ST til Sør-Amerika

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Huntingdaddy, 17. sept 2025.

1. Huntingdaddy

Huntingdaddy EBG

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Har noen venner som er fra ei lita øy i Venezuela, Isla Margarita, og hatt lenge en åpen invitasjon å dra på feriebesøk dit. Ønsker til våren neste år å dra dit med kona og nyte mens ungdommene, som har skole, måker snø osv hjemme ;)

Ønsker å finne alternativ til Air Europa via Caracas som koster jo dobbelt! Har søkt flightconnections og funnet ut at AMS til POS (Trinidad og Tobago) eneste ST løsning for over dammen. Problemet er at AF (gratis abo) sier den ikke finner flyvninger dit i hele tatt, selv om KLM har den i systemet o_O Lagt ved bilder. Noen som kan bistå?

Selv om jeg i teorien har nok poeng, så ønsker jeg å kunne også ha muligens nok poeng til litt ferie med ungdommene også og ikke tømme den helt, ikke alle ble Eurobonus millionærer :D

KLM skjermbilde AMS - POS.png AwardFares skjermbilde AMS - POS.png

Last edited: 17. sept 2025
  2. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,234
    Bonuspoeng:
    93
    At ruten finnes er ikke ensbetydende med at de er ledige bonusbilletter og i hvert fall ikke ledige bonusbilletter med Eurobonus (for det er et sorgens kapittel for tiden). Jeg finner litt OSL-POS på AF, men ikke før Mars 2026 (økonomi) og juni 2026 (biz). Du kan jo evt også se på CUR og AUA også hvis det er nært nok til at du kan komme deg siste stykket på egenhand.

Huntingdaddy liker dette
  3. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    908
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tidligere tatt fly til/fra Curacao Valencia i Venezuela, men jeg aner ikke om dette fremdeles er mulig?

Hvilken øy eller øygruppe er det snakk om?

4. Huntingdaddy

Huntingdaddy EBG

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Vi ønsker å reise i mars. Jeg ser nå at feilen er at jeg glemte tidsrom. Jeg får bare håpe at det dukker opp noen som de slipper noen i tidsrommet jeg ønsker, rundt 1. mars og tilbake 1-1,5 uke senere.

Flyvninger til øya, Isla Margarita, er det nok bare POS og CCS som er alternativet, for ellers blir det veldig mange flyvninger ellers og da flyr tida fort vekk, spesielt ved forsinkelser. Har CT som jeg ønsker bruke, men blir fortsatt 330'000 EB for MAD-CCS med Air Europa.

Bruker forresten folk mest AF eller Expertflyer som betaltversjon?

Last edited: 17. sept 2025
  5. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,038
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke en lett destinasjon å nå med bonus, selv ikke CCS og fritt valg av allianser. Iberia er vel litt lettere enn Air Europa om du har avios.

PMV var jo en «typisk» charterdestinasjon tidligere men ser ikke det dukke opp igjen på en god stund

6. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,038
    Bonuspoeng:
    293
    Eksempel med Avios;

IMG_6041.png
    IMG_6042.png

Datoene passer, men jeg vet jo det er avsporing ift ST. Men bonusbiller finnes….

jgroneng liker dette
  7. Huntingdaddy

Huntingdaddy EBG

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Nei, har ikke Avios, men planlegger så godt det lar seg gjøre å fly med ST. Hvis jeg ikke kan bruke både poeng og CT så kjøper jeg billetter for penger, men dette er ikke en destinasjon jeg må reise til, men hadde vært kult å få til. Planlegger også tur til Kenya og Madagaskar senere.

Wiolenze liker dette

Del denne siden