Hei alle sveiser! Meg og @Flybu skal ut på nye eventyr i November.. og i den forbindelse, lurte jeg på om folket her inne har noen gode råd for å samler/konvertere/kjøpe/hustle/stjæle ChrisFlyer points(pun intended) For vi er litt sugen på å ta ett av leggene helt fremst...men da trenger vi litt SQ-Døllars! Alle tips, taes imot med den største glede! Eller kanskje noen vet om det er mulig å betale for å fly et legg i F? C
Er det ledig i F så kan du kjøpe deg opp. Men ikke regn med noen rabatter... Men hva med Amex-poeng, kan ikke de overføres til KrisFlyer? Eller kan man kanskje ikke det med norsk Amex?
Sendte en mail til SQ CPH mail, og hørte om muligheten for endring i itinery til first på 1 leg. Den som intet våger, intet SQ F får(kjøpe)... C
Jeg har ikke peiling på krisflyerpoints, men vil tippe det ikke er i næreheten av så lett som eurobonuspoeng. Det jeg ser er man får fly First med SQ A380 HKG-SIN til rundt 27 000kr. Blir 4timer x2. Riktig nok ikke veldig mange timer, men det er en grei inngangs billett til å teste SQ. Og langt billigere en å fly ut fra Europa. Skal man spare på kronasjene så kan man jo fly ned til HKG å slumme litt i SAS C. Til 4320 trumf og ca600kr i avgifter, om man har nivå 4 hos Mastercard.
Saken er at vi har en C til AKL i november, med 1.5 dag i AKL, så flere destinasjoner tror jeg utgår.. Men håper kanskje det kunne være mulig å kjøpe en endring på 1 flight... C
Fikk mail.. 23k for å oppgradere hele greien.. var ikke mulig å ta bare 1 leg desverre... Så da tror jeg jeg må starte krisflyer sanking... C
Betyr det 23 000 NOK for oppgradering av 2 SQ leg Europa–SIN fra Business til First/Suites? Om du klarer å hamstre 67 500 KrisFlyer miles for å oppgradere ett leg til First for mindre, og finne Saver availability på datoene dere flyr, er det jo supert. Du kan også kjøpe KrisFlyer miles for 40 USD per 1000 når du har minimum halvparten du trenger for upgrade. Edit: Om SQ flyr B77W eller A380 SIN-AKL på deres datoer i November, har dere mulighet for totalt 4 leg oppgradert til First/Suites for 5750 NOK per flight? That sounds like a good deal.
Poenger er vel at man må oppgradere hele veien til AKL. Dette handler om prisstrukturen, prisen som man betaler gjelder OSL-AKL. Skal man så oppgradere betaler man mellomlegget fra det man har betalt til det som er prisen nå. Og da må man betale F hele veien til AKL. Vil tro det stiller seg anderledes på flyplassen, da kan de ha en fastpris for oppgradering. På forhånd vil du jo egnetlig oppgradere billetten, inkludert bookingklassen for poeng for F. På flyplassen oppgraders bare serviceklassen. Med forbehold om at jeg har 0 oversikt over hvordan SQ gjør det med oppgradering på flyplass...
Fra expertflyer: Billigste SQ C 2713 USD Billigste SQ F 7055 USD Farepris tur/retur Når man kjøper tur/retur og blander klasser betaler man halvparten per vei, logisk nok. Forskjellen her blir da 2171 USD pr vei, det tilsvarer ca 18500kr Får ikke opp fare-rules av en eller annen grunn, men synes å huske det var i området 3000kr for endring av disse billigste SQ billettene.. ? Og da er man oppe i 21500kr + noen økninger i avgiftene.. Tror det er ca slik de har kommet frem til 23k, og det betyr at man kjøper seg opp til A fra D hele veien fra OSL til AKL. Om de ikke har F på det andre strekket blir man plassert i C. Spørsmålet er da hvilken flyplass man har mellom Oslo og SIN. LHR har F, AMS har ikke F.. Og CPH har 31.10.17.
Fløy i 2014 fullflex Y billett SIN-CPH som i utgangspunktet kostet nærmere 16k t/r. De skulle ha 1800USD for oppgradering fra Y til C på flyplassen..
Mitt inntrykk er at det er veldig varierende. Fikk feks tilbud om oppgradering MRU-DXB med EK til C for 500USD i epost ca. 30 timer før avreise. Takket ikke ja til det tilbudet da, men når jeg sjekket på flyplassen skulle de plutselig ha 2000USD for samme oppgraderingen. ExpertFlyer viste på det tidspunktet 1 mindre ledig sete enn når jeg sjekket ved mottak av e-posten.
De endret ruten til via LHR ja.. Og ser nå det var utreise det gjaldt... hjemreise har vi Air NZ fra AKL... Det stemmer nok som du sier ja, de endrer klasse.. men jeg føler det blir litt for dyrt, mer enn dobling av prisen... usikker på om det kan være dobbelt så bra... Er SQ F kjent som mye bedre enn LH F? C
Vil jeg tro. Og langt mindre tilgjengelig. Og du får det ypperste av lounge på SIN, The Private Room. Dobbelt så bra? Antakeligvis ikke, men veldig bra? Helt sikkert