SAS kansellerer på grunn av for høye drivstoffkostnader

Tråd i 'Nyheter' startet av Eddie47, 16. mars 2026.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Hele familien til til. LHR i påsken og vi har en SK812 på retur. Hvis du ikke godtar SAS sin rerouting; Booker du nytt fly selv? Og ber om EU261? Får du SAS til å booke deg om til annet fly? Hvordan er gangen i dette fremover da?

2. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,521
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor lang tid i forveien har dere typisk fått beskjed om kansellering?

K

3. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    3,139
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk vite det med 20 timers varsel. En halvtime senere fikk jeg ny reiserute.

democomputer liker dette
  4. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,237
    Bonuspoeng:
    293
    SAS gir kun 3 options de gangene jeg har blitt kansellert nå:
    - EB points
    - refund (av lav, opprinnelig pris langt under EU261)
    - re-routing

De skal ha tommel opp for å tilby re-routing proaktivt, uten at man må stå i telefon/skranke-kø. Men selv om jeg godtok det første gang, gidder jeg ikke at det skal være slik hele tiden - både 2 uker senere og igjen 3 uker senere.

Når jeg ikke ønsker re-routing, og så lenge endringen er stor nok til å oppfylle vilkårene i EU261 er eneste gjenværende mulighet å la være å sjekke inn/reise.

Jeg selv velger å ordne annet fly selv, og ta imot 250EUR fra SAS pr person.

Alternativet er å kontakte dem og be om BA istedet. Men BA774 er også generelt full hver søndag jeg er der (sånn ca 3 av 4 søndager i måneden)

Mitt problem sist søndag var derfor at BA var utsolgt før SAS kansellerte. Tro meg, jeg tar BA any-day over SAS av flere grunner enn bare kanselleringer.

....og jeg sitter snart på siste BA fly fra London nå i kveld istedet. Har heldigvis fleksibel jobb og kan jobbe remote underveis.

DJasko and kongenamundsen like this.
  5. baniii

baniii Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Ser SAS kansellerer morgenflyet SVG-ABZ (Aberdeen) hver eneste dag for tiden. Hvilken rerouting tilbyr de?

Del denne siden