Soloppgang onsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 22. april 2020.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,419
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke når syklistene sykler to (eller flere) i bredden ... :p

Eddie47 and Sikiduck like this.
  2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,417
    Bonuspoeng:
    293
    Vel vel...tomato tometo... Altså at det kan bli Ketchup eller at vi bør ta hensyn til hverandre, er fort gjort at trafikk ulykker kan forekomme.

Arvid1410 liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har 108 dager siden forrige flytur. Fikk så vidt fløyet litt i 2020.
    Per i dag er det 140 dager til (kanskje) neste flytur.

Eddie47 liker dette
  4. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,064
    Bonuspoeng:
    183
    Hehehe, med fare for at vi snart blir flyttet til krangletråden...
    Jeg har alltid syntes at det er interessant at når noen ikke klarer å forholde seg til andre trafikanter så er det de andre som er problemet. Er det ikke slik at det er den som ikke klarer å forholde seg til andre, som er lovlig i trafikken, som er det egentlige problemet?
    Ellers synes jeg også at det er interessant med alle som er så voldsomt opptatt av at andre trafikanter følger trafikkreglene, for så å bryte trafikkreglene med å konsekvent kjøre over fartsgrensene og knapt bruke blinklys (og i alle fall ikke i rundkjøring) for hver eneste kjøretur...

(PS! jeg sykler ikke lenger selv, men klarer noenlunde greit å forholde meg til andre som befinner seg i trafikken)

Last edited: 22. april 2020
    Eddie47, holmen and drsyk like this.
  5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    20,065
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra en varm hovedstad.

Her ble vi vekket godt før kl 7 av at de skulle vaske gata og da kjørte de med bråkete maskiner og tutet alt de klarte på hornene for å vekke alle sammen slik at de som ikke hadde fått med seg skiltingen skulle flytte bilene sine senest kl 7.

Ellers røk sommerferiebookingen til Hong Kong, men fant plutselig ledige billetter til Tokyo. Ingen av oss har vært i Japan før (ja, jeg vet det er en skam), så håper virkelig det vil bli mulig og er trygt å reise dit i juli. Nesten så jeg melder meg frivillig til å teste vaksinene i England nå.

6. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,064
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde 15 flighter i februar, hvorav den siste den 26.
    Hadde booket en tur den siste helga i februar også, men denne ble kansellert pga at reisefølget ble syk. I ettertid var det vel like greit at den turen ble avlyst, ettersom turen skulle gå til de Italienske alper for å stå på ski :eek:.

Earl, Eddie47, holmen and 1 other person like this.
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,862
    Bonuspoeng:
    183
    Så den tidligere, litt drøy øvelse men artig gjennomført. Jeg tenker jeg holder meg til en simulert Oslotur heller enn å gå for 15 timer.
    Kanskje jeg allerede bør begynne å se etter Mickey Mouse ører, og satse på at jeg må kle meg ut i sommer i mangel av Disneyturen. Den er riktignok ikke kansellert enda, men jeg ser ikke for meg at Disney Paris gjenåpner helt og fullt med det første.

Earl, Eddie47 and holmen like this.
  8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,417
    Bonuspoeng:
    293
    Du har så rett, er det ikke bestand slik da? Jeg gjør aldri noe galt med det gjør alle de andre mentalitet...

Veien er for både elgen, traktoren, sykelisten og motorisert fartøy :)

Eddie47 liker dette
  9. ktyvandt

ktyvandt Medlem

Likes mottatt:
    245
    Bonuspoeng:
    43
    Nydelig vær i hovedstaden. Bare synd det er så få fly å se på den vakre blå himmelen. :(

Earl, Eddie47, animals and 2 others like this.
  10. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra hjemmekontoret! Formen er på topp igjen etter en litt slakk uke. Satser på at det ikke var korona....eller kanskje hadde det vært greit.

Føler litt på i-landsproblemet med å ha kommet litt for sent til bonusfesten og at det i verste fall er over etter den ene turen i F til Tokyo, men satser jo i grunn på at det kommer nye muligheter. Poeng og CT er klart når det er mulig å booke igjen:) I mellomtiden ikke så imponert over kommunikasjonen fra SAS...eller mangel på.

