Det virket nærmest som klippekort på kaffebar: ti turer til Oslo så fikk du en bonustur for to med overnatting på Grand. Alt VAR mye bedre før!
Jeg er vel strengt tatt å regne som spedbarn i bonusjeger sammenheng. Har straks 4 år på vei til LTG og samlet poeng i 5 år. Bare på de 5 årene kan jeg nesten si at alt VAR mye bedre før (for 5 år siden)... Men like mye bitt av basillen for det,hehe.
Kostnadene jeg har hatt med min første booking. Bookingen er ikke ferdig ennå. Jeg mangler retur og feeders, så gebyrene på endring og ombooking er kun prognose. ChatGPT er selvsagt ikke en direkte kostnad i frohold til bonusjaget. Men jeg har brukt den mye til å lage tabeller over gode resiemål basert på tid på året, plass i verden; sammenlignet disse og sortert etter flyruter. Det har vært et utrolig nyttig verktøy, og jeg hadde aldri betalt for ChatGPT ellers. Derfor fører jeg det som kostnad i mitt tilfelle. Noen av poengene mine har vært "gratis" i form av velkomstbonuser fra MC og Amex. Og mye utlegg og reis på jobb. Jeg har nylig byttet jobb og kommer ikke til å legge ut eller reise med jobben mer. Om jeg trekker ut poengene kun jeg har tjent, med eget forbruk og flygning, kan jeg lage en prognose på hva dette ville kostet meg uten gratis poeng fra velkomsbonuser og jobb. Da blir regnestykket 3 300 kr verre. Jeg har brukt Bill Kill på alt som har vært mulig. Det er allikevel ikke den som drar opp prisen. 1324 kr totalt er brukt på Bill Kill. Det generer ikke allverden med poeng heller, så jeg vurderer å droppe det fremover. Oppstillingen min var et regnestykke over kostnadene jeg har har hatt med å opptjene nok poeng til biz t/r Sør-Øst Asia og selve kostnadene for bookingen. Det er kun MC som er årlig, Amex har måndedskost, men begge er selvsagt fordelt mnd for mnd. Jeg greier ikke hensynta status i regnestykket som verdi, annet enn kanskje en kostnad. Med høyere forbruk blir regnestykket bedre som du sier, i form av kortere opptjeningsperiode. Men i mitt tilfelle hadde det ikke blitt så mye bedre om antallet på Amex Elite og MC premium posten var 1 eller 2 mindre.
Som italienerne/Anthony Capella sier: Anni, amori e bicchieri di vino, nun se contano mai. Years, lovers and glasses of wine; these things must not be counted. Sleng på kostnaden av bonuspoeng og flyreiser, så er vi i mål.
Bonuspoeng har ikke en kostnad i seg selv. Flyreiser er kun kostnad om du flyr unødig for å tjene poeng. Om man allikevel skal fly, eller handle på kiwi, bonusjeger eller ikke, så føres det ikke som kostnad.
Enig i den første, men ikke den andre. Hvis du har 1000 trumfkroner på konto, og velger å ikke trekke det av på den neste handlevognen, så har de 10/13500 bonuspoengene en direkte kostnad på 1000 kroner.
Den kostnaden er allerede med. Så jeg tolket det som at han mente alle poeng har en kostnad som kan føres.
Og hvordan kommer så "SAS med erstatning for 24-timers gratis avbestilling" inn i disse beregningene? For det er vel det tråden egentlig heter
Jeg har nå mottatt et høflig svar, og gjengir det i sin helhet slik at alle kan se hvordan våre meninger blir verdsatt. Må dog tilstå at jeg er noe usikker på om det blir konkrete resultater i den retningen vi ønsker. Men om det skjer skal jeg skrive et pent takkebrev. "Kjære Oxxxxx, Takk for at du tok deg tid til å dele dine verdifulle tilbakemeldinger med oss. Kommentarene fra våre kunder er av stor verdi for oss, da de gir oss innsikt i hvordan vi kan forbedre våre tjenester og opplevelsen du får som reisende. Jeg ønsker å forsikre deg om at vi alltid streber etter å tilby den høyeste kvaliteten på våre tjenester og vi jobber stadig med å forbedre oss for å møte og overgå våre kunders forventninger. Din tilbakemelding er en viktig del av dette arbeidet og den hjelper oss med å identifisere områder hvor vi kan bli enda bedre. Jeg setter stor pris på din innsats for å gi oss konstruktiv kritikk og forslag. Det er gjennom slike tilbakemeldinger at vi kan utvikle oss og tilpasse oss dine behov og ønsker som kunde. Vårt mål er å skape en trygg, komfortabel og problemfri reiseopplevelse for deg og alle våre reisende. Hvis du har ytterligere forslag, ønsker å dele dine tanker eller har spesifikke behov, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss igjen. Tusen takk igjen for din verdifulle tilbakemelding. Jeg setter stor pris på din tillit og håper å kunne betjene deg igjen snart. Med vennlig hilsen, Xxx Yyy"
Avsporingen på off-topic skal alltid være on-topic. Kjedelig å glemme seg, men vi skal forsøke å tilgi.
Absolutt. Ikke noe forsøk på å forsvare den aktuelle saken, ei heller å selge inn neste løsning som de har varslet.
Triste greier, om de virkelig satte så stor pris på tilbakemeldingene var i alle fall ikke dette skrotsvaret måten å vise det på. Som å spise seg mett på sukkerspinn å lese dette