Sundag i Aust-Finnmark

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kristian, 23. febr 2025.

1. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,170
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Vesisaari!

Etter ein dryg månad her i kvenbyen er det tid for å venda nasen sørover. Det er fint å vera på gamle trakter, men det skal bli vel så fint å koma heim til den betre halvdelen!

20250222_110200.jpg
    Luftskipsmasta på Vadsøya, Čáhcesuolu i bakgrunnen

Måtte alle medforumistar få ein brillefin sundag! :)

Earl, Calling, Wiolenze and 9 others like this.
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,368
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Grått i grått i dag, men livet er likevel lyst.

Kjekt å se luftskipsmasta i Vesisaari en vinterdag. Vi kommer til sommeren. Finsk passer nok bedre enn samisk navn, om vi skal ta hensyn til relative folkemengder i byen. Og for å briljere litt, masta er "saarella", som altså betyr "på øya". Og har jubileum i 2026, da er det 100 år siden luftskipet Norge var på besøk. Dette er nok langt utenfor interessefeltet på IF, men alle kan jo lære litt nytt. Helst hver dag.

T-5 til TRD.

Ha en fin søndag!

Last edited: 23. febr 2025
    Earl, Calling, Wiolenze and 9 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra København!
    Deilig middag på Anarki i går, anbefalt til oss av en kollega av kona. Vi kan trygt anbefale det videre. Ligger i et rolig nabolag i Frederiksberg.

I dag skal vi spise smørrebrød til lunsj, før båten for tilbake til Oslo i ettermiddag.

Dejlig å være norsk i Danmark!

Ha en fin en.

Earl, Calling, Wiolenze and 8 others like this.
  4. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå Sunnfjord. Her er dagen alvorlig mange timar gammal etter kvart. Yngstemann såg ein edderkopp på badet og fann ut han skulle vekke heile huset. No er i alle fall huset nystøvsugd. Kle er vaska. Kaffi er drukke og eg prøvar å motivere meg til å gå ein liten tur og til å få jobba litt med ei analyse som snart må sendast avstad til kunden.

Som kompensasjon for manglande reising ser vi på Peppa Gris på ferie i Italia på eit av residensen sine fargefjernsyn. Mamma Gris har med voldsomme mengder med pikkpakk og handlar ivrig inn meir. Bør eg spørje madammen om ho kjenner seg att eller bør eg heller prioritere husfreden?

Earl, Calling, Berlioz and 8 others like this.
  5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,253
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden.

Litt dårlig stemning her i heimen etter jeg måtte avbestille turen vi hadde med Vietnam Airlines til HCM om fire dager. Den ble attpåtil booket før prisen ble doblet, så det var surt å måtte avbestille den, men klarte ikke å få kabalen på hjemmefronten til å gå opp.

Nå søkes og drømmes det masse om turer til varmere strøk, men ender nok heller opp med å fly nordover neste uke.

Sukk

Kristian, Earl, Calling and 6 others like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Trumpistan .. i dag er det kaldt .. 33 F … dvs bittelitt over frysepunktet .. det skal bli +10 C i løpet av dagen.
    En kan bli litt forvirret over nyhetene her, litt ulikt syn på hvordan livet er her i Trumpistan.. FOX har en historie og NBC er en ..

De bruker i alle fall betydelige ressurser for å passe på The White House ..
    IMG_8165.jpeg
    I Norge kan vi gå å klappe på Slottet om vi vil ..
    Litt vanskeligere med statsministerboligen .

Del denne siden