I likhet med andre her så planlegges det ferie i Norge og det ligger nok an til en tur over fjellet til vestlandet og nordover til Trondheim før retur sørover og via Rondane. @drsyk kanskje vi møtes over en flaske bobler et sted på vestkysten:D

Ha en fin dag:)

Earl, Rscott, drsyk and 2 others like this.
  11. Fjordheim

Fjordheim Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag,

Snodig at dere prater om sykling; måtte en kjapp tur på den lokale Kiwi'en litt tidligere og dere var det jammen en bil rett foran meg som meide ned en mopedist. Politi og ambulanse kom kjapt på plass, men det så ut til at vedkommende ikke var særlig skadet, men de tok han nå inn i bilen for en sjekk allikevel.

Jeg sykler forøvrig selv en del, og klarer stort sett å ha et brukbart forhold til de fleste bilister, men noen få lyser det jo omtrent ut av øynene på når de ser noen kommer farende på en landeveissykkel.

Vel, like pent vær i dag, så man får nyte det så lenge det varer.

Ha en fin dag.

Earl, Rscott, drsyk and 3 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,950
    Bonuspoeng:
    293
    Noen må også fortelle syklistene at det er lov å sykle på fortauet dersom det ikke er til hinder for fotgjengerne ....
    Langt de fleste er av motsatt formening ... at vi fotgjengere får være der bare vi ikke går i veien for syklistene.
    De plinger og roper og hytter neven dersom vi ikke flytter oss fort nok ...

PS
    Jeg har ikke syklet siden 1971 da en Mazda 616 plutselig sto i veien for meg og racersykkelen....

drsyk liker dette
  13. holmen

Likes mottatt:
    79,508
    Bonuspoeng:
    293
    Og årsaken til at syklistene er på fortauet er?
    .
    .
    .
    .
    .
    Bilistene.

drsyk and Arvid1410 like this.
  14. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    13,250
    Bonuspoeng:
    183
    For å være litt seriøs (Det hender) så er det klare lovreguleringer som tilsier hvilken fart en syklist kan ha på fortauet. I utgangspunktet skal ikke en syklist kjøre noe raskere/så mye raskere (tolk det hvordan man vil) enn gående. Helt åpenbart at syklister ikke kan følge det på fortau.

Det er nok av farlige situasjoner innover maridalen/oppover grefsenkollen, og det er stort sett ikke syklister som er skyld i det. Jeg for min del hekter sykkelen på bilen og sykler fra Hammeren eller følger turveiene fra Kjelsås langs maridalsvanet.

Earl, drsyk, holmen and 1 other person like this.
  15. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,064
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å se ;) (jeg må innrømme at jeg generelt har lite til overs for "humor" som går på å sneie syklister, da jeg i mitt tidligere liv som syklist opplevde alt for ofte at tullinger faktisk prøver seg på dette i praksis, og setter derfor syklistens liv i fare...)

Da jeg for noen år siden bodde i Kjelsåsveien syklet jeg mye på Østsiden av Maridalsvannet. Om du da fortsetter opp mot Movann så kan du enten fortsette opp mot Ørfiske eller ta av mot Rottungen og videre mot Bjørnholt/Kikut. Fantastisk sykkelterreng, og er vel noe av det jeg savner fra den tiden...

drsyk, OttoL and holmen like this.
  16. holmen

Likes mottatt:
    79,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg putter sykkelen min på T-banen, så slipper jeg å være en av syklistene som er i veien, eller en av bilistene som blir utålmodige.. ;)

OttoL liker dette
  17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,417
    Bonuspoeng:
    293
    Bobler, det skal vi få til! Husk ha med riktig pysj, og ikke grilldress`n :cool:

Points4Fun liker dette
  18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,417
    Bonuspoeng:
    293
    Respekt for din tålmodighet...Jeg har fått abstinenser, og vi har heller ingen dato for at dette Corona galskapet skal ta slutt :confused:

19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,338
    Bonuspoeng:
    293

Det er ikke verre enn dette:
    https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/trafikksikkerhet/kampanjer/del-veien

Jeg er så fascinert av hvor sinte noen klarer å bli over/av de som sykler, selv om de sykler på skakke eller ikke gjør som du ønsker! Ta deg en bolle og pust med magen, sier nå jeg...

Ble hudflettet av en bilist forrige uke over at jeg syklet over en fotgjengerovergang, svarte med å gå saaaaaaaaaakte motsatt vei og trillet sykkelen over.

drsyk liker dette
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,102
    Bonuspoeng:
    293
    Syklister, don't get me going ... :eek:

drsyk liker dette

Del denne siden