Viktig ekstra info: eventuell tilsluttningsfly må være SAS, man kan ikke benytte resten av ST for det. CT kan brukes. Synes dette er en bra utvidelse, håper bare at tilgjengeligheten er bra også.
Sitater fra Aron kan leses her: https://jetlag.no/nyheter/sas-bekrefter-tap-bonusreiser-lanseres-om-kort-tid
Noen tanker om tilgjengelighet enda? Ser veldig lite ut på awardfares, men kan jo være langt fra oppdater per nå
Her er grei artikkel å lese: https://eurobonusguiden.no/2026/03/na-kan-du-booke-bonusreiser-med-tap-air-portugal/ Per nå bare få utvalgte short haul som kan bookes
Kanskje det blir booking av Sao Tome igjen etter at den røyk i pandemien. Det var jo veldig god valuta for poengene. K
Jeg prøvde å finne noen i afrika. Jeg finner de på forsiden av partnersøk, men ikke på neste side så det feiler. Håp om at de dukker opp før CT utløper? Kan man eventuelt tipse noen? På telefonen var de ikke i stand til å booke noe med TAP enda sa hun
Har funnet turer som skal bookes med TAP, men vi ønsker 2 forskjellige avreiseflyplasser. 2 skal fra OSL, 1 fra FRA. Finner rute med TAP til ønsket destinasjon, jeg søker opp 3 billetter. Ser at det er ledig både OSL-LIS-RAI og FRA-LIS-RAI. Kjempeflott! Da booker jeg 2 stk OSL-LIS-RAI og da forsvant alle ledige billetter FRA-LIS-RAI den aktuelle avgangen. Har de en rar begrensning på maks 1 bonusbooking per fly? Prøvde selvfølgelig da å booke dette fra 2 forskjellige browsere og forskjellige kontoer, siden vi begge har CT til overs. Førstemann til å gå videre fra navneinntasting får setene, nummer to får "oida". Tenkte nå å kansellere gratis innen 24 timer, booke nytt for 3 og så få de til å splitte bookingene for å så legge på feeder.. og heller betale det ekstra det koster. Noen andre opplevd noe slikt?
Forsøkt å få booket en open jaw her i hele dag, men kundeservice (engelsktalende) er bastante på at TAP ikke kan bookes og at de ikke finner noen fly ganske annoying når jeg sitter med fullstendig reise i hver retning tilgjengelig foran meg…
Det er flere tilfeller tidligere, også (kanskje først og fremst) i *A at tilgjengeligheten ble endret etter at noen seter ble booket på enkelte flighter. Både at resten forsvinner, og det at det dukker opp ny billetter etter at man har booket det som var tilgjengelig. Logikken bak det henger jeg ikke umiddelbart med på.
Har ikke reist langdistanse TAP men reist en del ganger business Europa når SAS var i SA, har stort sett positive erfaringer med det. Positiv utvikling.
Det går på at tilgjengeligheten er dynamisk og styres av prognosen på flighten, gitt kapasitet og regler satt av RM teamet. Når 2 pax bookes som i dette tilfellet så kan prognosen økes og tilgjengeligheten dermed strupes på en del bookingklasser (fare buckets).
Long-haul TAP går fra LIS, så det er vel ikke mulig å bruke det vanlige trikset heller? Bestille long-haul først, og så hekte på feeder flight etterpå altså. Med mindre SAS har endret andre regler samtidig er jo ikke LIS på listen over flyplasser de byr på feeders til.
Dette gikk ikke. Jeg booket LIS-RAI, agenten splittet de i to, men fikk da ikke lov å legge til f.eks FRA-LIS med TAP. Dette er sannsynligvis fordi FRA-LIS-RAI er married.. Kunne kanskje flydd med SAS via CPH da.. men det får være grensen til omveier man orker å ta. Så nå flyr vi på to forskjellige dager istedenfor.
Snakket med en ny kundeservice-agent og får beskjed om at disse kun finnes på nett, og at kundeservice ikke ser disse fordi TAP er *A. Jeg ønsker OSL-EWR med SK og MIA-LIS-OSL med TAP, så denne kan ikke bookes på nett. Forsøkte meg på en forespørsel om de kunne fjerne ombookingsgebyret og at jeg booket hjemreisen mens hun satt der, men det var visst ikke aktuelt.. Sendt en liten klage i retning diamant-mailen, men tviler jo på at jeg får noe gehør
https://no.wikipedia.org/wiki/São_Tomé Betyr vel sikkert sankt Thomas på portugisisk, så det er sikkert flere steder som er oppkalt etter ham, men alle mine søk gir riktig svar. Feilstavet? K