Hvis det er tilfelle, tenker jeg at det burde vært en sær-aldersgrense for det yrket. Akkurat som en brannmann, som ikke lenger kan yte på samme vis i høy alder. For brannmannen kan det være fysiske utfordringer som kommer med alder, men hvis det for flygeledere er kognitive utfordringer så bør de som brannmannen ikke jobbe etter en viss alder. Sikkerhet for flytrafikken kommer først, som de selv understreker til stadighet. PS, kult at du har meldt deg inn i dag - for å forsvare flygeledere i innlegg nr 1 samme dag. Jobbet du i forbundet?
Åhhh, nå skal man passe seg for å skremme bort nye medlemmer, men jeg klarer ikke dy meg. Tenk vis @Bonusavhengig hadde vært en flygelederbot, kunne man da kalt ham AI-t-c? Velkommen forresten @Bonusavhengig !
Hehe, likte humoren Det var bare litt *for* random, med et nytt medlem på første dag av streiken som poster støtte til streiken i første post. Men absolutt, velkommen til @Bonusavhengig , som må føle seg fri til å poste om alle temaer som har med IF å gjøre fremover - inkludert flygeledere og deres streik...
Heisann fra Kastrup. Kom oss av gårde før streiken gjorde seg bemerket. Så får vi se hva søndagen bringer. Den tid den sorg. Har på ingen måte satt meg inn i saken, men støtter prinsipielt alles rett til å streike, uansett lønnsnivå. Mye annet som diskuteres i lønnsoppgjøret. Så det lå noen bokser med negroni sbagliato på trallen til frokost i dag. Klarte meg med champagne. Noen som har prøvd? K
Takk. Man kan omtale meg som en ivrig leser over mange år, noe som har gitt meg og familien fine langturer til Karibien og Asia ved bruk av CT. Akkurat her følte jeg for å dele meningen min, da jeg opplevde debatten som noe unyansert sett opp mot inntrykket jeg selv har. Det skal riktignok bemerkes at jeg har flere venner som er Flyveledere, så det mye mulig at jeg har blitt «påvirket» eller «lurt» av det - men slik mitt inntrykk er handler dette null om lønn og kun om tiltak som både beskytter den ansatte og som kan anses som sikkerhetsaspekter. Bare fordi man har et høytlønnet yrke, er det vel ikke slik at alt annet skal sidestilles som konsekvens.
God lunsjtid fra Aust-Finnmark. Jeg noterer med tilfredshet at @Bonusavhengig bruker "kan" om reduserte kognitive evner etter fyllte 60, og ikke "vil". Så hermed ønskes hen velkommen og fri til å poste sine meninger. Fortrinnsvis i høvelige former. Hjemturen fra Aust-Finnmark påvirkes heldigvis ikke av flyvelederstreik. Det skal gå bra så sant ikke el-selskapene kutter kabler. Ha en fortsatt fin dag, og tvi tvi med flighter!
Absolutt! Den alderen nærmar seg faretruende. Det er alt 14 år sidan fastlegen min sa "hadde du vore ein hest, og eg veterinær, så hadde eg måtta avlive deg". Men ho smilte når ho sa det, så eg tok det ikkje så tungt. 40 grader her i dag. Friterar meg på balkongen mens reisefølget tar ein cowboystrekk. Ein halvtime i sola og kun litt småsveitt bak øyrene, med litt meir øvelse trur eg nesten eg kunne blitt vand med dette. Det er desverre heimreise i morgon kveld. Kanskje.
God kveld fra Longyearbyen Kun vært her på vinterstid før, så var litt spent. Fint når skydekket åpnet seg over Sør-Spitsbergen nasjonalpark Satt på riktig side og fikk med byen fra luften Flybussen fraktet oss til Mary Ann’s Polarrigg, hvor vi har bodd før. Rommet var ikke klart, så la ut på en spasertur langs havnen hvor yachten til Oleg Tinkov lå En isbryter med helikopter og ubåt, og klarer seg 40 dager uten forsyninger. Fint langs fjæresteinene Kom oss etter hvert opp i byen og fikk smakt litt hval Gågaten med 928 meters Hiorthfjellet i bakgrunnen Endelig innsjekkstid og vi fikk ankomst til «sirkusvognen» vår. Heldig med været i dag, men såpass kjølig at det er digg med ull innerst. Ha en god aften folkens!
Kjører på med litt spam fra 78 grader nord, sånn på tampen av kvelden. Vi har bosatt oss i avdelingen med delt bad, men fra rom 18 har vi adgang rett over gangen Bestemte oss for å teste Vinterhagen Restaurant & Bar, som ligger i samme bygg Fikk en liten amuse bouche med laks Jeg bestilte en reinsdyrfilet og den kom på bordet Kjøttet var varmt, men resten var kaldt. Klagde på det og retten ble tilbakeført til kjøkkenet. I mellomtiden kunne konemor knaske i vei på sin breiflabb Fikk så servert Rudolf nr 2, med en blomkålknast i tillegg til forrige tallerken Alt var varmt og smakte nydelig, det samme syntes konemor om sin rett. Kelner kom så bort og spurte om vi ville ha dessert på huset ifm min syting over kald mat. Meget generøst av de, og vi takket ja. Jeg fikk en blandings med multer og hu andre fikk dette Fin gest av de ansatte dette! Tuslet bort til sentrum for en runde, havnet inn på Karlsberger Pub, der har de Armagnac fra når @Eddie47 ble født Svippa innom Radisson Blu Polar Hotel Spitsbergen for å titte på Før turen gikk over elven til riggen Var ikke så folksomt i baren der så kunne nyte en bøtte med gin i fred og ro Kommer sikkert litt mer fra Svalbard i morgen
Litt urutinert å velge kaldt kjøt om der fins breiflabb på menyen vel? Kudos til konemor for fornuftig valg! Helsing Stuttfeiten, breiaste flabben i bygda!