Strawberry og Norwegian lanserer felles fordelsprogram

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Henrik, 27. juni 2023.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,914
    Bonuspoeng:
    183
    Børsmeldingen gir ikke allverdens detaljer enda. Ingen pressemeldinger publisert på de respektive sidene, men planlagt pressekonferanse til kl. 10.00 i dag som streames direkte

Norwegian and Strawberry to establish joint company for loyalty programmes
    Norwegian today announced that it will enter into a partnership with Strawberry (former Nordic Choice Hotels), which offers a wide range of leading hotels, restaurants and spas, including over 225 hotels across the Nordics. The companies will develop a stand-alone entity that will provide added value to the members of the companies’ respective loyalty programmes. The entity will be jointly held with Norwegian and Strawberry each retaining an equal ownership stake.

Additional parties will also be invited to join the partnership, further increasing the attractiveness for the companies’ customers, as well as those of other parties. Final closing of the transaction is expected to take place in the fourth quarter of 2023 and is subject to certain closing conditions.

The companies will hold a joint press conference with Strawberry owner and founder Petter Stordalen and Norwegian CEO Geir Karlsen at 10:00 CET at Amerikalinjen, Jernbanetorget 2 in Oslo.
    Børsmeldingen gjengitt ovenfor.

flexitravel, EndreD, Chrisljo and 4 others like this.
  2. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Hmm.. Kvalifserte akkurat for Platinium hos Strawberry.

Alltid vært trofast til SAS, men blir spennende å se hvordan dette blir. Kanskje det blir noen turer med Norwegian fremover?

swib liker dette
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,068
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis ikke dette heter Norwegian Strawberries, hva er vitsen med navnebyttet da? :p

4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,914
    Bonuspoeng:
    183
    Norwegian x Strawberry x Bama?

Det hadde gjort seg med en jordbærkurv som halehelt på et av Norwegian sine fly

pepperminte and swib like this.
  5. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,488
    Bonuspoeng:
    113
    Eller nesa som jordbær... jeg kan ikke photoshp... man bør prøve en AI for å se hvordan det vil se ut :D

Hvis 1 point i Strawberry er lik 1 CP - da tar jeg noen flyturer verden rundt^^

EndreD liker dette
  6. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bli interessant å se hvordan de kobler sammen bonuspoengene i de ulike selskapene. Hadde vært fint å kunne f.eks. ha kun ett kredittkort, men mulighet til å styre bonusen dit man vil litt avhengig av hva man trenger poeng til. Antar de også må få til en form for konvertering på tvers av poeng.

7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,914
    Bonuspoeng:
    183
    Pressemelding fra Norwegian med mine uthevinger.
    Norwegian og Strawberry etablerer felles “valuta” for fordelsprogrammer | Norwegian

Norwegian og Strawberry etablerer et felles selskap som skal gi medlemmer av ulike fordelsprogrammer langt større valgmuligheter enn i dag. Selskapet vil skape en felles fordelsvaluta og plattform der medlemmer kan tjene og bruke poeng på tvers. Norwegian og Strawberry vil ha likt eierskap i det nye selskapet.

Den digitale fordelsvalutaen skal erstatte poengsystemer som benyttes av forskjellige fordelsprogrammer i dag. Dette betyr at medlemmer som tjener poeng på hotellovernattinger, kan velge å bruke dem til å betale for flyreiser – eller motsatt.

– Norwegians fordelsprogram er allerede populært, og vi har arbeidet med å utvikle programmet vårt ved å tenke nytt og samarbeide med andre aktører. Jeg er svært fornøyd med at vi fant sammen med Strawberry, og at vi sammen kan skape noe som vil gi enda flere kunder et større tilbud av tjenester og mer valgfrihet. Vi ønsker også å invitere andre fordelsprogrammer inn i dette samarbeidet, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.

I første omgang blir det Norwegian Reward og Strawberrys fordelsprogram som inngår i samarbeidet, mens planen er å inkludere flere ledende aktører fra hele Norden, slik at kundene får enda flere muligheter til å tjene og bruke poeng. Det nye selskapet vil fra starten av nå ut til en stor andel av nordiske husstander.

– I dag tilbyr vi et univers av spennende opplevelser og et attraktivt fordelsprogram med fantastiske partnere. Målet med Strawberry er at vi skal være mer relevante for flere oftere. Når to selskaper med en nordisk forankring og historie går sammen for å skape en felles fordelsvaluta, er det med på å levere på dette målet. Det vil være en game changer for medlemmer og gjester. I praksis betyr det at alle i Norden vil få enda bedre og flere muligheter til å tjene og benytte oppsparte fordelspoeng. Vi gleder oss til å starte reisen sammen med Norwegian, sier Petter A. Stordalen, eier og grunnlegger av Strawberry (tidligere Nordic Choice Hotels).

