Flightradar24 har en god forklaring på nettsiden deres. Korte svaret er at det er et veldig lite område med internasjonalt luftrom mellom Finland og Estland. https://www.flightradar24.com/blog/ukraine-aviation-situation-updates/
Da har ANA tatt grep, min reise fredag 4 mars (neppe den eneste) er kansellert med følgende begrunnelse: Canceled due to the current situation between Russia and Ukraine. We apologize for any inconvenience.
Finnair åpner for Tokyo igjen. - As of 9 March 2022, we fly to Tokyo Narita four times a week out of Helsinki, avoiding the Russian airspace. The flight time is approximately 13 hours and the flights connect smoothly to our European network.
E24 skrev i forrige uke at SAS har innstilt flyvningene til Tokyo fram til 1. mai. Er det noen som klarer å oppdrive info direkte fra SAS? Jeg har fremdeles en reise til Tokyo booket tidlig i april, og kjenner jeg begynner å bli ekstremt lei av at SAS bare nekter å offisielt kansellere turene fram til siste liten i håp om at kundene velger å avbestille selv og dermed betaler gebyr.
Jeg fikk min reise kansellert nå nylig nøyaktig innen fristen på 2 uker før avreise På tlf bekreftet de at alt er innstilt, men jeg spurte dessverre ikke for hvor lenge..
Jeg hadde bonus billetter i påsken, ser at de er kansellert på hjemmesiden men har ikke fått noe informasjon noe annet sted.
Noen som har en formening om hvorfor TG og SQ velger så vidt forskjellige ruter her? SQ ser ut til å unngå Pakistan & Iran helt..
Sett dette er mer eller mindre konsistent siste uken for alle SEA-EUR ruter (TG går via Pakistan/Iran, mens SQ kjører Saudi), så ble nysgjerrig
Har SQ fløyet over Iran siden Jan 2000 (når Iranerne skjøt ned passasjerflyet ved en feiltakelse)? SQ hadde ihvertfall en pause da, men vet ikke om de har fløyet over Iran i mellomtiden, og så endret praksis igjen?
Mente South East Asia - beklager forvirring Ser forøvrig at SQ starter SIN-SEA i Oktober med en A350 - den så jeg ikke komme.
Ser LH kjører samme rute som TG på FRA-BKK. Så Kanskje bare SQ som fortsatt har iran-skrekken? (Ser samtlige ruter går via saudi)
Ditto. Min reise er bare fjernet fra "Mine Bookinger" på sas.no. Ligger fremdeles i appen med alle fire flighter KANSELLERT med store røde bokstaver. Ingen kommunikasjon, ingen poeng eller penger tilbake. Kjipt at man alltid må ta initiativet selv når SAS gjør endringer. K
Hos meg ligger de fortsatt i appen uten noe indikasjon på at de er kansellert, ser det bare på nettsiden. Helt utrolig at SAS kan holde på sånn.