Status match Strawberry og norwegian

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av TElg78, 20. febr 2025.

1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,488
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk i dag mail om at det er statsmatch mellom Strawberry Platinum og Norwegian Reward Priority.

Det må jeg si for meg personlig er en grei sak. Plutselig høyeste status i Hertz og Avis, Fast Track i Oslo, gratis håndbagasje og setevalg. Første merverdien jeg får ut av samarbeidet etter devalueringen av Strawberry programmet.

Har søkt, men det tar inntil 30 daget til godkjenning og gjelder bare for reiser bestilt etter godkjenningen.

Norwegian Reward Priority “statusmatcher” med Strawberry Platinum | Norwegian

2. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Veldig spennende. Men varer bare 12 mnd etter statusmatch, så jeg blir å avvente søking til jeg har en faktisk reise.
    Hvor i appen fant du denne muligheten? Er platinum, men finner ikke stedet i appen hvor muligheten til å søke statusmatch kommer opp.

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    :rolleyes: En skulle tro at når man har tilgang til data fra begge parter forholdsvis direkte så kunne dette gått kjappere

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,530
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Det samme sto da jeg ga bort Strawberry Gold til kona. Men det tok "bare" tre dager.

5. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    939
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan vil det fungere i praksis da tro at det kun fungerer på billetter kjøpt etter matching. Vi har billetter med Norwegian i påska, som ble kjøpt for ett par uker siden. Kanskje det funker allikevel?!? ;)

6. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Står spesifikt at fordelene kun gjelder bestillinger gjort etter at status match er godkjent, så dessverre.

7. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet hvordan man får aktivert status hos AVIS? Jeg har statusmatchet Norwegian med mitt platinum-medlemskap hos Strawberry, som i henhold til Norwegian Rewards Priority skal gi meg Avis President Club. Men hvordan får jeg denne statusen oppdatert hos AVIS?

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lang tid pleier det å ta med statusmatch fra Norwegian til Strawberry?

9. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    For meg tok det vel kun 3-4 dager..

RoadKing liker dette
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Ble dette en SAS til Strawberry statusmatch? ;)

tobeornot999 and ari1000 like this.
  11. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som siden er utilgjengelig for øyeblikket, men skal funke her:
    https://www.avis-preferred.com/statusmatch/

Om du trenger det sporenstreks går det vel an å søke seg frem til en e-post. Ikke glem å videre maile Hertz så snart du har fått status for å matche der også ;)

SundalBonus liker dette
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke direkte Statusmatchet til DY i fjor høst, så kom det statusmatch DY til Strawberry nå i forrige uke. Sendte inn i helga, men har ikke fått enda.
    Passer bra da jeg har behov for en overnatting i Harstad i sommer (er ellers lite på hotell i Norge).

Kan man statusmatche til Strawberry fra SK altså?

tobeornot999 liker dette
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Bare indirekte sånn du gjorde det :) Var det jeg mente. Og det toget har jo gått nå forsåvidt

tobeornot999 and RoadKing like this.
  14. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    I dag tikket det faktisk inn en e-post fra Norwegian Reward med fremgangsmåte, både for nye og eksisterende AVIS-medlemmer. For de som måtte ønske så kan statusmatch ordnes gjennom denne linken (hvis du allerede er registrert hos AVIS): https://www.avis-preferred.com/norwegian/presidentsclub/no#form
    Ulempen er at man imidlertid godtar å si fra seg fordeler gjennom andre partnere, som f.eks. opptjening av EB-poeng hos SAS.

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke "hektet på" fordelene som gratis bagasje, fast track osv på billetter som allerede er utstedt i forkant.

Dette ligger langt inne i bookingen, og selv om de sikkert kunne manuelt override så har de altså gjort det tydelig klart at de ikke kommer til å gjøre det.

Gratis kaffe ombord får du dog :p

Der holder det å vise frem profil-siden i Norwegian appen, og hvis den viser Prio symbolet er kaffen gratis. Gjelder også Premium kaffen deres, fra Starbucks, by the way.

Grooo liker dette
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Kan lett bli det, ja :p

Om man hang med i forrige runde av matching også.

17. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Da var match fra platinum til Reward priority, og videre til Avis President utført, fungerte fint.
    Ser at ved Reward priority virker fordelene strengt personlige, noe som er litt synd - særlig fordelen med fast track ville vært greit om kunne gjeldt i hvert fall 1 ekstra person på samme booking. Sjansen for at jeg stikker gjennom fasttracken mens kona står alene igjen i den vanlige køen er temmelig liten... :rolleyes:

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært slik helt siden Priority ble innført.

Norwegian er litt gjerrige her. Greit nok med ekstra bagasje, som man kan dele fritt til medreisende.

Men manglende fast track og prio boarding er dårlig, og kan umulig koste dem stort (eller antagelig ingenting for boarding i alle fall).

Setevalg for alle når man reiser feks 2 sammen på ett PNR burde de også kunne bjuda på. Men nei, kun til Prio medlemmet.

For en gangs skyld har SAS skjønt noe Norwegian ikke har. Og BA, Finnair, Qatar, Lufthansa har også skjønt det. Pluss sikkert flere, men det er de jeg selv flyr og har gull hos.

prisjeger, Preference and Maggie like this.
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Forlenge Norwegian priority som man har allerede?

Noen som har forsøkt ennå? Jeg har både Strawberry lifetime platinum og Norwegian Priority (som går ut tidlig på høsten 25).

Tror ikke jeg tar sjansen på å vente altfor lenge med å søke match fra Strawberry. De kan jo i prinsippet slutte av kampanjen når som helst.

Kunne vært fint med en garantert forlengelse av Norwegian så den løper til utløp av mars 26 istedet for høsten i år. Siden de tildeler 1 kalenderår ved match.

Spent på på om de gir en forlengelse til eksisterende status, dog... Eller bare avslår og sier "du har jo begge statuser allerede" (man kan ikke velge retning på matchen hos Spenn).

20. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,086
    Bonuspoeng:
    93
    Lurer jeg også på. Har begge medlemskap under koblede medlemskap, men kan ikke skjønne at jeg har status match. Strawberry Platinum men står ingen fordeler når jeg er innlogga på Norwegian.

Del denne siden