God torsdag godtfolk. Her gjøres de siste praktiske aktiviteter for å få pakket til fire uker i utlendighet. Avreise mot OSL om drøye halvannen time. Derfra går første etappe til Wien med Norwegian i et overraskende komplekst oppsett som etter planen lander oss på Bonaire lørdag formiddag
Hilser fra et stille kontorlandskap i hovedstaden. Her ble det en fuktig tur til jobb i morges, vi har visst fått besøk av vestlandsvær noen dager. Men nå fører avnytelse av kanelbolle, innhentet fra den lokale kaffepusheren, til at humøret holdes oppe uavhengig av vær&føreforhold. Reiseplaner for dagen, annet enn t-baneturen hjem, er fraværende. Men man kan jo alltids kikke litt på hoteller, til kommende reiser, innimellom de mer lønnsproduserende oppgavene man skal utføre. Ha en flott dag, om det reises langt, kort, eller ei!
God morgen fra Barcelona. 10 år siden sist besøk. Når eldstedatteren skulle spille håndballcup i området, ble det et gjensyn med Gaudi sin by Ha en fin torsdag alle bonusnisser
God morgen fra hovedstaden. Det har blitt programendring, og bestefar-AKS har byttet lokasjon. (Nå ble det vel rett!) Håper alle dere som skulle reist via CDG og andre steder styrt av franske flygeledere kommer noenlunde skadefritt frem til ønsket destinasjon. Ha en fin torsdag!
God morgen fra Loungen på BGO. Første langtur for familien, og far har ordnet business så vi er veldig spent! første to leg med KLM og siste med AF. ha en fin dag!
Bon Giorno! En nærliggende Netatmostasjon melder om rolige 29 grader, og vi chiller ved poolen littegrann før snuten settes mot Pisa. Turens joker er fars valg av elbil, som ikke var så smertefritt som han hadde sett for seg. Mildt sagt et helvete å finne riktig lader og riktig app. Riktignok har jeg aldri satt meg inni opplegget før, så det var en steep learning curve. (Og så funka selvfølgelig ikke brikken Hertz ga oss heller…) Jaja, nok rant, nå skal ferien nytes!
Ut å fly i dag. Rolig i fast track, dog med ganske mange uvante reisende, men flere folk i innenrikskantinen enn jeg kanskje trodde det skulle være. Tydeligvis flere som fortsatt er på jobb.
God formiddag fra kontoret. Det tok en halvtime fra jeg ankom kontoret til jeg så en annen person. Og i Teams-møtet jeg akkurat skulle være med i, så dukket ikke møtelederen opp. Jaja. Snart lunsj! Det ble noen øl i storbyen i går, og Plaza ga meg husly. Fikk oppgradering også. Plaza var nesten billigst da jeg booket den overnattingen, så jeg betalte ca 1300 kr for suite. Ikke verst! Noen timer til med jobbing, så starter sommerferien! I følge SAS appen så kan jeg sjekk inn om 45 minutter. Ha en fin en!
God formiddag fra hovedstaden. Hektisk siste innspurt på jobb før sommerferien starter i kveld. Vi gjør nemlig som SAS vil vi skal gjøre, vi flyr først til København og bruker opp noen jordbærpoeng før vi flyr videre tidlig neste morgen. Satser på bedre vær der vi skal, det skal ikke så mye til for å slå dette høstværet i Oslo. God torsdag, alle!
God formiddag fra Arendal. Hjemmekontorering og forholdsvis rolig med mange på ferie, så forsøker å snikplanlegge en liten tur til Svalbard i høst for å brenne noen jordbærlekepenger. Så på noen bonusbilletter i går som plutselig har blitt borte, men øyner muligheter for å booke en litt mindre attraktiv morgenavgang søndag morgen og gjøre et siste krampetrekk med gratis endring som EBD før jeg galant forlater graceperioden. Bra å ha noen utfordringer i hverdagen. Siste arbeidsdag i morgen og lørdag setter vi nesa mot Italia med bil og skrekkelig tidlig fergeavgang. Ha en solid en!
God formiddag også fra kontoret. Stresser med å få landet Q2 tallene før ferien kan starte til helgen med en roadtrip sørover. Sommeren fortsetter å levere som alltids og i dag byr det på 9 grader og regn. Ellers fikk heldigvis kona fri den ene arbeidsdagen i ferien likevel så har snakket med SAS idag for kansellering av Widerøe billetten og refusjon av poeng. Ha en fin en!
God torsdag fra Stavanger. Kursen settes snart tilbake mot Bergen og siste arbeidsdag før ferie i morgen. Planer? Null. Bare fire uker restitusjon før nye turer venter. Ha en flyvende en!
God kveld fra hovedstaden. Vått og grått i morges, veldig glad jeg har ekstra sko på kontoret for var gjennomvåt når jeg kom inn kontordøren i morges. En ganske så rolig og fin arbeidsdag så har fått ryddet unna det aller meste før ferien, i morgen venter noen møter og en siste rydding i innboksen før sommerferien settes i gang! Nyt kvelden folkens
God kveld fra nord, er bare halvveis oppspist av knott. Ny SAS nettside inkluderer i hvert fall ingen bedre visning av endringer på bookinger. Fikk kun et push-varsel i app om endring på en reise til ICN, gikk inn å så og tilsynelatende var det bare en 5 min endring + endring av flightnr så trykket ok. Oppdaget etterpå at det samtidig var endret fra 2 timer til 26 timer i Beijing, og dertil senere tilbakekomst til OSL Nå går vel det fint med visumfritak, men litt verre med bare delvis fleksibel hotellbooking i Oslo. Selvfølgelig den eneste hotellbookingen jeg har pt. som ikke er fullt refunderbar (åpningstilbud på Hobo). Ellers har jeg kansellert så mange reiser i det siste at saldo på SAS MC er i minus Må prioritere jobb og hjem i juli, blir sannsynligvis kun en helgetur til AMS og en "kort" kjøretur t/r Ålesund.
T-6 til sommerferie og OSL-PMO med SAS. Har som vanlig booket nødutgang raden som kombinert med EBD og fri servering er min prefererte config. Deretter blir det ferge til de Eoliske øyer som består av 7 vulkanske øyer nord for Sicilia. Vi skal innom 3 av øyene; Salina, Panarea og Lipari før turen går videre til Tropea i Calabria.