Norwegian og Strawberry har til sammen rundt 7,5 millioner medlemmer i fordelsprogrammene sine i Norden. Flere detaljer om selskapet og fordelsvalutaen vil bli gjort kjent ved lanseringen senere i år. De to eksisterende lojalitetsprogrammene, Norwegian Reward og Strawberry sitt fordelsprogram, videreføres med sine respektive medlemstilbud, og vil fortsatt være eiet av henholdsvis Norwegian og Strawberry.​

jonss liker dette
  8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende, det minner om hvordan Avios fungerer. Lojalitetsfordeler hos det enkelt brand, mens valuta er felles på tvers av flere brands.

Spørsmålet er selvsagt, hvordan blir opptjening mot Lifetime hos Strawberry, og hva blir vekslingskursen.

9. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Lover ikke bra for Liftime Gold/Platinum. Blir verdiløst…

10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,914
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror det er mye spørsmål som kommer til å bli besvart senere, eller som ikke er diskutert enda. De sa under Q&A-sesjonen at avtalen ble signert sent i går kveld, og at de nå går ut med dette for å være i tråd med informasjonskrav som børsnoterte selskaper og ikke sitte med for mye innsideinformasjon - og at detaljer vil følge.

Det er f.eks. ikke bestemt noe navn på den felles valutaen eller programmet enda, så vil tro dette for alle praktiske formål er å anse som en intensjonsavtale og et konsept som vil videreutvikles mye.

holmen liker dette
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,528
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, her er det mye som er ubesvart, og sikkert ikke ferdig diskutert ennå. Det blir spennende å se hva som kommer ut av dette. Umiddelbart er jeg skeptisk, men jeg kan la meg overbevise på et senere tidspunkt.

haifinn and furlong like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er ikke så bekymret for om det blir verdiløst.. Forhåpentligvis så fortsetter enten strawberry som før, eller enda bedre.. lifetime gold/platinum ender opp med å gi fordeler hos de andre partnerne. Derimot er jeg mer bekymret for at trumfoverføring avsluttes pga felles valuta, evt at den slutter å telle mot status og at det dermed blir mye vanskeligere å oppnå lifetime enn før. Det kan også være at de som har lifetime nå får beholde det, men at det blir umulig å oppnå for de som har det allerede.

Maggie and furlong like this.
  13. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,542
    Bonuspoeng:
    113
    De sa på pressekonferansen at begge selskaper vil beholde hver sitt bonusprogram, så kommer dette i tillegg. Tror nok ikke Gold/Plat vil bli verdiløst da det (antakeligvis) fortsatt vil baseres på poeng/netter hos Strawberry.

Ser heller for meg at det nye programmet blir noe ala Membership Rewards hos Amex bare med flere inntjeningsmuligheter. Poeng kan samles fra flere steder, så kan de overføres eller brukes hos alle partnere. Som med Membership Rewards (i norge) frykter jeg at poengverdien blir lav. Lav poengverdi er ofte kostnaden for høy fleksibilitet.

Maggie liker dette
  14. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Et interessant observasjon er hvis Strawberry poeng kan overføres til Norwegian reise, så kan Trumf både overføres til Norwegian og Eurobonus, hvilket neppe er en langvarig stabil situasjon.

Maggie liker dette
  15. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Dette frykter jeg også. Er godt over halvveis til lifetime gold, ca halvparten av poengene er på grunn av Trumf.
    Håper at den store endringen ikke trer i kraft før 1 september, for jeg har planer om å føre over nok Trumf for å være platinum på første dagen i min opptjeningsperiode, som også bidrar til å nærme LTG. :)

Maggie liker dette
  16. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Det finnes andre program (Amex for eksempel) som lar deg konvertere til flere flyselskap, så det trenger ikke å bli et problem.

17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    I saken står vel at den nye selskapet ikke skal være klart oppsatt før q4, legg på litt it krøll og annet så har man nok tid ut året og et stykke ut i neste år før endringer skjer.

Maggie and Flyingdutchman like this.
  18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    De sier spesifikt i pressemeldingen at den nye valutaen skal erstatte de eksisterende.

Maggie liker dette
  19. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Og bonusnissers håp bør da være at når det velges en vekslingskurs, så endres Strawberries kvalifikasjonsgrenser, både inneværende år og for lifetime tilsvarende. Og at ingenting annet endres.

20. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig jeg tar feil nå men slik jeg ser det, så har Strawberry vært vinklet slik at du kan kjøpe deg status og fordeler. (Platinum life på toppen).

Mens Norwegian Rewards, der må du faktisk fly for å få maks fordeler/status.

Hvordan vil det bli å kombinere disse to filosofiene?

themichael liker dette

Del denne siden