SEB SAS Eurobonus Mastercard kortopplysninger på avveie

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HaraldOslo, 24. jan 2025.

1. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,714
    Bonuspoeng:
    113
    Kryptisk brev fra SEB, men fint at de tar det seriøst. Jeg sitter bare igjen med spørsmålet om personopplysninger også er på avveie, om der er ét brukersted som har blitt kompromittert og det gjelder flere utstedere, eller om det er en lekkasje hos SEB. Skal prøve å spørre dem.

20250124_113102.jpg

kiev, NoLimit and Storbaba like this.
  2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde ett tilfelle her før jul hvor jeg midt på natten fikk ett push varsel om at mitt SAS MC var brukt på komplett.no til ett kjøp på 3k.

Var i kontakt med komplett.no kundeservice på morningen og de kunne bekreftet at kortet var brukt til å bestille varer til ett helt annet navn og addresse enn mitt(eksakt navn/addresse kunne de bare oppgi til politiet på forespørsel)
    De kansellerte reservasjonen før den ble sendt/beløp trukket fra kortet.

Sperret SAS MC umiddelbart.

Anmeldte selvfølgelig forholdet til politiet også, med saksnummer hos komplett de kunne bruke får å få detaljer på hvem mottaker var.
    Saken ble henlagt etter en uke :rolleyes:

kiev liker dette
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her nylig, hvor kortet ble forsøkt registrert hos McDonalds i Sverige mens jeg satt hjemme i sofaen. Ifølge SEB var transaksjonen flagget i systemet pga. en anonym/ukjent epostadresse knyttet til kjøpet.

4. mrtrond

mrtrond Medlem

Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Vi fikk også nye kort her før jul med samme melding i brevet, hadde ikke hatt noe misbruk dog.

5. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk samme i går. Litt nysgjerrig på hva som er årsaken. Sendt mail, men ikke fått svar.

6. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,829
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk tilsvarende brev og nytt kort for et år tilbake. Da hadde det vært et datainnbrudd og de utstedte nye kort til alle som potensielt var berørt. For min egen del så jeg ingen feilaktige transaksjoner.

7. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Dette har skjedd 3-4 ganger for min del. Bare en gang har det vært en uønsket transaksjon.

8. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Måtte nylig ha nytt kort av samme grunn som nevnt her tidligere.
    Ble oppringt av kundeservice som spurte om det var jeg som hadde forsøkt å belaste kortet i USD for 3 turer med Uber.
    Det var jo ikke det, så kortet ble sperret og nytt kort tilsendt.
    Har på følelsen av at de vet at opplysninger er på avveie og at de derfor følger godt med for tiden.

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Har skjedd meg også 2-3 ganger fordelt over typ 10 år.

Kun med SEB, ingen av de andre bankene)æ/kortene mine.

Enten følger de bedre med, ellers er de mer åpne om det når spredning av kortnumre skjer, ellers har de bare merkelig mange lekkasjer. Jeg har ingen ide om hvilket alternativ som er riktig.

En av gangene hadde noen kjøpt 4 Apple gavekort ved bruk av mitt kort, men ellers har jeg aldri hatt uriktige belastninger. SEB reverserte forøvrig raskt Apple kjøpene etter jeg reklamerte.

Del denne siden