Toget til flyplassen var noen minutter forsinket. Jeg har vært så ofte i Japan og Taiwan de seneste årene at jeg har glemt at tog i Asia kan være forsinket Rask og effektiv dedikert innsjekk for Swiss First, og deretter ble jeg eskortert hele veien gjennom sikkerhetskontrollen, passkontrollen og til First-delen av en stor Thai-lounge. Her fikk jeg en mystisk velkomstdrink med røyk Jeg blir hentet om et par timer, så da er det bare å slappe helt av i mellomtiden.
Ikke lenge til jeg blir hentet nå, så da kan det bli radiostillhet frem til jeg er oppe i lufta og har wifi
Fly med oss flyr igjen! Kortesjen til flyet ble utsatt noe, da boarding var forsinket. De var faktisk alt i gang da vi syv priveligerte ankom gaten, men morsomt å se at alt stoppet opp så vi kunne slippe forbi Ikke samme besetning som på utreisen, det viser seg at Swiss noen ganger har 48 timers hvile og andre ganger 24. Kapteinen kom rundt også denne gangen og hilste på. Hvitt amenity kit denne gangen, og kortarmet brun-lilla pysjamas
Om en halvtime lander LX181 i Zürich hvor det regner og er 20 grader. Det blir First Arrival-service med biltransport til Schengen-området og dedikert sikkerhets- og passkontroll, etterfulgt av litt tid i First-loungen. Det har vært en behagelig flytur med god service med en avslappet og hyggelig tone. Jeg føler meg relativt uthvilt, men la oss nå se hva kvelden bringer
På plass i loungen, hvor det er relativt stille og rolig. Er ikke sulten, og er ikke noe lysten på mer vin akkurat nå, så da får vann duge.
Straks boarding for LX1254 og snart hjemme. Kan aldri huske å ha hatt smidig boarding fra Schengen-området på Zürich, er alltid noe drama. Feil antall talte passasjerer, overbooking, sild-i-tønne-tendenser og umulig å piority boarde. I dag er det overbooking og sild-i-tønne i kombinasjon. Poster noen siste bilder fra taxien på vei til leiligheten i Stockholm.
Jeg bruker droppe biltransporten og venter på E en liten stund før jeg tar toget tilbake. Er ikke så mye stas med biltransport når det er en stappa stordrosje
Sant nok. Og den sikkerhets- og passkontrollen de har er veldig trang og ikke så First-aktig der inne i hjørnet.
Da sitter jeg i taxien på vei til leiligheten, og runder av med et obligatorisk siste bilde - av maten på flyet Det var en paneer tikka masala jeg hadde forhåndsbestilt. Det smakte godt, mens osten som lå på brettet hadde sett bedre dager. Litt risting på vei nordover, så det var bare å holde godt på vannglasset. Tikka masalaen og jeg takker med dette for følget. Hyggelig at så mange ville se og lese hvordan turen gikk