Det er feil. Start eller slutt om man kvalifiserer på short-haul må være på OSL/ARN/CPH og fordelt på 2 one-way flights som selvsagt også kan være t/r. Vilkårene er veldig tydelige. Ingen ting sier at det må være samme nordiske sted på begge flights (OSL, som ble brukt som eksempel). Men det må være en av de 3 flyplassene i èn ende av flighten for begge flights. AY en-veis OSL-HEL. Deretter HEL-ARN 2 timer senere. Dette er min rute, og den kvalifiserer. Skulle egentlig til LHR den dagen, og SAS kostet nada (typ 400kr) fra ARN til LHR
Så OSL-HEL T/R vil ikke kvalifisere? Synes det var vanskelig å lese vilkårene for hva som var gyldige bookinger
Mulig det funket å purre. Eller så var det tilfeldig. Fikk i hvert fall status bare noen timer etter jeg etterspurte på den 15. dagen
Noen som har fått noe svar om match fra Finnair nylig? Eller i det hele tatt noe svar fra den loyalty mailen? Jeg har ikke fått status jeg åpenbart kvalifiserer til, og heller ikke svar på purring. Har gått 3 uker siden de fikk all dokumentasjon (før utløpet av september-fristen), og et par dager siden purringen. Fullstendig radio silence fra den mailen.
Fikk faktisk svar i går, 2 dager før det hadde gått én mnd siden jeg søkte. Purret en gang i mellomtiden, og da fikk jeg statusen dagen derpå
Takk for update! Det går bare sakte da, tydeligvis. Annoying at de ikke engang svarer på mail, etter de oversitter egen frist med margin og får en purring. Som de heller ikke svarer på. Dette fikk flere av de andre matcherne i nyere tid til mye bedre, feks de som skrev (husker ikke lenger hvem) at det kom til å ta litt lenger tid enn de hadde anslått. Var det selveste SAS mon tro?
Jeg har ikke fått noen mail fortsatt etter drøye 3 uker var gått og 1 purring var sendt (for 4 dg siden nå). Men jeg har fått statusen og upgrade vouchers i går. Litt irriterende at de har tildelt status i slutten av oktober og datert den til å inkludere oktober (som betyr 1 mnd kortere periode m status), men det løste seg altså. Kommunikasjon er nok ikke finnenes sterkeste side: svarte ikke på opprinnelig mail m alle riktige vedlegg, svarte ikke på purring etter 3 uker, og de mailet ikke for å si at de hadde innvilget match.