Nå om dagen er det sykler med motor som er mest irriterende her i gården. Hører dem fra de tar av fra Ring 3, oppover alle bakkene, i 60 forbi huset her (det er 40-grense), med et støynivå som ville gjøre enhver russebuss misunnelig. Så er det rusing av motor i alle kryss, og stygg kjøring hele veien opp til Frognerseteren. Pause for å ta selfie, og så er det samme regla ned igjen. Pedalsyklister bråker ikke.
Er jo også en løsning. Nå synes jeg generelt sett at Maridalen/Solemskogen er mye bedre som utgangspunkt enn sognsvann/frognerseteren. Vel i ettertid kan jeg se at den ikke var så passende, så legger meg flat. Og til det andre du skriver. Har ikke syklet til Movann enda. Akkurat nå løper jeg mest, men sykkelen er snart igang for å sykle innover marka. Hey. Både seriøst innlegg og beklagelse i en og samme tråd. Denne corona-krisen har virkelig truffet meg.
Årvoll og Tonsenhagen er også betydelig bedre enn high street på Sognsvann og Frognerseteren. Bortimot folketomt på blåstiene.
God kveld fra hovedstaden. En annerledes arbeidsdag i dag, man har for første gang på ca. 5 uker vært på fysisk møte på kontoret istedenfor elektronisk møte via Teams/Skype. Egentlig veldig godt, både at man fikk seg en tur ut i solen på vei til/fra kontoret, og så var det veldig godt å se noen kollegaer i levende live Med 5 stykker på ett møterom med plass til 15 så følte vi at det gikk greit å holde avstand også
Å sykle på fortau: Loven sier: Fortau (og gågate eller gatetun) er først og fremst for de gående. Det er tillatt å sykle på fortauet når det er få fotgjengere der, og syklingen ikke medfører fare eller er til hinder for gående (§18 3.). Passering av gående må skje med god avstand og i tilnærmet gangfart. Kjørende som vil svinge inn over fortauet har vikeplikt for gående og syklende på fortauet. Dersom du som syklist kommer fra fortau og vil inn på eller krysse veien, har du alltid vikeplikt for andre trafikanter. Bare måtte nevne det
Det er vel noe om at de skal benytte sykkelsti der dette finnes og? I Lillestrøm er det flere km med dedikert sykkelsti, men hvor finner du syklistene? På fortau og i veibanen. Anywhere, but there.
Det er nok ikke noe om det nei. Så lenge det ikke er forbudt for syklister (motorvei), så er det ikke påbudt å sykle noe annet sted.
I Oslo finnes det mange mil med med veier. Og hvor er det bilister skal parkere? Joda, på fortau og i sykkelbanen.