Når man likevel sitter her i varmen og kikker på nyheter, dukket denne opp: Seatguru er nedlagt. Men siden den jo ikke har vært pålitelig på noen år, er det vel bedre at den forsvinner. Aerolopa lever!
Litt rart, med TripAdvisor I ryggen. Men mor-selskapet så vel ikke særlig nytte i å by på sete-oversikter, da? TripAdvisor acquired SeatGuru in 2007. TripAdvisor bought the company to expand its travel offerings and give its users more tools to plan their trips. SeatGuru has since shut down, and TripAdvisor has discontinued the service.
TripAdvisor har en lang historie for å kjøpe nisje-reisetjenester for så å nedprioritere og legge de ned eller selge de ut igjen. Litt usikker på hva master-planen bak dette egentlig er, men kan mistenke at de kanskje ikke klarer å opprettholde nok lønnsomhet når det går fra en grunder/entusiast-drevet tjeneste til å bli endel av et større selskap som selv sliter med sin lønnsomhet og må prioritere der fortjenesten og skala er størst. AeroLOPA er mer oppdatert enn SeatGuru har vært på lenge men mangler dessverre endel av funksjonaliteten (sete-anbefalinger, søke på flight nr.).
Takk. Noen som vet hvorfor AeroLopa anbefales så mye som alternativ når seatmaps.com ved første øyekast virker mye bedre, er den mindre riktig/oppdatert?
Ikke lenge siden jeg første gang hørte om Seatmaps.com selv. Personlig liker jeg Aerolopa bedre pga. renere (og reklamefritt) grensesnitt og nerdete detaljnivå. F.eks. er setene plassert på riktig sted i forhold til vinduer i kabinen.
Nyttig å vite! Var ikke klar over vinduene var riktig plassert der. Slik er det jo ofte ikke på setekart man finner på nettet. Stemmer helt på prikken der for mitt 11B sete i TG A350-9 her om dagen.
Jeg tipper at master-plan er å få tak i så mye data som mulig om og fra reisende og dermed pushe reklame for å få penger.