Seatguru RIP

Tråd i 'Nyheter' startet av funkenstein, 02. nov 2025.

1. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,594
    Bonuspoeng:
    183
    Når man likevel sitter her i varmen og kikker på nyheter, dukket denne opp: Seatguru er nedlagt.
    Men siden den jo ikke har vært pålitelig på noen år, er det vel bedre at den forsvinner.
    Aerolopa lever!

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Litt rart, med TripAdvisor I ryggen. Men mor-selskapet så vel ikke særlig nytte i å by på sete-oversikter, da?

TripAdvisor acquired SeatGuru in 2007. TripAdvisor bought the company to expand its travel offerings and give its users more tools to plan their trips. SeatGuru has since shut down, and TripAdvisor has discontinued the service.

jgroneng liker dette
  3. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    TripAdvisor har en lang historie for å kjøpe nisje-reisetjenester for så å nedprioritere og legge de ned eller selge de ut igjen. Litt usikker på hva master-planen bak dette egentlig er, men kan mistenke at de kanskje ikke klarer å opprettholde nok lønnsomhet når det går fra en grunder/entusiast-drevet tjeneste til å bli endel av et større selskap som selv sliter med sin lønnsomhet og må prioritere der fortjenesten og skala er størst.

AeroLOPA er mer oppdatert enn SeatGuru har vært på lenge men mangler dessverre endel av funksjonaliteten (sete-anbefalinger, søke på flight nr.).

tobeornot999 liker dette
  4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    https://seatmaps.com/ har dette.

5. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Takk. Noen som vet hvorfor AeroLopa anbefales så mye som alternativ når seatmaps.com ved første øyekast virker mye bedre, er den mindre riktig/oppdatert?

6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke lenge siden jeg første gang hørte om Seatmaps.com selv. Personlig liker jeg Aerolopa bedre pga. renere (og reklamefritt) grensesnitt og nerdete detaljnivå. F.eks. er setene plassert på riktig sted i forhold til vinduer i kabinen.

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Nyttig å vite! Var ikke klar over vinduene var riktig plassert der.

Slik er det jo ofte ikke på setekart man finner på nettet.

Stemmer helt på prikken der for mitt 11B sete i TG A350-9 her om dagen.

Screenshot_20251104_122226_Chrome.jpg

Spielhaug and trygveat like this.
  8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tipper at master-plan er å få tak i så mye data som mulig om og fra reisende og dermed pushe reklame for å få penger.

Del denne siden