Strawberry og Norwegian lanserer felles fordelsprogram

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Henrik, 27. juni 2023.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gjetter på at status kommer til å holdes separat til hvert bonusprogram og at det bare er den felles valutaen, "ekstrapoeng" om du vil som kommer til å deles. Hvis status i et av programmene kommer til å påvirke de andre så gjetter jeg på at det vil fungere mer sånn at platinum hos Strawberry feks kanskje gir noen enkeltperks hos Norwegian, men at man ikke egentlig har status i Norwegian.

Men siden de kommer til å dele valuta så kommer nesten helt sikkert overføring fra Trumf til å påvirkes på en eller annen måte.. enten at vekslingskursen endres i forhold til hva man får for poengene eller at det avvikles helt.

Michel, eventyrer and Maggie like this.
  2. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,542
    Bonuspoeng:
    113
    Nja, vil ikke påstå det. De sier ikke at det nye skal erstatte det gamle, selv om det vil være naturlig.

Norwegian today announced that it will enter into a partnership with Strawberry (former Nordic Choice Hotels), which offers a wide range of leading hotels, restaurants and spas, including over 225 hotels across the Nordics. The companies will develop a stand-alone entity that will provide added value to the members of the companies’ respective loyalty programmes. The entity will be jointly held with Norwegian and Strawberry each retaining an equal ownership stake.

Se på 1:55 i pressekonferansen under. Der sier de "Vi har et lojalitetsprogram på begge sider i dag, hos Strawberry og Norwegian. Disse programmene vil videreutvikles akkurat som de er i dag, men i tillegg til det lager vi et felles selskap"

https://e24.no/boers-og-finans/i/zEz6w1/norwegian-og-strawberry-gaar-sammen-om-bonusselskap

Ser at Strawberry på sin side skriver at det nye skal erstatte det gamle, så vi får se hva som faktisk skjer da. Om det blir erstatning frykter jeg at NCC blir kraftig devaluert

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Jeg håper det. Tviler på at jeg rekker å skaffe nok trumf til lifetime platinum før Q4 :p Spesielt siden jeg for tiden har så mye poeng å bruke opp at nesten alle mine opphold hos Strawberry er bonusnetter. Rakk LTG da i det minste :D

eventyrer and TElg78 like this.
  4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    https://media.no.norwegian.com/pres...r-felles-valuta-for-fordelsprogrammer-3261821

permorten liker dette
  5. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,542
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 27. juni 2023
    Spielhaug liker dette
  6. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Faen. Redd dette ødelegger Lifetime-opptjeningen min… Kan klare å nå gull ila året, men tvilsomt Platinum…

Finnes ikke interessert i Norwegian.

Michel liker dette
  7. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,488
    Bonuspoeng:
    113
    Da er jeg ganske glad at jeg fikk LTG i år. Og Platinum til neste år. Håper at min 120000 poeng ikke blir alt for mye devaluert. Ellers må jeg bare bestille hotell nå... 2 uker Stockholm hadde vært fint :D

Men hvis de skal fortsette som før i sine egen program? Må vi da være redd?
    "Norwegian og Strawberry har til sammen rundt 7,5 millioner medlemmer i fordelsprogrammene sine i Norden. Flere detaljer om selskapet og fordelsvalutaen vil bli gjort kjent ved lanseringen senere i år. De to eksisterende lojalitetsprogrammene, Norwegian Reward og Strawberry sitt fordelsprogram, videreføres med sine respektive medlemstilbud, og vil fortsatt være eiet av henholdsvis Norwegian og Strawberry."

eventyrer liker dette
  8. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,101
    Bonuspoeng:
    93
  9. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Det skal bli spennende å se.
    Dersom den nye valutta blir endel av trumf systemet, så kan folk endelig veksle trumf til norwegian. Det vil kanskje legge press på Trumf prisen, ser vi 1,5kr kanskje?
    Eller om Strawberrry fjernes, da kan pris presset fra alle de som skal kjøpe Platinum Life forsvinne... kan prisen da blir 1,3kr?`

10. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Dette kan også bli en forbedring. Der de av oss som sanker litt Norwegian poeng via reiser og kjøp med kredittkortet deres ( flybiletter) kan flytte dette til jorbærene. Så har vi både greie priser på fly og hotell når vi tar ut poengene i overnatninger.

11. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    113
    Nå som dette samarbeidet lanseres tenkte jeg kanskje det kunne være greit å anskaffe Bank Norwegian kredittkort, i fall det skulle dukke opp kampanjer hvor bruk av dette kan være ekstra gunstig.

Jeg har en økonomi som gjør at kredittkortsøknader gjerne går rett gjennom uten problem, men akkurat her får jeg avslag.

Noen som har erfaring med hva Bank Norwegian vektlegger? Er det antall eksisterende kreditter, totalramme eller noe annet?

Det hører med til historien at jeg for noen år siden hadde dette kortet, og var nok ikke akkurat bankens drømmekunde. Siden jeg praktisk talt aldri brukte kortet var jeg vel en ren utgiftspost.

12. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    113

Svarer meg selv på denne.

Etter en kjapp telefon til kundeservice hvor jeg ble bedt om å søke på nytt, ser det plutselig slik ut:

upload_2023-6-28_13-26-9.png

Ifølge damen var det lagt inn en sperre fra forrige gang jeg var kunde; et kundeforhold jeg sa opp for litt mer enn 3 år siden. Som tidligere nevnt var jeg nok en ren utgiftspost dengang, men ser for meg at det kan bli litt mer aktiv bruk av kortet nå som samarbeidet med Strawberry kommer i gang.

Jeg ble i søknadsprosessen ikke spurt om hvilken kredittgrense jeg ønsket, og jeg synes banken har satt denne meningsløst høyt. Uansett ikke noe problem; jeg regner med kundeservice vil være behjelpelig med å nedjustere denne på et senere tidspunkt om jeg skulle ønske det.

swib liker dette
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan redusere den selv i appen. Det samme skjedde meg da jeg søkte om økt kredittramme. De bare gav meg det de tydeligvis var villig å gi meg, uten å spørre meg om det var det jeg egentlig ville ha. Valg av kredittgrense er av en eller grunn bare tilgjengelig når man vil justere ned, ikke når man vil justere opp :p

Grooo and Wanderlust like this.
  14. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    113
    Ble det ikke plutselig veldig stille fra både Strawberry og Norwegian?

Noen som vet noe mer om hva som skjer i denne saken?

Michel liker dette
  15. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    93
    eventyrer, Wanderlust and Maggie like this.
  16. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
  17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
  18. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Eller er det kun for finansiering av bedriftene internt? Hvis SEB er ut, så må vel BankNorwegian også ut. Avida ser for mitt utrente øye ut til å rette seg mer mot bedriftsmarkedet enn privaten.

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Ok. Spiller ingen rolle for meg uansett, men siden det sto at det skulle være opp mot de 7,5 millioner medlemmene.

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer vel an på hva slags finansielle tjenester det er inngått avtale om. Det er jo mulig at Avida ønsker å starte opp i kredittkortmarkedet? Isåfall forsvinner nok begge kortene. Evt så skal det pushes sparing og forbrukslån..

Del denne siden