Hei. Skal fly hjem fra Miami med Swiss i C og lurte på om noen hadde erfaring med setevalg? Vi reiser som par og det finnes 2-setere både ved vindu og i midten. De i midten har mer plass til hver person da alle har vært sitt "bord, hylle" eller hva jeg skal kalle det. Mens vindu deler en på midten, men har da vinduet som en fordel. Noen seter som er bedre en andre mtp benplass etc? Noen med erfaringer?
Pos D&G er vel best om dere vil sitte sammen, begge har da tilgang til midtgang. Om du ikke er over 190 så er det nok plass til føttene uansett hvor du lander.
Ville gått for sete d&g på rad 4 rett bak first. Liten minikabin som gir en roligere atmosfære enn den store bak.
Der fikk jeg ikke velge sete! Første rad er holdt av til HON og M&M, og rad 5 kom ikke opp Den står det forøvrig at kan være litt bråkete i forhold til Galley. Dessuten kommer jeg til å irritere meg over at jeg ikke sitter i First. EDIT: Rad 4 er blokkert, kanskje jeg kan få det til ved innsjekk. Rad 5 er det en single som har røra det til og valgt en to seter.
Er det forresten noen som er kjent i Zurich og Wien? Vi har ganske kort transfer begge steder og lurer på om dette er noe problem?
@elgaaen - hva vil du at jeg skal svare ? Fra en ur-gammel offiser fra Garden, vil jeg si at hele kabinen ser ut som en rekruttskole uten ledelse. men det funker. Funker som "Faen" - siste sitatet var Ari Behn.
Det er dessverre ikke noe ledig med SAS enda, men jeg endrer uten et sekunds tvil hvis sjansen byr seg. Spesielt på hjemreisen med SWISS som går direkte med SAS. Austrian får mye skryt så det er jeg ikke så fremmed for.
Dersom du ikke har noen planer den dagen, når du kommer hjem ville jeg heller valgt LH, med en +2 timers stopp i FRA/MUC. Tatt en dusj, pjusket i deg ett par pølser og dratt videre.
Sliter litt med LH business etter LH F for to uker siden.. Er noe usexy å dele biz kabin med 100 andre.
Vi hadde kort connection i Zürich rett før jul og det gikk veldig greit selv om den ble enda kortere grunnet en forsinkelse. Vi ankom fra Oslo med Swiss og skulle videre med Swiss til Singapore (begge i Business) og ble da faktisk hentet ved flytrappen til Oslo-flyet og kjørt til neste fly via ett kort stopp i passkontroll. Swiss var forøvrig en veldig bra opplevelse både for store og små og vi reiser gjerne med de igjen.
Dette høres lovende ut. Hvor kort var transferen? Vi har 40 minutter (etter rutetabell). Samme reiserute.
Vi hadde vel i utgangspunktet 50 minutter, men den var nok ned i rundt 30 når vi landet i Zürich fra Oslo. Så de plukket opp oss tre pluss to personer til ved flytrappen. Av de to andre så var det en til som skulle på samme fly som oss og en som skulle på ett fly til Sør-Amerika, alle med korte connections. Så veldig fornøyd med dette, spesielt ettersom vi hadde med oss en baby og det da var ekstra greit å slippe stresset.
Hei. Vi har 1:05min på vei ned og 1:35 på vei hjem. Så Lounge blir det dårlig med. Liker veldig godt på Austrian sin Embraer 195 så er det 2+2 seating. Mon tro om jeg får lurt madammen over på egen 2 seter på Bryllupsreise..
Enkelt, kjøp businessbillett. "Jeg er ingen kake, er jeg? Så hvordan tror du da jeg skal sitte på et serveringsbrett?" PS. den kan slå feil ut om dere bruker kake og kakemonster som kjære-/sexnavn. I tilfelle supplerende med annen matvarer uten slike assosiasjoner