Torsdag i Jeju by
Måtte jobbe litt så ble lunsjtid før jeg kom meg ut. Så meg ut et sted nede ved havet og fant en buss som gikk i rett retning. Naver slet med å gi meg mest fornuftige bussruting fra hotellet, måtte velge "rett" busstopp manuelt for å få opp en rute uten bytte. Turen var bare noen få km, men tok likevel 15min pga. alle lyskryssene med laange venteperioder. Igjen var det en kaffeplass rett der bussen stoppet, så fikk meg en kaffe fra
Demucoffee å drikke mens jeg gikk siste stykket ned mot havet.
View attachment 167801
På stedet
Antoinette cafe&bistro var det tydelig at det var populært, alle vindusplassene var tatt og når en ble ledig var det raskt noen som tok den. Fikk meg en rimelig brunsj-tallerken og en dyr kaffe, de fleste andre gjestene kjøpte kun drikke og hadde kjørt bil dit.
View attachment 167802
View attachment 167803
Etterpå måtte jeg nesten gå et stykke vest først, til der veien går rett nedenfor enden på den mest brukte rullebanen på CJU. Får ikke noe særlig bra bilder med mobilkamera, men fikk med meg et par 737 og A320 avganger før denne A330 fra Korean Air kom med et annet lydbilde
View attachment 167804
Etterpå fulgte jeg kystveien østover, forbi Yongduam dragon head rock.
View attachment 167805
Litt videre var gangveien blokkert av en gjeng damer i våtdrakt som holdt på å tømme store mengder skjell fra teiner de tilsynelatende nettopp hadde hentet opp.
View attachment 167806
Etterpå gikk jeg gjennom det permanente
Dongmun markedet før jeg tok en buss tilbake til hotellet. Prøvde å få vasket klær på hotellet som tok litt tid, plutselig var det tid for middag. Måtte jo prøve et sted med Jeju black pork og fant en avdeling av
Dogalbi nært hotellet. Ikke noe problem å gå dit alene, men minimumsbestilling enten 1stk kombisett med 600g eller 2stk a 180g. Bestilte sistnevnte og det inkludert banchan og litt ris ble mer enn nok. Bra smak og ble perfekt stekt og klippet i biter til meg. Synes også stedene som viser frem kjøttet er mer innbydende enn de som bare har et lukket kjøkken.
View attachment 167807
View attachment 167808
Vis alt...