SAS Youth blir SAS Young

Tråd i 'Nyheter' startet av casperfaarlund, 22. okt 2024.

Tags:
  1. casperfaarlund

casperfaarlund Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    10-70% rabatt, samme poengopptjening og gratis endring (mot mellomlegg) er en svært god deal for de av oss under 26. Klasse V innenlands/norden og O europa/longhaul. Ser fortsatt ut som de må bestilles alene, som kan være problematisk i et typisk scenario der man reiser med en foreldrer med Elite Plus, da man ikke får valgt seter sammen gratis. Ellers gøy å se en faktisk "forbedring" av billetttype.

sas.no/ sas-young/

LaDuden, MarkSS, themichael and 6 others like this.
  2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Husker ikke hvor jeg leste dette, men er det ikke helt umulig å velge sete på disse?

3. casperfaarlund

casperfaarlund Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    På vanlig Go Light kan man vel ikke vel ikke velge sete gratis etter innsjekk slik man kan ellers uten EBG, men skal vel gå å kjøpe/få via status. Usikker om det gjelder Young Light eller gamle Youth Light også, men gir vel mening. Jeg fikk i alle fall velge sete på forhånd ved en dummybooking i Young Light nå. Har tidligere fløyet Youth (ikke light) og fått velge sete gratis etter innsjekk i alle fall.

4. casperfaarlund

casperfaarlund Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    Oppdatering: Dummybooking for "voksen" Light varsler om at man enten må kjøpe/statuse seg til sete, ellers får man ikke velge etter innsjekk. Young Light viser ikke denne, så skal man stole på advarslene får man altså velge sete etter innsjekk på Young Light.

Noe annet: Noen som vet om man kan by på oppgraderinger fra Young-billetter? Og om dette vil koste det samme som fra vanlig Go?

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,072
    Bonuspoeng:
    293
    Har noen klart å endre sete på Youth etter innsjekk? Skal reise med niese i morgen, men to PNR siden voksen og ungdom ikke kan bookes sammen. Ved innsjekk fikk jeg bare tildelt et random A-sete hvor B er opptatt til tross for mange ledige tre-setere. Det er ingen knapper for å endre. Har ikke prøvd å logge inn da hun ikke har konto.

6. Dassin

Dassin EBD

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Hmm merkelig. Jeg har alltid hatt mulighet til å bytte sete etter innsjekk med Youth, testet dette senest for to dager siden. Jeg er riktignok logget inn med bruker og har lagt inn EBD-nr i billetten, men det skulle ikke ha noe å si for muligheten til å endre sete så vidt jeg vet? Er det Youth-light? Isåfall tror jeg ikke det er mulig å velge sete (med mindre man har EBG+) selv etter innsjekk, da systemet bare velger et for deg. Slik var det hvertfall for noen år siden, men det kan ha endret seg...

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,072
    Bonuspoeng:
    293
    Det var Youth Light, hun har ikke status og var ikke logget inn. Fikk ordnet det i loungen, synes bare det er rart de ikke vil selge seter heller. Bagasje, biofuel og lounge kunne jeg kjøpe.

Del denne siden