SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

1. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du flyr inn til LHR med Virgin i business har de en fin lounge som man kan benytte seg av. Litt usikker, men hvis jeg ikke husker feil er det landside
    IMG_0306.jpeg

dritalol liker dette
  2. dritalol

dritalol Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Den er ikke dum!
    Stenger 12.30, noe som er litt tidlig for vår del. Ingen mulighet får å bruke tiden på upper class loungen når man ankommer London?

3. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    400
    Bonuspoeng:
    63
    Flyr med familie (min far og søster) fra Berlin til Oslo via CPH i økonomi. Jeg er gull. Loungen i CPH regner jeg med går greit, men hva med den i BER? Får jeg med meg begge inn?

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,164
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er kun i SAS-lounger du får med opptil 4 familiemedlemmer.

Cumulus liker dette
  5. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    400
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror du har rett, men på spørsmål om dette på telefon til SAS KS i dag fikk jeg beskjed om at jeg kunne ha med meg inntil 4 familiemedlemmer. Jeg spurte om jeg kunne få det skriftlig, og fikk følgende på mail:

In regard to our conversation, here is information regarding access to the lounge in Berlin. The regulation goes as follows:

EuroBonus Diamond and Gold members presenting a boarding pass on a flight operated by SAS or a Sky Team partner are welcome to bring one guest, or the immediate family, which includes spouse/partner, parents and own children - a maximum of four family members (immediate family only in SAS own lounge), immediate family have to be traveling on the same flight, in SAS lounges.
    One guest or Up to four family members

I hope this information helps and on behalf of SAS, I wish you a pleasant journey and if anything please dont hesitate to reach out to us.

6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,740
    Bonuspoeng:
    183
    Har agenten forstått at SAS ikke har egen lounge i Berlin?

tobeornot999, Cumulus and Rscott like this.
  7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,123
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp! Hun trodde sikker BER var Bergen. Eller.. da er vi jo like langt :p

tobeornot999, Cumulus and trygveat like this.
  8. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal ture til LHR med SAS og har EBD. Min venninne reiser samtidig men skal til AMS med KLM, kan jeg da ta henne med som gjest i SAS loungen på OSL?

9. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, hun må reise på samme flight som deg.

turaga008 liker dette
  10. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    955
    Bonuspoeng:
    93
    Reiser SAS+ fra ATH-OSL i morgen. Noen som vet om det er mulig for venninna til dattera mi som også er med å kjøpe seg inn på en av loungene her?

11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,855
    Bonuspoeng:
    293
    Haha, ja, og for de som evt ikke så hva @Rscott gjorde der:

SAS har ikke lounge i Bergen heller :D

Rscott liker dette
  12. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,372
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg satt på telefon med LH en gang for å korrigere en billett t/r BGO-FRA-PRG. Hun i andre enden refererte til BGO som Bologna en tre-fire ganger i løpet av samtalen.

Rscott liker dette
  13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,877
    Bonuspoeng:
    113
    Det står da vitterlig det som er den generelle regelen: immediate family only in SAS own lounge...
    Og når det er en partnerlounge i BER så får med en gjest...

14. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    400
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg tror det var det han ikke hadde skjønt.

Jeg har noen klipp på loungekey, mon tro om jeg får inn en ekstra den veien?

Edit: Fant Tegel i Mastercard Airport Experiences appen så da er det vel greit. Så blir det spennende om det går an å bare betale for gjest med loungekey entitlement uten å betale for seg selv (jeg har jo tilgang gjennom eurobonus-status).

Last edited: 14. juli 2025
  15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,123
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har i hvert fall ved to anledninger hatt med madammen som gjest på Osl med Amex Plat og brukt et klipp fra Loungekey ril sønnen vår (voksen). Fikk beskjed om at alle tre kunne gå inn i Premium-delen selv om Loungekey strengt tatt ikke gir tilgang dit. Men det kan jo være avvikende praksis rundt omkring.

Cumulus liker dette
  16. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,811
    Bonuspoeng:
    183
    Skal fly Lufthansa Business ut fra OSL en av de nærmeste dagene, har *A Gold via Thai

Vet jeg har tilgang til SAS lounge, men kommer jeg inn i gullstua?

Antar mitt SAS EBG har ingenting å si i denne sammenheng...

17. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,457
    Bonuspoeng:
    113
    Nei kun LH SEN+ som har tilgang, andre Star G får ingenting med den avtalen som gjelder nå.

18. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,372
    Bonuspoeng:
    183
    LH har sin egen lounge finder som gjelder for flighter på eget metall.

https://www.lufthansa.com/ge/en/lounges

19. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal fly KLM OSL-AMS. Ser på lounge Finder at jeg kan bruke SAS lounge ved E2 selv om jeg flyr i økonomi.

Spørsmålet er er: er det noen som har erfaring med om jeg kan gjeste inn 4 søsken siden jeg er EBD og er på SAS lounge selv om vi alle flyr i økonomi og KLM?

20. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er to voksne og et barn som skal fly BGO-CPH-LHR-YYZ i business og lurer på om noen har erfaringer med lounge/fast track på LHR (og forsåvidt om jeg får sendt bagasjen hele veien uten å ta den ut i UK med layover?) Vi ankommer onsdag og tar en natt på hotell først, så vi ankommer terminalen igjen dagen etterpå. I SAS sin app får jeg opp LH sin lounge, men det er jo på feil terminal (2 ikke 3). I følge Virgin sin side, så har man jo tilgang til ClubHouse og Virgin Upper Class Wing, men jeg vet ikke helt hvem jeg skal stole på.

Kan vi bruke VUCW når vi ankommer og loungen, eller er vi stuck med LH sin? Noe som vet hvor strenge de er med regelen om 3t før dersom vi har tilgang? Mor skal jobbe hele dagen, mens meg og poden tar oss en liten svipptur til London og ankommer alene litt senere. Noe vi bør tenke på i den forbindelse?

Takker for all hjelp. LHR er ikke akkurat min favorittflyplass, så alle tips som kan gjøre reisen mer smooth er fint :)

Del denne siden