Var uventet mye negativitet her altså. Jeg diskuterte dette med et par kolleger i går, (EBG+) og vi var stort sett enig i at det var en god ide. Det er ikke en revolusjon nei, men det er ikke en dårlig ide og jeg for min del hadde glatt betalt 990,- for en bra bil enn å betale 930,- i en prius.. Som nevnt koster Uber Black fort 1500 kr. Jeg er forøvrig allergisk mot priuser, jeg får vondt i vilja bare jeg ser en og får en sterk trang til å komme med stygge bemrekninger og andre ubehageligheter.. Dog, når det er sagt fikk jeg i dag en enda værre taxi enn prius.. En Toyota HiAce.. Og ikke nyeste generasjon.. Den skramlet noe utover en annen verden.. stakkars sjåfør........
Selv om det fortsatt kan virke som Eivind Roald har hår i øynene når han prøver å fokusere på innertiertiltak for sine beste kunder, er ikke dette så fryktelig langt fra blinken. I motsetning til City Lounge-galskapen, er i alle fall dette et tiltak som toucher innom en flyplass. Prisnivået er heller ikke så verst, faktisk. Forutsatt at det ikke kommer en haug med tillegg for "bompenger", "miljøavgift", "lokasjonsavgift utenfor Ring 3" osv.
Det kommer uten tillegg. Har testet dem selv fra Oslo sentrum til OSL. Eneste minuset her er nok at til den prisen får man E klasse i stedet for S klasse. Jeg hadde S klasse og da mener jeg fast pris var 1250,-
Her må jeg innrømme at jeg er uenig med flertallet. Det koster ikke SAS noe som helst, men for de som ikke bestiller reisen sin selv, og som er opptatt av en hassle free reise, er dette helt sikkert en kjærkommen greie. Sekretær X slipper å lete etter ruten til sjefen, eller finne en egen bil. Får man dette inkorporert i i bestillingsprosessen, blir det en aldri så liten ekstra edge. Selv har jeg da også benyttet meg av henting og bringing på reiser selv; gjerne kjærkomment i byer jeg aldri før har vært, etter en lang reise. Forøvrig er jeg enig i at det nok fremstår som litt vel mye ad hoc løsninger her og der, uten reell verdi (City Lounge, anyone?), men dette? Helt innafor IMO. Vi blir jo allerede tilbudt hotell og leiebil, så.. Hvorfor ikke?
DET sagt: Det bør følge med en advarsel om at du fra Oslo sentrum er hhv 19 og 28 minutter unna OSL med Flytoget, uavhengig av trafikk. Det er du ikke i en bil mellom 15 og 18, eller motsatt vei mellom 08 og 10.
Skjønner ikke helt den over nevnte negativiteten. Dette er vel ikke noe stort prosjekt som stjeler viktige ressurser fra EB staben, men kan for de som allikevel bruker drosje til og fra OSL og andre flyplasser være en forbedring av tilbudene de benytter i dag. Hvis firmaet konsistent stiller med gode " nok " biler, levere en pris som ikke er høyere en konkurrentene og tilleggstjenesten med å faktisk vente på deg når ditt fly ankommer i stedet for at du må bestille første tilgjengelige som med Uber Det er vel litt optimistisk å tro at firma som konkurrerer med hverandre skal opplyse om konkurrentens tjenester og pris?
Noen som har fått evalueringsskjemaet? Jeg har ikke hørt noe etter at jeg ble valgt ut til å teste konseptet. Booket tur Hjem - OSL - Hjem tidlig i desember. Fungerte bra, god komfort og meget hyggelige sjåfører. Men jeg foretrekker å kjøre bil til OSL selv, så det blir ikke noe som jeg kommer til å benytte meg av ofte.
Tok en Uber Lux hjem fra OSL til Oslo sentrum en fredag kveld rundt klokken 12 og det kostet ca 1400. Så her kunne jeg faktisk spart noen kroner...
Kan Private Driver bruke kolleltivfeltet tur/retur OSL? Hvis ikke gir det jo ingen mening å velge dette fremfor Oslo Taxi. Fastpris hverdag etter 17:00 er 990,- om jeg ikke husker feil.
Standarden på bilen må jo nødvendigvis være høyere.. Mulig Oslo taxi ikke er den værste i byen, men jeg synes ikke en prius skal kunne ta samme pris som en ny Mercedes E-klasse. Det burde vært smussrabatt på en prius, rett og slett. Men værste bilen jeg har fått noen gang har vært en gammal caravelle (med handicap rampe hva nå det skulle gjøre for forskjell). Den hadde ikke trekk innvendig, bare bart mentall og skranglet noe så sinnssykt at man trodde ikke den ville klare hele turen på 20km.. Og det hørtes ut som vannet fosset inn i regnværet, etterhvert forstod jeg at det var sprut fra dekk på skjermene.. grøss og gru...
Kankje til fest, men til hverdags tar jeg heller 30 minutter i en Prius, kontra halvannen time i en E-klasse
Er dette prøveprosjektet blitt en del av EB porteføljen og må man ha en invitasjon? Jeg er EBG og kunne gjerne tenkt meg å bruke dette av og til, sjekket nettsiden til privatedriver og der kom en tur fra Grunerløkka - Osl til 2067,- slik at EB dealen til 990,- virker jo bra.
Jeg er temmelig sikker på at jeg en gang ble fortalt at 990,- til OSL er fastpris, dette var lenge før EB-avtalen. Kan være de har økt prisene for vanlige folk, men mer en doblet virker lite trolig. Mer sannsynlig at priskalkulatoren på nettsiden ikke tar hensyn til fastpriser. Ville hørt med de.