Hadde igjen en del Miles hos LH. Var ikke villig til å kjøpe noe særlig ekstra, men fant LX ARN - ZRH - DEL i Business nedover og LH DEL - MUC - OSL i First. I tillegg ble det SAS til ARN i forkant. Oppdateringer kommer fortløpende. Reiser til Stockholm nå i ettermiddag - videre til Delhi i morgen.
Rolig dag på OSL, mulig det pleier å være slik ved 13 tiden på en lørdag... Hadde god tid - har alltid det når jeg må ta toget mot Gardermoen. Valgte derfor å holde meg på innland. Startet med en tur på Osl Lounge Innland. Fikk beskjed om at de skulle stenge om en time, men var selvfølgelig velkommen likevel. Det var en god del folk, men de forsvant etterhvert. Som vanlig påsmurt her, men litt preget av at de snart skulle stenge. Ellers er det ikke så mye nytt herfra...
Tok også en tur innom SAS innland loungen. Ganske rolig her også... Bortsett fra rundt maten. Så ble ingen bilder der. Så var det på tide å nærme seg gaten. D7 var dagens utgang. Det ble en ørliten forsinkelse, så jeg beundret flyet... Samt observerte en koffert som så svært ensom ut. Heldigvis ikke min
Hadde bare en liten sekk, så stresset ikke med å gå ombord. Som Diamant hadde jeg endret fly til sanne dag, og da tar man det setet man får - i dette tilfellet 4A. Der satt det allerede en svært kraftig person. Siden dette var en CRJ, var det ikke noe ledig midtsete. Dermed måtte jeg skvise meg inn. Og det ble trangt! Det var vanskelig å bevege armene. Og armlenet var det bare å glemme Heldigvis viste deg seg å være ledig på 1C, så jeg fikk flyttet meg dit. Etterhvert kom matfatet frem. Ikke min favoritt i dag... Etter ankomst ARN Gill jeg mot dagens hotell - Radisson Blu Terminal Hotel Typisk Radisson Blu. Hadde blitt oppgradert til Superior rom med utsikt mot rullebanen
Riktig god tur spesielt LX F savnes veldig. Etter at det ble enda vanskeligere for oss vanlige dødelig.
Søndagen startet med innsjekk og sikkerhetskontroll på en relativt stille Arlanda. Litt til for Amex loungen dessverre... Fin morgen i Stockholm Var så vidt innom SAS loungen ' uten at det var noe nytt å melde der. Så var det å bevege bort mot gate E6 og fuglen som skulle fly oss til ZRH Kom meg raskt inn på et relativt tomt fly. Hadde hele rad 1 for meg selv Etter å ha kommet opp i lufta ble det servert en god, varm frokost Og før landing hadde vi god utsikt over Zurich
Vel fremme i Zurich, var det å finne veien til E gatene Passkontrollen fikk raskt med selvbetjente sluser - så var det tre minutter med toget. Gikk rett opp til Loungen Kø på utsiden, men rolig inne. Var der nok før USA rushet (om det er noe rush dit lengre) kom. De foretok dokumentkontroll i loungen - ekstra stjerne i boka for det. Så slapp jeg å gjøre det ved gaten. Fortsatt frokost i loungen - de stekte også egg på bestilling Når det nærmet seg avgang, ruslet jeg mot gaten. Ikke så mye folk der heller... Vanskelig å få tatt bilde av maskinen. Måtte ta fra brua For øvrig synes jeg LX ofte skuffer med å kun bruke en bru. For de som reiser i First, blir de jo stående i køa...
Gøy å følge deg. Hadde lignende tur til DEL i oktober 2025, men reiste kun med LH. OSL-MUC-DEL i Business og upper deck A380 og retur DEL-MUC-OSL i First A380. God tur videre.
Ombord på dagens A330 hadde jeg booket meg 4A. Fikk heldigvis beholde setet selv om jeg ikke er Senator lengre. Setet var greit nok. Mye plass, men en ørliten skjerm... Det lå også amenity kit samt teppe og pute. Fikk meg en signatur drink mens jeg leste gjennom menyen. Minikabinen foran var full, det tror jeg hele business klassen var. Men det bakover var god plass. Så fort vi var oppe i luften så startet serveringen. Først med nøtter eller ost Så strømmet det på med ginger prawns (høres mye bedre ut på engelsk...) Tomatsuppe Forhåndsbestilt indrefilet Og basilikumkake til dessert Fin utsikt underveis Underveis ble det litt snacks og is før det var klart for en enkel servering før landing Etter 7 timer og 20min var vi på bakken Det kommer jo mange fly til Delhi rundt midnatt, så hadde booket arrival service. Ble kjørt med golfbil til passkontrollen hvor jeg kom meg ganske raskt gjennom. Så var det på vei mot hotellet i et sikkert ganske kontrollert kaos...
I Delhi bodde jeg på Pullman Aerocity. Bra hotel som har transport til og fra flyplassen inkludert. Legger ved noen bilder Rom Executive lounge Spa og basseng Spisesteder
Det var godt over 40 grader. Så litt slitsomt for en traust innlemding som fortsatt ser snø i det fjerne
Hjemreisen startet med frakt fra hotellet og mot flyplassen. Avgang var 01:45, men jeg valgte å være der ca kl 21:00 - 4 timer før LX sin flight i håp om at jeg kunne få sjekket inn da. Dessverre viste det seg faktisk at LH og LX til en forandring hadde forskjellige skranker. LX sin innsjekk startet 21:05, og det ble ganske raskt aktivitet hos LH også - bortsett fra i First skranken. Til slutt ble jeg geleidet over til LX og sjekket inn i First skranken der. Etter innsjekk ble jeg fulgt raskt og effektiv gjennom passkontroll og security. Så bar kursen mot Encalm Prive loungen. Det var en bra lounge - om enn ikke First standard. Men mye variasjon i stoler/sofaer. I tillegg kunne du bestille mat og få levert til bordet - i tillegg til en fiske stor buffet. Det fantes også soverom og gaming rom fir de som ville benytte det. Totalt en bra lounge - godt bemannet og stort utvalg av mat og drikke. Det ble imidlertid ganske fullt etterhvert som midnatt og Europa avgangene nærmet seg.
Vel ombord så var det typisk LH First... Men det er jo noe spesielt med A388 da... Allerede når jeg kom ombord, så var menyen plassert ved setet Så fort vi var oppe I luften så startet serveringen God middag med 3 stk amuse bouche, kaviar + diverse forretter, hovedrett og diverse dessert utvalg. Så ble det ca 4 timers søvn før det var klart for frokost. Den valgte jeg å stå over. Var fortsatt mett etter middagen. Så heller frem mot en god middag i loungen. Det ble kun et glass juice På vei ned ble det en liten runde rundt MUC
På vei ut fikk jeg endelig en god blikk av flyet Etter sikkerhetskontrollen bar det mot loungen. Luksus med egen passkontroll på vei inn. Lite nytt i loungen, men er det er min soleklare favoritt I München pga god utsikt, terrasse og godt med lys. Etter en dusj var det klart for frokost. Godt utvalg i buffet'en Men det ble med egg benedict Etterhvert var det klart for siste etappe God plass på flyet og et visst utvalg på menyen På vei ned var det fin solnedgang over Limfjorden Og dermed var jeg hjemme for denne gang og kan starte å glede meg til neste tur