Prøver meg på en oppsummering av mulighetene for lounge på LAX med Sky Team medlemskap på rett nivå eller billett løst i rett klasse; KAL sin ble anbefalt av innsjekkingspersonalet. Fordel; ligger rett etter sikkerhetskontrollen og nærme SK sin gate. Ikke noe annet. Ulempe; plastkopper og pappbegre. Labert utvalg i mat og drikke. Kan rett og slett ikke begripe at dette også er KAL sin F lounge. Blir ikke å trampe inn her igjen.
Air France sin på B sat er neste forsøk; Her starter jeg med ulempen; ca 8-10 min å gå fra «sentrum». Må nevnes at det tilbys tunnelshuttle så kan gå kjappere. Fordel(er); bra matutvalg, samme med drikke. Selvfølgelig er det sjampis hos Air France.
Det ble jo bråstopp på moroa når jeg kom meg til Delta, skikkelig perleportfølelse der altså. Stengt for deg!
Over og ut, nå er det boarding. Håper det kan være til hjelp for noen. Tipset mitt er lett; har du OW toppstatus så er det det som gjelder ut fra LAX.
Takk for deling, veldig nyttig! Men hva er grunnen til at vi ikke kommer inn i Delta loungene? De har vel akkurat åpnet en slik Delta One Lounge der, og den burde man kanskje sjekke ut i tillegg til Air France sin vel
Tipper Wiolenze tester Delta One? Der er det ganske strenge krav om jeg kan lese, og bolaget er foreløpig ikke inne i varmen selv med C billetter slik som en del andre partnere. Delta SkyClub skal være grei skuring derimot, jeg tester den på LAX da jeg kom inn med SK og dro videre med Delta, ganske bra til "vanlig" US business lounge å være, svært bar, godt med varmmat og utendørs terasse med utsikt til rullebane. Testet også JFK SkyClub med SK boarding pass, da jeg kom inn med Delta og hadde noen timer på JFK og da var det bare å scanne boarding passet i maskina og rett inn, så ville forventet det samme på LAX SkyClub med SK billett. Uansett ser det ut som AF lounge har overtaket her så langt, jeg blir å dra rett dit neste gang jeg er i nabolaget.
Det er jo selvsagt en grunn for at SAS selger sine billetter i C til mellom 50 og 60% av det *A og KLM/AF gjør. Ikke at det er direkte dårlig å fly SK men soleklart at jeg er tilbake på LH begge