Ta med badeand til GUM?

Tråd i 'Reisebrev' startet av Robert H, 25. juli 2017.

1. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ventingen er endelig over - jeg har i dag klart å bestille min første CT-tur med avgang lørdag om fire dager (29/7). Reisefeberen herjer allerede i kroppen, og jeg har problemer med å sove. I natt våknet jeg av min egen mumling... Keikyu-Kuko Line...

Etter mange dagers intens billettjakt, bivånet med stadig større forundring ispedd hoderystende og overbærende smil fra jentejuntaen, og etter flere ombookinger på CT-telefonen, har jeg endt opp med følgende rute - satser på at den er innafor:

OSL-FRA med LH, klasse I
    FRA-PVG med LH, klasse O
    PVG-KIX med ANA, klasse I
    KIX-GUM med UA, klasse I

GUM-NGO med UA, klasse I
    NGO-HND med ANA, klasse X :)oops:)
    HND-MUC med LH, klasse O
    MUC-OSL med LH, klasse I

I Frankfurt har vi 5 timer og 15 minutter transit. Hva tror dere - holder det til både en tur på Autobahn, plasking med badeand, samt gumling av tyske delikatesser og raning av baren?

Kristian, Ruby, Misterix and 12 others like this.
  2. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Om de/du går rett til Avis ved ankomst og du har organisert bil på førehand så den står klar så kan du femseksempel køyre ein tur til Lorsch (legg inn i GPS). I Lorsch er der bensinstasjon med rein do, og dei har kald brus til turen Heim (legg merke til stor H, FCT er trass alt Himmelen, Nirvana, El Dorado og den evige stad for mange av oss).

Ein slik liten svipptur i grombilen tek ikkje meir enn 1,5t, og så har du fortsatt ein del tid igjen til bolsing på terminalen. Med mindre enn 3 timar hadde eg satsa på ein kjapp ein i dusjen då det tek ei stund å fylle badekaret. Det er i alle fall litt dårlig trykk i kranen i rom 1, mulig det kan vere betre i rom 2. Og LH-endene tar like gjerne ein dusj som eit bad (vatn på gåsa etc...).

Då har du også litt betre tid til live-rapportering (ev å ete middag frå menyen).

Å, herregud kor vi gledar oss til reisebrevet! :) God tur!

Edit: Dei tek ikkje i mot bestilling på badekar heller. Eg prøvde meg på å bestille frå F-loungen for ankomst FCT til ei viss tid. Assistenten i loungen melde tilbake at alt var ordna, men ved oppmøte på FCT fekk eg vite at ein ikkje kunne bestille. Det er fyrstemann til mølla/disken som gjeld.

Last edited: 25. juli 2017
    Ursa, DanH, Baldrick and 3 others like this.
  3. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for svært gode tips og konkret og nyttig innsideinformasjon. Den ble formidlet rundt frokostbordet, spesielt opplysningen om dårlig vanntrykk i baderom 1, med tilhørende mulig tidsnød ved badekarfylling. Fikk da beskjed om at "det var jo akkurat det jeg sa for en halvtime siden.."

Herre min hatt som jeg gleder meg - har til og med funnet fram en helt ny T-skjorte for anledningen, og fått ordre fra CEO i jentejuntaen om at sandaler er no-go (sic), og at jeg ikke får lov til å bruke QR-sokker i joggeskoene - uvisst av hvilken grunn er det kun lave sokker som er tillatt (det må anskaffes før avreise.. håper jeg får tak i slikt på Kiwi eller OSL).

SAJblue, Ruby, TigerTravel and 7 others like this.
  4. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Endelig badeand

Kristian, SAJblue, Ruby and 18 others like this.
  5. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke nødvendig å spise scnitzel for å ha et godt liv :)

Chrisbgg, SAJblue, Ruby and 15 others like this.
  6. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    32,575
    Bonuspoeng:
    183
    Fint å se dere koser dere på tur :)
    En ting som mange her på forumet har felles, er at vi har badet i samme badekar ;)
    God tur i F, blir nok et minne for livet!

rkvalvaa, SAJblue, bighc and 9 others like this.
  7. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Må alligevel være et pænt stor badekar...

Baldrick liker dette
  8. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er grunnen til dette bade og dusje behovet underveis på tur? ....du har dusjemuligheter hjemme eller ? ;)

9. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Ja... eg har også mat og drikke heime, så egentlig kunne eg vel ha droppa alt av loungebesøk. :)
    Men ellers er dei to viktigaste grunnane:
    1. Fordi eg kan.
    2. Fordi etter 3-6-9-12 timar i eit flysete er det ikkje alltid berre i panna ein er småsvett. Og det kan då vere greitt å skrubbe luren og dra på seg reine kle.

TigerTravel, Anita, Upsaker and 6 others like this.
  10. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Har tilsvarende opphold i FCT om en drøy uke. Gledes!!

