SAS-tilbud på avveie - tips ønskes

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av avis, 14. nov 2024.

  1. avis

    avis Senior Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som vet hvordan jeg kan få tilbake SAS-tilbudsmailene mine? De har bare plutselig stoppet å komme, både fra SAS og SAS Mastercard. Jeg har ikke endret noe som helst, og alt av kommunikasjon er slått på i både appen og på nettsiden.

    Har prøvd å kontakte kundeservice hos SAS flere ganger, men de er like lost som meg. De sier de aldri har hørt om noe sånt før.

    Noen som har opplevd det samme eller har en idé om hva jeg kan gjøre? Begynner å bli litt frustrert her!
     
    yki liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,923
    Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Vært mye sånt opp gjennom årene. Sas it har gjort en dårlig løsning, hvor en epostadresse som på et punkt i tiden har meldt seg av mail, ikke automatisk blir trukket ut igjen.
    Forslag, sjekk profilen din at det står du skal ha mail. Endre så til en annen epost (hvis du ikke har, får du gratis på hotmail og gmail bl.a.), da bør det funke. Syns du det er klønete å ha enda en epost å monitorere, så kan du evt sette opp en fast videresending.
    Evt har du gmail kan du bruke konseptet med +. F.eks: [email protected], den kommer også til [email protected], men sas vil oppfatte den som ny.
     
    Nordlands liker dette
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,848
    Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
  4. avis

    avis Senior Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Nei, for meg stoppet e-postene å komme for bare 1-2 måneder siden.
    Jeg måtte melde meg på manuelt til den siste dobbeltpoeng-kampanje hos SAS Mastercard. Da fikk jeg denne meldingen:
    “Vi bekrefter med dette at du nå er påmeldt kampanjen manuelt. Dette har vi kun mulighet til å gjøre en gang.”
     
  5. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    1,076
    Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde denne feilen lenge, og fikk den fikset.

    Alt jeg gjorde selv, endre innstillinger frem og tilbake, whiteliste SAS i epost-oppsettet osv. var nytteløst.

    Til slutt traff jeg en kar på på SAS sitt kundesenter (altså ikke SEB sitt) som gadd sjekke med IKT-avdelingen. Det viste seg at min adresse på et tidspunkt hadde havnet i "karantene", da min epostserver hadde sendt et automatsvar ved en anledning. Etter at SAS sin IKT-avdeling opphevet denne karantenen har det fungert aldeles utmerket.
     
    paron and RoadKing like this.
  6. tmolvik

    tmolvik Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde feilen, den ble fikset og nå virker det som om det er et problem igjen.
     
  7. avis

    avis Senior Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Da må jeg bare prøve å ringe til kundeservice igjen
     
  8. avis

    avis Senior Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Vil egentlig helst slippe å bytte e-post. Tenker jeg prøver andre ting først, og så tar jeg det som siste utvei hvis ingenting annet funker.
     
    RoadKing liker dette
  9. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    3,113
    Likes mottatt:
    13,308
    Bonuspoeng:
    183
    Du treng ikkje bytte epost, bare endre epost adresse inn hos sas midlertidig . La den stå lita stund så endrar du bare tilbake til egen hoved epost seinare. Så du beheld bare din egen epostadresse. Det er bare for at systemet til SAS skal få registrert ei ny adresse, så legge til den vanlige igjen.
     
    jonss and RoadKing like this.
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,329
    Likes mottatt:
    24,069
    Bonuspoeng:
    293
    Det er også verdt å prøve å skru av kommunikasjon på mail, og så skru på igjen noen dager senere.
     
    jonss and snus_mumrikken like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,923
    Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at pausene mellom stegene som @snus_mumrikken og @Upsaker referer til er signifikante. Hvis du endrer tilbake igjen med en gang så vil det mest sannsynlig ikke ha effekt.
     
    Nordlands liker dette
  12. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,374
    Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    113
    Har / hadde samme problem. Jeg sendte mail til sas eurobonus ( bruk diamant eller gullmailen).

    Det gikk en uke eller noe sånt med sjekking av profil og oversendelse av screenshot for profil fra min side. Så ble meldingen derfra at jeg hadde meldt meg av 01.09 ....noe jeg ikke hadde..... men at de hadde skrudd på epost kommunikasjon igjen nå.

    Like etterpå fikk jeg ihvertfall en epost om 25% poengrabatt på vinteres reiser - så ser ok ut nå.

    Det virker som om det ikke alltid er "link" mellom krysset i profilen og det som er lagret i systemet hos sas. Så sannsynligvis så får du samme effekt med det som er beskrevet av andre her med å skru av i profilen - vente en dag - og så skru på igjen.
     
    Nordlands liker dette
  13. avis

    avis Senior Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Ok. Da tror jeg at jeg prøver først å skru av e-post kommunikasjon i 1-2 dager og hvis det ikke hjelper tar jeg kontakt med diamantmailen. Takk for tipsene!
     

Del denne siden