Hei,
Dette er mitt første innlegg. Jeg har litt sperre for å legge ut på det store internettet, men føler jeg at jeg må dele og kanskje få noen råd til hva jeg bør gjøre.
Jeg har et stort problem med en kommende EuroBonus-reise hvor deler av reisen er kansellert. Ingen fra kundeservice har noen løsning og jeg blir overlatt til meg selv.
Reiseinformasjon:
- Rute: Amsterdam (AMS) til Sydney (SYD) og retur.
- Problem-leg: Returreisen Sydney (SYD) til Amsterdam (AMS) med Garuda og KLM.
Første leg av returreisen (SYD-DPS med Garuda) er kansellert av flyselskapet Garuda. Jeg har blitt ombooket til flyvningen dagen etter (23. februar i mitt eksempel), men problemet er at flyet videre til Amsterdam med KLM går 22. februar altså dagen før.
Jeg har vært i telefonkontakt med kundeservice 3 ganger og sendt 2 e-poster til gold.no og 2 e-poster til Garuda, men ingen løsning på noe. Jeg ble anbefalt å enten kansellere og forsøke å få noe refusjon, eller forsøke å flytte til en helt annen periode. Den siste er lite aktuelt siden jeg har planlagt ferien i Australia med alle hotellrom og flere innlandsflyvinger.
Status nå (kasteball mellom SAS og Garuda):
- SAS (både Gold.no og telefonkontakt): Sier at Garuda må legge inn nye, korrekte segmenter i PNR før de kan "reissue". De ser at Garuda har lagt inn Sydney-Bali 23. februar, men overser at dette ikke korresponderer med KLM-flyet som går 22. februar.
- Garuda: Nekter å gjøre mer. De sier de ikke har "authority" over en SAS-billett (dokument 117-) og henviser tilbake til SAS for all re-routing.
Jeg sitter fast i en teknisk "lås" der SAS mener Garuda må fikse segmentene, mens Garuda mener SAS må ta over hele saken som Ticketing Carrier.
*Har noen opplevd lignende med Garuda/SAS og har tips til hvordan jeg får SAS til å ta eierskap og "force-booke" meg hjem på en gyldig rute?
*Er det noen spesielle avdelinger i SAS jeg bør be om å få snakke med som faktisk har myndighet til å overstyre segmenter i en EuroBonus-booking når partneren har rotet det til?
*Hvis jeg «tvinges» til å kansellere og kjøpe nye billetter, hvilken rekkefølge bør jeg gjøre dette for eventuelt å få noe refusjon/kompensasjon?
Alle innspill mottas med stor takk!
Vis alt...