SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen ver vell sikkert, men slik tolker jeg det ja... videoen som ble postet tidligere, forklarte dette bra..

C

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Fremgangsmåte hentet fra Fly premium på siden deres. Ikke implementert hos sas.no ser det ut til. Men burde vel komme snart?

• Logg inn på sas.no
    • Begynn bookingen med å velge poeng – fortsett som vanlig
    • På siden der du velger fly, er det en link til aktuelle tilbud helt øverst
    • Klikk på linken, velg Fly Premium og ønsket fly
    • Din Fly Premium rabatt trekkes fra automatisk. Fortsett bookingen som normalt

Punktet under kan tyde på at 30 juni får vi tilgang til og bruke fly premium ;)
    • Fly Premium nivået beregnes månedlig per siste dag i måneden.

Lov og drømme :D
    Isåfall skvises jo amex premium ut o_O

3. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,028
    Bonuspoeng:
    113
    Vet man egenltig at oppgraderingen krever ledige C award-billetter? En veldig positiv variant hadde vært om man kan kjøpe GO award-billetter og være garantert opgpradering så lenge det er ledig i business-kabinen på aktuell flygning.

Konspirasjonsteori:
    Kan det tenkes at det nå er svært på C award-billetter fordi disse er "reservert" til Fly Premium bestillinger?

Xflipper liker dette
  4. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,154
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, dette er vel lov? Står at det er kun overføring fra familie som ikke teller:)

Da skal jeg si opp knytningen til Eurobonus på mitt SAGA Mastercard. Eneste negative er at jeg mister 20 poeng når jeg fyller drivstoff på Shell. SAGA Mastercard har jo 4% rabatt som er bedre enn de 20 poengene.

Hvis jeg sier opp nå, jeg får fortsatt poengene mine på DNB neste måned? Eller må jeg vente til overføringen er fullført?

5. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Joda er fullt klar over at award flight i C er så og si ikke eksisterende i øyeblikket. Noe som jeg selv har poengtert i en annen post i samme tråden. Og man får neppe med seg mer en maks en person i C om man er maks heldig og meget fleksibel på sted og dato.
    I utgangspunktet så syns jeg at selv SAS plus til 60 000 poeng (Longhaul) ikke er noe spesielt bra om man tar med at man ikke får poeng og kun kan oppgardere i gaten. Så her er det egentlig kun C til 60 000 poeng som er noe.
    Har man gullkort så har oppgradering på poengreiser ikke noe for seg i scandinavia, uten om at manfår noe å bite. I Europa er poeng uttaket så stort at selv her er det ikke like god butikk, men ser ofte at det kun er plus tilgjengelig på noen strekk her og da kan det jo være greit å slippe unna med go, men hadde nok tenkt meg om noen gang og antagelig kun brukt det i høysesong(ferie).

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Det står i reglene til Amex at du ma ha et gyldig amex kort mens/under reisen ;)

Fredrik81 and nonstop like this.
  7. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Men det er vel reelt også de point man optjener med Amex som tæller med til de 200k. Det vil sige at når man køber 21.341 banener med sit amex, så tæller både Amex point mod de 200k samt mod CT. Når man så overføre Trumferpoint, så tæller disse også mod 200k. Hmmm... Her er der nogen af vores banan eksperter der må regne ud hvor meget grønt og frugt der skal købes for. :confused:

Fredrik81, Are, nonstop and 2 others like this.
  8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    regner med @Fredrik81 alt er på saken :D

Fredrik81, Oddvar, Are and 4 others like this.
  9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Upsaker, Fredrik81 and nonstop like this.
  10. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Den store bomben her er vel om man må ha all opptjeningen av poeng på SAS MC Premium kortet. Skjønner ikke helt hvorfor SEB skal gidde å sponse oss med billigere awardbilett om vi ikke er låst til å bruke kortet deres?
    Det vil i tilfelle være litt sløvt markedsført av de, men vi er jo tross alt på første dag av lansering.

11. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg klarer ikke helt bestemme meg for om jeg trenger dette kortet eller ikke..

Deilig med ekstra poeng selvfølgelig, men hvor mange ganger flyr man bonus med SK?
    Dette er jo også reiser uten CT. Skulle gjerne visst litt mer ang reglene her, om det reelt sett må være ledig C-award er det begrenset verdi av nivå 4..

Plus innenriks er jo alltid hyggelig, Europa-awards er jo normalt svært dyrt. Og dette kan ikke kombineres med andre tilbud står det, så da gjelder det antakeligvis ikke når det er 50% tilbud...

Fredrik81 and Xflipper like this.
  12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Er litt på samme tanke som deg. Men bestilte, så blir det ihvertfall 10K poeng så får en heller se etter et år og hvor bra fly premium blir :)

13. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ikke noget sted at man bliver opgraderet indlands. Eller gælder den i Skandinavien måske som indlandsopgradering...
    Har selv bestilt. Ved brug på ferien her i Juli bør de dobbelt point i udlandet samt 10k i start være et godt boost.
    Hørte et rygte om at SAS på meet & beat mødet i CPH havde sat at der skulle komme flere award billetter. Det vil i hvert falde gøre det mere spændende.

14. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Bananer er ikke nevnt i videoen, men håper da virkelig at de teller på lik linje som hotell, fly osv. Så her er det bare å trippel dippe å få se kortet ASAP. (Hvis det fungere slik de legger det frem i videoen).

15. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Innlands er vel også i Scandinavia, men man kan aldri vite.

16. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,154
    Bonuspoeng:
    183
    En stor fordel slik jeg ser det er jo at de har dobbel bonus nå i juni, juli og august. Mange reiser jo til utlandet i sommer og da er det 40 poeng per 100 kroner. I tillegg får vi jo 10.000 poeng ved innmelding. Kortet koster 1495,- men er jo bare å si opp DNB MC tilknytningen til Eurobonus så sparer vi 1200,- der.

Får vi igjen resterende beløp på årsavgiften hvis vi sier opp kortet halvveis f. eks? Det får vi jo på Amex. Bindingen er vel 3 måneder slik jeg ser det.

Are liker dette
  17. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng det.
    40 per 100 hjelper litt, og jeg mistenker at amex ikke er utbredt der jeg skal til sommeren :D

18. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmål: får man nytt kort eller kan man bruke eksisterende vanlig MC?

19. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Du får tilsendt nytt kort med nytt kortnummer.

view liker dette
  20. FastLane

FastLane Medlem

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Da er kortet oppgradert - raskeste jeg har opplevd, fikk bekreftelse på SMS etter 5 sek. Kudos til SEB!

Blir spennende å se om det er EB poeng opptjent med kortet det siste 12 mnd eller bare totalt opptjent fra alle steder som gjelder. Håper at det er sistnevnte men det virker almost too good to be true...

Det lønner seg uansett for min del da jeg trenger den 12k EB rabatten til kvalifisering :)

Del denne siden