SK/SQ tidlig bagasjelevering OSL

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TravelManBiz, 15. juni 2022.

1. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,154
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en billett booket via SAS.no til Singapore. Første legget er OSL-LHR med SK og SQ videre til SIN. Alt er på sammenhengende booking. Jeg har prøvd å søke gjennom forumet men kunne ikke finne noen nye erfaringer på mitt spørsmål. SK flyet vårt går tidlig til LHR fra OSL og vi skal overnatte på OSL kvelden før. Er det mulig å sjekke inn bagasjen kvelden før på en av SAS skrankene? Jeg regner med at vi da også kan vise koronapass og annen nødvendig dokumentasjon slik at vi får utstedt boarding pass? Tanken er da å kunne gå rett til Fast track på morgenen uten å behøve å stå i kø for innsjekk.

2. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Trur det kjem litt ann på kven du møter på i skranka, tidligare i pandemien har eg fått nei til dette sidan svaret er at reglane kan endre seg til neste dag.
    Men no når går det vel meir jevnt over mot åpning, så vil tru det kan gå fint.
    Men ver forberedt på dokumentsjekk av SQ i gaten på LHR, eg blei ropt i gaten på CPH av SQ personell for dokumentsjekk sjølv om alt vart sjekka på OSL. Så ha grei tid i gate på LHR.

Sunnfjordingen and TravelManBiz like this.
  3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Dette måtte vi også i CPH når vi var på F-ruten til SIN.
    Bare at vi ble ikke kalt opp, men stoppet ved boarding for F-pax :eek::oops:
    Det var ikke noen behagelig erfaring, ble stående igjen i lang tid mens C og Y fikk lov å boarde som om vi var kriminelle...

snus_mumrikken liker dette
  4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke sånt som er fordel med å reise via LHR der SQ har egen lounge og ting bare ordnes der? I verste fall blir det en liten spasertur ned til gate og opp igjen i god tid før avgang.

5. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Man skulle vel egentlig tro at alt var i orden når man hadde sjekket inn og stod der med boardingpasset i hånda ville jeg tro...

6. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Ja egentleg skulle ein tru det.
    Men etter pandemiens inntog så har ikkje det alltid stemt som på reisa til Singapore i April & Alaska i Mai så vart det ekstra sjekk….
    Sjølv syns eg innsjekk på OSL gjorde ein grundig sjekk, dei følgte alle punkt av reglar for begge land. Men alikavel ikkje nok tydelegvis.

7. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,154
    Bonuspoeng:
    183
    Noen andre som har nylige erfaringer angående innsjekk og bagasje levering kvelden før på SAS på OSL? Tenker da lignende tilfeller der SK flyr første legget og det andre er med er annet *A selskap?

8. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Min reise var før pandemien..
    Men komplisert routing.. VIE-CPH-SIN-PEK-SFO..
    C/F/C/F

Del denne siden