Yes, skjønner det er en forskjell der. Men det blir uansett vanskelig å ta saken videre med SAS når det ikke ligger noe dokumentasjon på nett som tilsier at jeg faktisk har krav på gratis setereservasjon på long haul business som SkyTeam Elite+ :/
Jeg har hatt samme problem som dere og fant en løsning som virket for meg: Legg inn SAS bonuskort ved å ta opp reservasjonen på saudia.com. Fikk da valgt seter (standard) i økonomi på KLM.
SAS (EBG) nummeret ligger allerede inne der og ser ikke at man kan se per leg hos Saudia. Har prøvd å fjerne det i SAS-appen og legge til på nytt. Chat, Dia-mail og kundeservice på telefon har prøvd å legge det inn på nytt. Fortsatt ingen mulighet for gratis setevalg for Biz strekket SIN-AMS..
Hvis du åpner booking i SAS app og og velger FFP, ser du nummeret ditt på SIN-AMS strekningen? Jeg hadde noenlunde samme problem, jeg fikk ikke lagt det til, ikke SAS heller, men KLM Kundeservice på WhatApps fikset det. Den endringen en dag (eller to) til å propagere ut til alle systemer. For meg tok det litt over en dag og jeg kunne velge sete i KLM app’en
Ja, det ligger på det legget i SAS-appen. Har også hatt problemer med at det ikke går å lagre i SAS-appen når man legger inn per leg, men etter prat med KS har de lagt det inn. Koster allikevel hos KLM, både i app og nettside (og nei, jeg logger ikke inn hos KLM).
Haha. Det forsvant for alle legs når jeg lagret på nytt for bare SIN-AMS i appen nå. Så la jeg det inn enda en gang for BARE SIN-AMS. Umiddelbart etterpå fungerte det med gratis setevalg for det legget ved å "logge inn" med booking ref og etternavn hos KLM uten å være logget inn med FlyingBlue-konto. Artige IT-systemer altså, men nå er det i boks. Takk for sparring og motivasjon til å prøve forskjellige varianter igjen og igjen Utrolig at hverken KLM eller SAS kundeservice klarer å fikse dette da!
Merkelige greier det med KLM... I en og samme booking fikk jeg å reservere seter for en KL flight, men ikke for den andre. Begge biz langdistanse...
Jeg har kjøpt billetter (for penger) med KLM & AF. Som EBD - hvilke seter burde jeg kunne få velge på økonomi? Alle seter eller bare de billigste?
Prøver få inn EB-nummer på en KLM bonusreise. Har ikke klart endre bonusprogram i noe grensesnitt som jeg har prøvd.Ser at saudia.com anbefales, men jeg blir bedt om å logge med inn på saudia.com for å endre bonusprogram. Har jeg trykket helt feil eller må man faktisk åpne en konto på saudia.com?
Takk. SAS app og så KLM website var løsningen. Merkelig at man må shoppe slik rundt for å få til noe som burde vært sømløst. Prøvde booke en bonusbillett hos KLM og det virket ikke der. Websiten til AirFrance fungerte derimot. Ville normalt antatt det var motsatt. Og for de samme flightene krevde AirFrance mindre poeng, men flere Euro i avgifter.
Bra det ordnet seg! Det er nok en logikk bak dette, men for forbrukeren er det underlig og tungvint. Og det burde være nok for selskapene til å få ut fingeren og gjøre dette mer sømløst.
Jeg har samme problem, BGO AMS kunne jeg velge. AMS CTG skulle de ha 1700 for. Så etter oppfordring fra dere i tråden har jeg begynt med å prøve å ta kontakt med dem på Messenger. Ser ut som midtsetene er best for et par på 787-10.
Tips til setevalg på en 777-300 både i biz og eco? Vi er 5, hvorav ene er guttungen på 9, så A og K med vindu taler jo for det, mens midtsetet er bedre underveis. Mulig jeg booker vindu til meg, og så bytter med han før landing. Er det tips i eco? Nattflyvning hjem. Som sagt 5 pax, og ikke stress om vi må dele oss litt. funker det å bare kontakte KLM i appen og bestille setene? Skjønte ikke helt dette med innlogging på de forskjellige sidene
Jeg kontaktet dem på messenger og fikk bare tyvärr. Har lagt inn EB nr i bookingen men tror ikke det virker skikkelig likevel.