RoadKing and Robert H like this.
  11. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    113
    Godt å høre. Jeg kan også tilby både dusj og ei brødskive dersom du er i beit og er i Oslo området ;)

Stuttfeiten liker dette
  12. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Gurgle... har ikke tenkt på det på den måten...

Tusen takk - turen nyte si fulle drag :)

13. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Her kribler det forventningsfullt i hele kroppen

Oj, oj, oj...

Det obligatoriske bildet

A room with a view

Trodde vi skulle Rimowakoffert, men brun bøffel (i grønn veske) er også fint. Pyjamasen var veldig fin - har lyst til å bruke den på jobben.

Slipper å kjøpe nye sokker (og kan kaste de ubrukelige halvsokkene jeg har blitt tvunget til å bruke på turen)

14. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Når man ankommer Frankfurt i F så kan man bruke FCT. Blir man da kjørt til connecting flight? Har flight videre i biz..
    Kan man bli kjørt fra ankommende flight direkte fra gate til FCT?

15. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    9,666
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, da blir du kjørt til connecting flight så lenge det er LH/LX.

På ankommende flight blir man ikke kjørt til FCT.

TigerTravel liker dette
  16. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,036
    Bonuspoeng:
    183
    Meget bra, @Robert H! Jeg flytter tråden over i reisebrev-avdelingen. :)

Robert H liker dette
  17. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk til alle som følger - veldig gøy å vite at jeg ikke reiser alene (selv om CEO i jentejuntaen denne gangen også er med som reisefølge).

I morgen reiser vi hjemover igjen, og jeg skal forsøke å oppdatere rapporten med det som mangler underveis.

Kanskje noen i mellomtiden kan svare på et eksistensielt viktig spørsmål: Når vi reiser med Lufthansa i første klasse fra Tokyo til Munchen, og videre fra Munchen til Oslo i business - kan vi da håpe på tilgang til badeand i en førsteklasselounge i Munchen, eller må vi vansmekte i en businesslounge? ;)

Baldrick liker dette
  18. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,807
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge du kommer inn i F med LH vil du ha tilgang til F-lounge i MUC (og FRA hvis du hadde mellom landet der).

Robert H liker dette
  19. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jippi - hjemreisen fortoner seg med ett mye lysere .. men har dessverre kun 1:20 fra vi lander til vi reiser videre (men forhåpentligvis nok til å rekke en rask tur innom)

20. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Noen flere bilder og inntrykk fra turen i LH F FRA-PVG.

Grei plassering i kabinen, spesielt med tanke på at kjøkkenet befinner seg bak F-kabinen - med andre ord ingen forstyrrende støy å høre.

Noen rapporter på andre forum fikk meg til å frykte at vi kanskje ikke burde forvente så mye av maten ombord, men heldigvis var det bare oppspinn og tullball. Denne forretten før forretten var en knallgod start på festmåltidet.

Deretter fulgte dobbel kaviarservice, og heldigvis lot jeg meg ikke friste til å prøve kappdrikking med Ivan og vodkaflaska.. champagne fungerte helt utmerket.. På forhånd hadde samboeren annonsert at hun gjerne kunne donere sin kaviarporsjon til meg, men jaggu endret hun brått mening og gumlet i seg en dobbel porsjon alene - men jeg kan ikke klandre henne for det valget.. ;)

Når det er flere retter å velge mellom, sliter jeg ofte med å ta et valg. Og her var det så mange forskjellige fristelser i tredje runde av forrettfestivalen, at livet ble fylt med nagende tvil og beslutningsvegring. Men heldigvis var det ikke nødvendig å velge likevel - mye av alt er tross alt bedre enn lite av nesten ingenting, så det endte med en svært god symfoni av forretter (det litt uklare bildet skyldes ikke turbulens, men rett og slett en ivrig og ustø hånd).

Samboeren valgte fisk til hovedrett, som visstnok bare fikk karakteren C. Da jeg så at en av mine rødvinsfavoritter var ombord, ble det for egen del enkelt å velge biff. En svært god kombinasjon, og begge deler innfridde fullt og helt. Ble sittende igjen med hva som må ha blitt oppfattet som et litt tåpelig, men fornøyd smil.

Litt ost og en skål med sjokkis hører også med for å fullbyrde et utmerket måltid.

Deretter skiftet jeg til pyjamasen, som viste seg å være av høy kvalitet. Plassen på badet var imponerende, og større enn hva jeg har hjemme. Hadde gått fint å få plass til en dusj her :).

Fint også med eget skap til bagasjen istedet for oppbevaring i taket. Det gir en mye luftigere kabinfølelse.

Og det her blir jeg aldri lei av

Natta

Last edited: 02. aug 2017
    FFlyer, DanH, Kristian and 21 others like this.

Del denne siden