TAPSTER X SAS Mastercard Betalingsring for 5000p

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av casperfaarlund, 07. mai 2025.

1. casperfaarlund

casperfaarlund Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    Heisann! Satt og lurket på et svensk søsterforum og kom over et tilbud svenskene hadde om å kjøpe en betalingsring lenket til SEB kortene for bare 5000 poeng. Dette produktet fantes i den norske eurobonusshoppen også, men var deaktivert/utsolgt. Sendte en mail til Tapster om man kanskje kunne kjøpe denne som nordmann hvis man bestilte gjennom den svenske siden, og da fant de ut at det bare var en teknisk feil som gjorde at vi ikke fikk lov til å kjøpe den herifra, og fikset straks shoppen!

https://www.saseurobonusshop.com/no/presentkort-tapster-nok
    Tenkte dele her i tilfelle flere enn meg synes dette var fiffig og synes det er verdt ~370 trumf-kroner for en SAS-ring man kan betale for isen på stranden med i sommer.
    Screenshot 2025-05-07 at 16.47.22.png

PS. Dersom man ikke vil bruke den til å kjøpe is, dobler den jo alltids som en diskret måte å gjenkjenne en fellow bonusnisse på, litt som skoleringer etc;). Betydelig billigere enn siv-ing ringen jeg vurderer å skaffe hvis jeg rekker skrive master etter et semester med mye reising er den også. Blir vel å kjøpe den på 2x helg for god avkastning:p

2. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe jeg har misforstått her? Ringen er betalingskanal i tilfelle du ikke har mobil eller kort for hånden?

3. casperfaarlund

casperfaarlund Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, er altså svært begrensede tilfeller der du ikke hadde klart deg uten den, men dukker vel opp situasjoner der det er digg å slippe å ta med mobil/lommebok. Men "gimmick" er nok ikke helt ubeskrivende. Personlig har jeg alltid likt gimmicky teknologi, så da ble det ring. Sparer vel noen sekunder på å ikke dra opp mobilen også.. En faktisk fordel for enkelte familiesituasjoner er at man har en ekstra, fysisk, betalingsmåte som ikke er point-earner.

4. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,726
    Bonuspoeng:
    293
    Digger slike dingser, blir å skaffe seg :cool:

tobeornot999 and casperfaarlund like this.
  5. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Bare vær klar over at du kommer til å få tollfaktura i etterkant på noen hundre kroner i tillegg...

6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Har den andre funksjoner? Feks søvnregistrering ol?

7. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor skulle det bli noe toll på denne.
    Tror ikke det.
    Denne "koster" egentlig 1049kr, men vi betaler ingen ting for den.
    Denne er "gratis".
    Vi betaler 5000 EB poeng.
    EB poeng er ikke ekte penger.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Tolletaten tenker ikke sånn. Avsender må sette en pengeverdi på forsendelsen. Det er denne som brukes ved fortolling. På den andre siden kan jeg ikke skjønne hvorfor dette skal være forskjellig fra når man bestiller andre varer fra shopen. De sendes jo også fra Sverige da også og jeg har aldri fått toll på vaskeark og ullballer.

Last edited: 07. mai 2025
  9. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,679
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hatt denne ringen nå i 1,5 år, og jeg ELSKER den!
    Er faktisk forlovelsesringen :D:cool:.
    Kan anbefale ringen på det sterkeste, er veldig praktisk og enkel i bruk. Bruker nesten ikke kort lengre. Er så ufattelig smart måte og betale på.
    Jeg bestilte den rett på tapster.com, brukte kode Curve (var da 30% rabatt på den). Da var det ihvertfall tollfritt :)

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan er den størrelsesmessig? Jeg har store hender

11. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    Den kommer i alle størrelser.
    Hvist du ikke vet srørrelsen står det at du skal legge inn "vet ikke størrelse",så skal de etqer sigende sende deg et målebånd eller no sånnt,også skal man oppdatere bestillingen med riktig størrelse.
    Jeg bestillte størrelse "vet ikke",så venter å se.

Shyneno liker dette
  12. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Se under. Norge er ikke EU.
    Det er ikke det som står i vilkårene der... Kanskje ting har endret seg på halvannet år, eller så er dem gavmildere enn sine egne skrevne rutiner?
    Fra https://gotapster.com/policies/terms-of-service:
    På egen risiko altså.

Du kjøper ikke ringen fra Eurobonus-shop'en. Du kjøper en verdikode som tilsvarer verdien av ringen for å bestille den gjennom Tapster sin nettbutikk. Dvs at det er Tapster som står for logistikken, ikke EBshop.

13. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    På den andre siden står det jo "including taxes" når man går i kassen med norsk adresse, så her er det noe som ikke er konsistent.

14. Dash

Dash Medlem

Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Funker den bare mot SAS Mastercard, eller vil den funke med DnB Saga MC? Eventuelt Curve?

15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilt :p Går greit å måle størrelsen på fingeren selv i stedet for å vente på "measurement tool". Er link til et size chart i mm på bestillingssiden. Curve hadde jo vært konge..

Edit: Curve støttes :)

Last edited: 07. mai 2025
    Insomnia4u liker dette
  16. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,679
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan bestille "vet ikke størrelse" greie. Og det fungerer fint. Står på nett hvilke banker den tar.

17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
  18. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo massevis, inklusiv Curve. Men må man velge kort én gang for alle, eller kan man bytte senere om man skulle ønske å koble til et annet i stedet?

Og er det ikke en øvre grense for tapping, slik at man ved større beløp uansett må bruke PIN?

19. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Tapster fungerer som et fysisk bankkort hvor det er en øvre grense på 500 kr før du må taste pin. I motsetning til f.eks. Curve via Apple Pay hvor det ikke er noen grense siden betalingen allerede er sikret med biometri.

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Tapster er registrert i VOEC, man kan sjekke dette her: https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/avgifter/mva/utland/e-handel-voec/nettbutikker/

På den andre siden har jeg bestilt ting fra nettbutikker som er VOEC-registrert, men som allikevel ikke trekker mva på forhånd og merker sendingen med VOEC-nummer. Mulig de har fått dette på plass siden din erfaring, eller mulig de aldri har giddet å implementere.

Betyr dette at man ikke MÅ bestille ring med SAS-logo på? For jeg er litt usikker på om jeg gidder å gå rundt og reklamere for SAS :p

Også litt usikker på om jeg gidder siden jeg uansett må opp med lommeboka for å sjekke om amex-kortet fungerer før jeg kan bruke ringen. Hadde jeg ikke vært på amex-kjøret eller amex hadde vært støttet hadde det vært en annen sak.

madsop liker dette

Del denne siden