Strategi for EBG?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RBingham, 17. mai 2026 kl 23:44.

1. RBingham

RBingham Nytt Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Er EBG i dag, men tror det ryker når perioden min går ut 28. februar 2027, så tenkte å prøve å jobbe meg mot fornyelse et år til.

Har foreløpig bare fått 10k nivåpoeng etter å ha brukt 100k på Saga MC.
    Når nok uproblematisk 200k spend, og dermed totalt 20k poeng, i løpet av året, men neppe stort mer enn det.

Jeg kan fikse Conscious Traveller både i år, og i januar neste år, for til sammen +10k nivåpoeng.

Da vil jeg ha 30k nivåpoeng med DNB og dobbel ConsciousT.

Jeg har flydd litt, men har stort sett bare fått lommerusk for disse, knapt nok desimaler i den store sammenhengen.

Har dere noen tips til å få de resterende 15k nivåpoengene som trengs?

Siden DNB-spend for februar vel ikke kommer på "lønnsslippen" før noen dager ut i mars, så teller vel ikke de på denne perioden, og jeg må i så fall bruke 100k i løpet av januar måned for å utløse 10k nivåpoeng fra DNB før perioden min er over. Det blir veldig seigt. Og likevel er jeg fremdeles ikke i mål. Så må nok finne noe annet.

Vurderte å skaffe Amex igjen, men må vel ha flere hundretusen spend for å få de nødvendige nivåpoengene der nå (og jeg har ikke *så* store utgifter etter å ha brukt Sagaen til alt det andre.

Er det noen spesielle reiser/billetter som gir bra mengde nivåpoeng for the buck?
    Er det noen metoder for å tjene inn nivåpoeng jeg ikke har tenkt på?

Kort sagt, fyr løs, tar i mot alle forslag med stor glede og entusiasme! :D På forhånd mange takk!

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,511
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, dobbel conscious traveler er 10k. DNB 200k er 20k poeng. Da er du oppi 30k poeng.

Når får du DNB faktura? DNB gir poeng ca 1 dag før fakturadato. Har du fakturadato sent i januar kan du bruke curve og GBIT for å skaffe 10k poeng innen første faktura. Sparte opp en del spend siden september 25 og fikk 90k spend første uka i januar 26 på DNB Saga med GBIT.

Ellers bruker SAS å ha fine muligheter for poengsanking i julekalender. MR med 10 legs ga 15k i år. Det hadde jo redda deg. Doble poeng på biz kan du satse på og booke billig MR biz til USA under F&F kampanje kanskje.

Amex gir 6p per 100 kr.
    Så har du SAS MC premium så gir deg 500 nivåpoeng i måneden bare du bruker kortet en gang i mnd. Kan hente nesten 4-5k nivåpoeng der.

Nei, du har ikke en umulig oppgave. Du må bare finne riktig strategi for deg ;)

3. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,930
    Bonuspoeng:
    113
    Dette. Du kan i tillegg endre fakturadato hos DNB for å få mer tid til spend og nivåpoengene i riktig periode.

4. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,244
    Bonuspoeng:
    93
    Bor du på hotell en gang i blant? Bestiller man Scandic-overnatting gjennom sas.scandichotels.com får man ca. 46 statuspoeng pr. hundrelapp.

Disclaimer; offisielt 35p /100kr, så hele tiden mulighet for at dette blir justert.

5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,442
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan også være endel poeng å hente ved å bestille hotell via SAS (ikke bare Scandic). Får vel 15 nivåpoeng pr 100kr der
    Du får også nivåpoeng for leiebil via SAS
    Og så kan du spe på flere nivåpoeng med netthandel via https://onlineshopping.flysas.com/nb-NO

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,562
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat nå og innen 26. mai så får du faktisk 32 nivåpoeng per 100,- NOK

SAS hotell.jpg

Spielhaug liker dette
  7. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    113
    Min favoritt-MR er en helg i San Fransisco, Los Angeles eller Miami i Premium, som jeg selvfølgelig kjøper når SAS har tilbud. Koster da ofte rundt 7k eller deromkring. I desember hadde jeg KRS-OSL-CPH-LAX-CPH-OSL-KRS som ga 15.400 nivåpoeng.

Cumulus, democomputer and Spielhaug like this.

Del denne siden