Jeg merker at stabiliteten til SAS sine hjemmesider har svært dårlig over lang tid nå. Såpass dårlig har sidene vært at det i de fleste tilfeller gjør det umulig å gjennomføre ei booking med Eurobonus på siden deres uten å få en eller annen feilmelding. Derfor har jeg etterhvært begynt å lure på om SAS har begynt å forsømme nettiden sin, siden de da heller kan tjene penger på de gebyrene som kundeservise lemper på kunden for å løse problemer som ikke kan løses på SAS sine nettsider? Er det flere som tenker i den samme gaten, eller har dere andre årsaksforklaringer til de massive IT problemene SAS har?
Hvis det er problemet på .no-siden du tenker på, så er det mulig å bestille via sas.se som workaround. Årsaken til feilen på .no-siden har noen forklart allerede. Jeg velger å tro det er noen udyktige IT-folk som er problem her.
For en ukes tid siden sendte jeg en epost til diamantmailen om hva som muligens var feilen (ref det som ble postet her av noen med språkkoden for norsk), og de svarte at de hadde videreformidlet det til IT som allerede var på saken. Om det faktisk er problemet og de er klar over det, så er det ikke imponerende at det har tatt så lang tid som det har.
De fleste av oss har nok litt lengre vei før vi konkluderer med konspirasjonsteorier. Så da er nok dette sitatet viktig å ha med seg: K
Hadde som mange problemer med en bonus-bestilling på sas.no for et par dager siden. Alt var valgt men den nektet å gjennomføre siste steg for å bekrefte reisen med en uhjelpsom generisk feilmelding. Ringte SAS kundeservice og må for en gangs skyld skryte av fantastisk bra hjelp, så de finnes. Norsk dame (med en aksent, kanskje svensk) som var kunnskapsrik og hjelpsom, skjønte problemet utifra å se på loggen for min ikke gjennomførte bestilling, prøvde flere ulike ting, tok kontakt med supervisor for å få lov til å prøve å løse problemet på kreativt vis (åpne nye plasser i bestemt booking kode). Og løste hele problemet ved å lage en ny booking for meg som var bedre enn den jeg prøvde på. Tok litt tid men hun ga ikke opp. Ingen gebyrer (men er Diamant så skal kanskje ikke ha det uansett?)