Trist nytt, men ikke helt uventet at det kom til å bli justeringer i tilbudet. Var hovedsakelig denne ruten som gjorde at jeg gikk for FlyPremium nivå 4, da jeg kunne nå store deler av sørøst asia med noen få timer på relativt billige billetter videre. Forhåpentligvis kan PEK/PVG funke, hvis ikke får vi håpe på en Japantur eller shopping i New York. Er nok ikke den siste endringen vi ser.
5 nye a330 ja, men de har 4 gamle 330 i tillegg. Kan fort hende at de også ryker tidligere enn planlagt.
Så kjipt. Min første tur i SAS C var nettopp på HK ruten nå i februar...så fram til å prøve den igjen, men akk nei!
Nei, det skjer jo ikke med det første, det skjønner til og med jeg. Men, denne ruten var med i planene som var lagt for fremtiden (vil jeg tro), og da åpner det seg andre muligheter for bruk av flyene. De må uansett se på hvilke ruter som skal beholdes, og hvilke muligheter som åpner seg.
De tre andre A330-maskinene (LN-RKN, LN-RKM, LN-RKO) eies av SAS, så her er det opp til SAS om de vil "sponse" nye C- og D-sjekker (som koster mye tid og penger) på de tre.
Bare forferdelig trist Som flere er inne på: HKG er en av de beste hubbene i Asia, både hva gjelder pris og ikke minst tilgjengelighet. Så synd at SAS ikke klarte dette. Kanskje kommer Guangzhou en gang på listen med mer satsing på "mainland" Kina? Tviler egentlig på det også nå, da selv flyvninger til PEK og PVG vil maks gå med to ganger i uka i 2020... SAS går inn i en ny tidsalder - på lik måte som en del andre flyselskaper
Der røk akillesen for meg .... Uten en visumfri hub nærhet av Sørøst Asia, så ryker MC Premium Kortet, også får jeg vurdere om jeg gidder å rekvalifisere for EBG selv om jeg bare er ett år fra å være i mål, for jeg kan bytte fra Amex Elite til dette kortet med priority pass i stedet for.
Synd , har for første gang bukket 100 k med eb poeng og tenkte å bruke den til denne ruten for å test biz, dog hørte jeg at det var vanskelig å oppdrive ledige bonus seter til denne ruten.. Hva skal man da bruke poengene på ?
Update: HKG blir automatisk rutet om når den tid kommer: Hvis du skal rejse på det tidspunkt du har booket nu skal du ikke foretage dig noget du vil automatisk blive ombooket enten via PEK eller SHA.