Spekulerer SAS på kundeservise?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Kaffen, 09. okt 2025.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg merker at stabiliteten til SAS sine hjemmesider har svært dårlig over lang tid nå. Såpass dårlig har sidene vært at det i de fleste tilfeller gjør det umulig å gjennomføre ei booking med Eurobonus på siden deres uten å få en eller annen feilmelding.

Derfor har jeg etterhvært begynt å lure på om SAS har begynt å forsømme nettiden sin, siden de da heller kan tjene penger på de gebyrene som kundeservise lemper på kunden for å løse problemer som ikke kan løses på SAS sine nettsider?

Er det flere som tenker i den samme gaten, eller har dere andre årsaksforklaringer til de massive IT problemene SAS har?

2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,464
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det er problemet på .no-siden du tenker på, så er det mulig å bestille via sas.se som workaround. Årsaken til feilen på .no-siden har noen forklart allerede. Jeg velger å tro det er noen udyktige IT-folk som er problem her.

Last edited: 09. okt 2025
    SuperVC10 and tobeornot999 like this.
  3. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,492
    Bonuspoeng:
    113
    Never attribute to malice that which is adequately explained by incompetence.

4. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    93
    flysas.com fungerer også vesentlig bedre enn .no.

5. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    upload_2025-10-9_9-0-1.png
    "Nu klynker de stakkels nordmænd igen"

6. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,829
    Bonuspoeng:
    183
    For en ukes tid siden sendte jeg en epost til diamantmailen om hva som muligens var feilen (ref det som ble postet her av noen med språkkoden for norsk), og de svarte at de hadde videreformidlet det til IT som allerede var på saken.
    Om det faktisk er problemet og de er klar over det, så er det ikke imponerende at det har tatt så lang tid som det har.

Norwegian_Traveller and benair like this.
  7. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,868
    Bonuspoeng:
    93
    Oh snap.

upload_2025-10-9_10-31-6.png

holmen, benair and kongenamundsen like this.
  8. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,024
    Bonuspoeng:
    183
    De fleste av oss har nok litt lengre vei før vi konkluderer med konspirasjonsteorier.

Så da er nok dette sitatet viktig å ha med seg:
    K

Preference, Henrik, SuperVC10 and 4 others like this.
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,324
    Bonuspoeng:
    293
    Exactly! No conspiracy theories, just a regular day at SK-IT :p

10. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde som mange problemer med en bonus-bestilling på sas.no for et par dager siden. Alt var valgt men den nektet å gjennomføre siste steg for å bekrefte reisen med en uhjelpsom generisk feilmelding.

Ringte SAS kundeservice og må for en gangs skyld skryte av fantastisk bra hjelp, så de finnes. Norsk dame (med en aksent, kanskje svensk) som var kunnskapsrik og hjelpsom, skjønte problemet utifra å se på loggen for min ikke gjennomførte bestilling, prøvde flere ulike ting, tok kontakt med supervisor for å få lov til å prøve å løse problemet på kreativt vis (åpne nye plasser i bestemt booking kode). Og løste hele problemet ved å lage en ny booking for meg som var bedre enn den jeg prøvde på. Tok litt tid men hun ga ikke opp. Ingen gebyrer (men er Diamant så skal kanskje ikke ha det uansett?)

Del denne siden