Schedule change på AF award booking til Singapore - Booket om til revenue SQ tickets

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av paramberg, 30. april 2025.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,059
    Bonuspoeng:
    183
    Hei dere,

Artig liten sak dette. Skulle sjekke datoen igjen for avreise til Singapore neste år, så ser jeg at jeg har fått en schedule change som ikke var blitt varslet på epost/sms.

Får valget mellom å godta eller velge nye avgangstider. Tenker jeg kan jo se hva som tilbys?

Dette valget kommer opp
    IMG_3465.png
    IMG_3468.png

Jøss, Singapore Airlines med SK nr? Tenker det må være en bug, men klikker meg igjennom.
    Jammen meg kommer det ikke endring i SAS appen og jeg har nå SQ i revenue C hjem fra Singapore.
    Har også mulighet å endre utreisen. Går i vei, endrer den og - endringer skjer i appen men nå kommer det opp feilmelding.
    Mens i SQ appen har endringen skjedd på utreisen og, der står den ticketed med nytt e-ticket nr, og alt står som confirmed, i C:eek::eek::eek:

IMG_3487.png IMG_3488.png

2. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,376
    Bonuspoeng:
    93
    Høres jo ut som du har skutt gullfuglen der!
    Får se om SAS plutselig bare sletter billettene dine snart.:rolleyes:

benjaminbr13 and paramberg like this.
  3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,242
    Bonuspoeng:
    183
    Skal du utnytte dette til å ta en *A Challenge og få ett gullkort på kjøpet med dette? Kanskje skaffe deg Agean Gold? :cool:

paramberg and OyvindN like this.
  4. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg så også at det var kommet en 15 min. schedule change på en utreise til BKK i sommer da jeg sjekket bookingen min i dag (ikke fått noe varsel). Jeg får også mulighten til å endre både utreise og hjemreisen, på hjemreisen kommer flere muligheter via SIN med SQ opp. Samt AF BKK-CDG-OSL som er optimalt da vi har AF via CDG og CPH med en unødvendig natt der i dag.

Dilemma, utreisen vår er en tilfeldig dato i monkey, booket som t/r da jeg skulle sikre meg returen fra BKK. Så jeg må uansett booke om utreisen senere hvis det dukker opp award i biz.
    - Kan jeg uten risiko booke om returen til AF BKK-CDG-OSL nå, alt på SK codeshare, og senere kunne endre utreisen hvis det dukker opp award i biz?
    - Kan jeg gjøre det samme med å booke om returen til SQ, og gjøre samme endring senere på utreisen?

Ser for meg problemer med billettering når utreisen skal endres senere, da hjemreisen ikke er i awardklasser og på SK codeshare.

paramberg liker dette
  5. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,184
    Bonuspoeng:
    93
    Woho! Gratulerer! Jeg må erkjenne at jeg kjenner på misunnelse :p

Jeg lover ingenting, men du har bokstav C på billetten som gir 200% opptjening både på nivå- og bonuspoeng. Så kun LHR-SIN-LHR ville gitt deg 27060 poeng! :cool:

Bare 17940 igjen til kvalifiseringen av gullnivået.

Igjen, gratulerer! :)

IMG_0792.png IMG_0793.jpeg

paramberg liker dette
  6. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Gikk også på denne i dag. Har en booking om tre uker, hvor agent forbyttet fornavn/etternavn, og som de ikke helt klarer å fikse. Det sier de har en aktiv sak med backoffice, men samtidig ingen som har fått til noe nå siden den ble bestilt for en uke siden.

Om ikke annet så var jeg fristet til å benytte anledningen til å flytte utreise/hjemreise en-to døgn tidligere. Når SQ plutselig dukket opp tok jeg en YOLO og valgte den på utreise. Worst, worst case så blir jeg nektet ombordstigning siden fornavn og etternavn er forbyttet. Worst case innser SAS feilen og kansellerer billetten. Best case får jeg en kulere tur på bedre tidspunkter. Best, best case får jeg bonusopptjening på reisen. Men, når det er avvik mellom navn på Eurobonus-profil og boarding-kort kan jeg nok se langt etter noe som helst poeng.

Jeg skal etter planen bli oppringt av CT-telefonen i morgen. Blir spennende om de sier noe o_O

paramberg and EndreD like this.
  7. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,401
    Bonuspoeng:
    163
    Eller manuelt sletter poengene i etterkant kanskje?

8. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer så mye! Vanvittig booking.

paramberg liker dette
  9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,059
    Bonuspoeng:
    183
    Ja artig denne. Ble bedre routing begge veier, og utreise en dag tidligere enn planlagt, i tillegg ble eco cph-trd jeg hadde tidligere byttet ut med biz/premium mellom lhr-osl-trd:rolleyes:

Om det kommer poeng eller ikke her spiller ikke så stor rolle egentlig, men som @Gribb skriver så er det jo klasse C med 200% opptjening så sier ikke nei takk:D

Bookingen dukker ikke opp i SAS appen mer når jeg gjorde om til SQ på utreisen og, når jeg hadde bare hjemreisen med SQ først så funket den i SAS Appen. Men samme bookingref funker i SQ sin app, og på chat der bekrefter de den er confirmed og har sendt meg nye e tickets på mail :D

10. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ringte SAS og han jeg snakket med syns det var rart at jeg fikk opp valg med SQ i bookingen min, men at det hang vel sammen med schedule change. Han mente det ville gå fint å endre utreisen senere til biz på annen dato hvis det blir noe ledig awards. Etter samtalen tok jeg sjansen og endret returen til SQ via SIN og CPH. I motsetning til @paramberg ble SK segmentet booket i I-klasse. Da må jeg bare krysse alt jeg har for at det blir noe awards tilgjengelig tidlig i sommerferien så vi får en utreise vi kan bruke, lengter etter SQ :)

IMG_2318.jpeg

11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,059
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig da :D

Eriksan liker dette
  12. kai_9

kai_9 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    hvordan ser du i selve bookingen om det er business class eller ikke? Fikk samme melding på reisen min at hjemreisen er kansellert/endret og får mulighet til å endre til en ny reise på vei hjem. Får også mulighet til å velge Singapore Airlines men får ikke sett om det er business eller ikke.
    upload_2025-5-4_21-53-3.png

Noen som har peiling?

13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Åpne i bookingen i app, trykk på de tre prikkene oppe til høyre og booking info. Burde stå klasser der. Alternativt prøv å åpne booking i Singapore app eller nettside.
    Screenshot_20250504_215938_SAS.jpg

14. kai_9

kai_9 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    selv når jeg velger å endre reisen via app så blir jeg sendt videre til nettleseren og får samme bilde. Jeg har dog ikke prøvd å bekrefte reisen, ønsker å være sikker på at det er business retur før jeg gjør det.

15. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fant heller ikke ut av det, men når jeg ringte SAS sa de at man ville få samme reiseklasser som man har på opprinnelig tur. Feks min tur OSL-CDG-Asia1, hvor OSL-CDG var i øko og CDG-Asia1 i biz. På ny tur endte jeg opp med øko OSL-CPH, og Biz CPH-Asia0-Asia1. På retur (som ikke innebar ny rute, bare ny dato) så fikk jeg samme reiseklasse som jeg hadde: Asia2-CDG (biz) og CDG-OSL (øko).

Men, som for deg: jeg fant ingen måte å se hvilken klasse det var før jeg faktisk hadde trykket meg gjennom bookingen og fått den bekreftet. Siden de ennå ikke har fikset navnefeilen i opprinnelig billett var jeg mentalt innstilt på at turen ville bli avlyst uansett, så det kunne ikke blitt så mye verre enn at jeg hadde avbestilt om det var feile klasser.

16. kai_9

kai_9 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Aha, jeg vurderer nå om det faktisk kan være verdt å bytte fra Air France til Singapore Airlines. Den opprinnelige reisen min går fra Bangkok via Paris til Oslo, så hvis jeg velger å endre, vil det innebære et ekstra stopp i Singapore.

Har noen tanker rundt dette?

SAS kundeservice sa at reisen min er i orden, og at meldingen om kansellering/endring skyldes en mindre tidsjustering på bare 5 minutter – altså ikke noe å bekymre seg for. Men siden jeg faktisk får mulighet til å endre, vurderer jeg nå alternativet med Singapore Airlines. Det frister, særlig med tanke på at mange mener business-klasse hos dem er et klart hakk over Air France.

Noen som har erfaring med begge og kan dele hva dere ville valgt?

17. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,134
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er business med Singapore og det tidsmessig ikke er problematisk for deg ville jeg gått for det.

18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,059
    Bonuspoeng:
    183
    Med tanke på mulighet å få den i C billett og at det er uvisst når vi får til å booke SQ i award og hvilken poengpris det blir så ville jeg gjort det om det ikke var skikkelig dårlig reisevei.

AF får vi booket på award året rundt ellers.

Nordlands and btm like this.
  19. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    Heisann, som du ser litt lenger opp i tråden her så fikk jeg muligheten til booke om min retur fra BKK med AF via CDG og CPH, jeg valgte samme rute som du ser på SQ BKK-SIN-CPH-OSL. Alt i business med SQ i C-klasse, mens jeg beholdt I-klasse på CPH-OSL.

Av det jeg har lest om AF virker deres nye businessklasse på A350 å være veldig bra, vi hadde til og med rad 1 som har masse ekstra plass. Jeg valgte likevel å booke om da jeg digger SQ etter en rundtur med dem i 2019 (én vei var i First), og dette var en unik mulighet da de ikke er mulig å booke gjennom EB bonusbilletter.

btm liker dette
  20. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    Vi fløy hjem BKK-SIN-CPH med SQ og CPH-OSL med SK forrige helg, kan bekrefte at vi fikk poeng for SQ flightene, total 14200 poeng hver på SK codeshare C-klasse (SQ Z-klasse) :cool: Var herlig å fly SQ igjen, servicen er jo klasse!

Fikk booket om fra t/r til enveis når det nærmet seg da utreisen var på tilfeldig dato i monkey, agenten sa refusjon av avgifter og poeng ville komme etter reisen. Har ringt SAS to ganger denne uken for å etterlyse dette, virket som han siste jeg snakket med hadde mere kontroll så håper det løser seg snart.

Rapolo, jgroneng, DJasko and 3 others like this.

Del denne siden