Du kan sjekke her om det er noen erfaringer med hotell i Oslo: https://insideflyer.no/forums/threads/overnattinger-gjennomført-på-scandic.19846/ Generelt virker det som Scandic er dårligere på oppgraderinger enn Strawberry er
Yes, min erfaring også da jeg hadde høyere kort hos Scandic Det å være mer gjerrige enn Strawberry sier ganske mye Men spøk til side, Scandic oppgraderer nesten aldri på de større hotellene i alle fall. Med hederlig unntak for Norge/Bergen, men det var nok mer fordi jeg bodde der veldig mye en periode enn pga status i kjeden.
Thon virker å være enda dårligere, men der har jeg ingen erfaring selv og har bare lest erfaringer på forum. Mulig norske kjeder bare er dårlige på sånt.
Med Thon black har jeg fått oppgradering 100% av oppholdene. Det er riktignok vare 5-6 ganger, trenger ikke ofte hoteller der Thon har sine.
Jeg har 68 hotellnetter i Norge så langt i år. Status oppgraderinger er 51/51 netter på Radisson, 0/12 på Thon, 0/1 på Strawberry og 0/4 på Scandic. Booker alltid premium/superior. Hhv VIP, Black, Platinum og Loyal friend.
Bor ukentlig på Scandic Forus, booker så og si alltid superiorrom og er på hils med de fleste der. Er level 6 og ikke fått oppgradering en eneste gang.
Overhørt av resepsjonspersonale mens jeg vandret forbi tidligere; "....blabla he's a Best Friend, he can basically do whatever the fuck he wants, just call him and arrange it blablabla...." Mon tro hva det gjaldt, men virker som de tar status seriøst i alle fall
Det er både vinsmaking og fine dining. Fine dining var vi for trege til å melde oss på, så det fikk vi ikke med oss
Dere gikk inne glipp av noe på fine dining. Tre vaffelhjerter med ulik topping. Kun den med reker var OK. Resten svakt. Fin utsikt da!
Fra hvilke priser omtrent vil dere si det lønner seg å konvertere eurobonus poeng til scandic for å bestille hotell i stedet for å betale cash?