Svarer meg selv på denne. Sendte inn forespørsel om statusmatch på mandag og fikk mail nå nettopp om at en har gått gjennom, så nå er jeg NRP i minst et år til.
Ingenting her. Har både Straw Play lifetime og! NAS Prio fra før. Men ville gjerne forlenge Prio (som går ut i august). Tydelig at de ikke aner hva de kan gjøre med det. Prøvde til og med web verdens svar på HUACA, men får verken svar eller forlenget status.
Jeg er også LTP hos Strawberry og har NRP fra før med utløp i slutten av april, og her ble det altså godkjent på litt over 48 timer.
Jeg søkte 18. mars, så en uke for min del. Jeg er Platinum på tredje året hos Strawberry, men LTG. Jeg var Priority-medlem hos Norwegian frem til oktober, men nå er den forlenget til 21.03.2026.
Gode nyheter! Da bør de svare på min snart også. Mulig jeg var såpass tidlig ute at de ikke visste hva de skulle gjøre når jeg har begge statuser fra før, og bare er ute etter forlengelse. Men et svar hadde jo vært fint...
Da var Statusmatch fra Norwegian Priority til Strawberry Platinum innvilget, ca tre uker etter at jeg søkte. Ingen e-post, men status er oppdatert i Strawberry-appen.
Noen av dere som har fått innvilget Prio hos Norwegian som også har valgt bort Spenn og heller tar Cashpoints? Begynner å lure på om det er derfor jeg ikke får match etter flere forsøk. Ikke noe svar, ikke noen oppdatering av datoen hos Norwegian (er Prio fra før også).
Jeg matcha fra SAS til Norwegian i høst. Fjerna opptjening av Spenn. Men måtte legge det tilbake, og linke Norwegian til Spenn igjen for å kunne få matche til Strawberry... Fikk feilmelding når jeg prøvde å matche, at kontoen ikke var linket til Spenn.
Har ikke valgt bort Spenn, har heller ikke flydd med DY siden det ble introdusert. Her tar det også sin tid å få statusmatchen.
Takk for info, @Durek og @DJasko! En annen mulighet til at de ikke forlenger statusen min kan jo også være at jeg har Prio nå pga match fra SAS gull. Og at de tenker "du har allerede brukt match én gang" På den andre siden flyr jeg masse Norwegian og oppfyller rundt 3/4 av 32-flight kravet på ekte flyvninger. Men det ser de antagelig ikke på i matching perspektiv, vil jeg tro. En siste litt spennende sak er hva som skjer når statusen min evt går ut og jeg har rundt 25 flights. Får jeg da lov til å velge 3x fordeler (man får jo en hver åttende flight), mon tro? I så fall blir det +2% CP (som man ikke kan velge bort som første fordel), og +2% CP og +2% CP. Da får jeg alle fordeler jeg egentlig har nytte av som Norwegian Prio uansett. Siden jeg 95% flyr på flex billetter, og får alle de andre Prio fordelene gjennom billetten uansett. Mangelen på gratis kaffe er eneste jeg må finne meg i. Det skal nok gå helt bra Faktisk et temmelig dårlig program Prio. I mitt tilfelle. Men spørs jo på reisemønster. Mulig å spare endel hvis man flyr på billigste billetter. Litt merkelig at akkurat dét er hva Norwegian incentiviserer fremfor flexi kunder på dyreste billetter, men nå er jeg jo langt utenfor debatten om status match
Jeg matcha SAS til Norwegian og fløy 2 legs for å få 1 år. Matcha så videre til Platinum. Så det tror jeg ikke er årsaken.
Tok i underkant av to uker før jeg fikk innvilget uten status i DY tidligere. Jeg er fortsatt satt til å "foretrekke cashpoints" nå etter match, så det er fint. Har 4 flighter neste 2 uker, så finner fort ut hva som gjelder. Kan for øvrig melde at Priority også gjelder for reiser bestilt gjennom Amex bedriftsportal, kan nå fint bestille billigste billett der og den dukker opp i DY-app med priority boarding, fast track, 2x baggasje, 1x hattehylle og 1x under setet - bare husk å velge sete i portalen siden det er sperret i appen etter bestilling
Får bare denne meldingen, selv om jeg er platinum i strawberry og har koblet de sammen i Spennappen. Noen som har fått samme beskjed, hva er eventuelt løsningen?
Kan se ut som de har trukket tilbudet fra appen nå. Jeg finner heller ikke. Mine 2 forsøk på å matche (er plat lifetime, og norw Prio - men ønsket å forlenge Prio perioden) har aldri blitt besvart, aldri avvist, og de har aldri på annen måte gitt noe signal om hvorfor de ikke matcher selv om jeg oppfyller vilkårene. Dårlig.
Virker som at poengene som kom i går er basert på poengene en fikk utbetalt i starten av april (altså spend i mars) i følge en svenske...