Litt nysgjerrig på kvar SAS har det frå at "SAS Plus er blant verdens beste premium economy" og kva kriterier dette er målt(?) på
United premium economy er eksempelvis søppel, synes ikke sas plus er der. Har fått sansen for det og håper å bruke det i større grad fremover for reiser utenfor Norden.
Enig. SAS tenker kanskje Plus som deres nye Biz og Biz som deres variant av F? Tenker man slik, kan man jo se på det at det ikke legges ut Biz for poeng som deres variant av SQ sin tilbakeholdenhet på F. Syns forsåvidt det kan forsvares, oppfatter SAS sin Biz som like bra som F på BA og United iallefall. Men Plus faller selvsagt gjennom mot Biz på de samme. Andre meninger?
Det jeg liker veldig godt med Plus er at det er svært fleksibelt. Med litt planlegging kan man slå sammen flere reiser og plutselig havne på omtrent samme pris som å kjøpe flere økonomibilletter. Dette da pga ubegrenset antall og lengde på stop-overs.
Enkleste eksempelet er OSL-LHR, LHR-SVG, helg i Stavanger, SVG-OSL. Prises som OSL-LHR t/r, med unntak av skatter og avgifter. Eller OSL-LHR-OSL, hjemme en uke, OSL-TRD. Prises som en open jaw, OSL-LHR, LHR-TRD, selvom den egentlig et 1,5 tur.
Tingen er at Plus tillater dette, jeg booket en tur/retur Nord-Norge/Oslo her kort tid siden. Puttet inn en tur retur til Wien samtidig, billetten er tur/retur Wien men har 5 dager i Oslo på hvert strekke. Dette kostet kanskje 1-300 kr mer enn Go.. Jeg skal fremover prøve hardt på å få mine jobbreiser booket sammen i Plus
Har brukt Expedia selv. Litt knotete å måtte ringe dem ved endring, men de tar i hvert fall ikke gebyr.
Ok men SAS flyr ikke til Wien så jeg lurte på hvordan du fikk det til å ha SAS plus og Austrian business på en billett.
SAS har codeshare med austrian. De skal også begynne å fly til Wien til våren, utenat det har noe med saken å gjøre.