Hele familien til til. LHR i påsken og vi har en SK812 på retur. Hvis du ikke godtar SAS sin rerouting; Booker du nytt fly selv? Og ber om EU261? Får du SAS til å booke deg om til annet fly? Hvordan er gangen i dette fremover da?
SAS gir kun 3 options de gangene jeg har blitt kansellert nå: - EB points - refund (av lav, opprinnelig pris langt under EU261) - re-routing De skal ha tommel opp for å tilby re-routing proaktivt, uten at man må stå i telefon/skranke-kø. Men selv om jeg godtok det første gang, gidder jeg ikke at det skal være slik hele tiden - både 2 uker senere og igjen 3 uker senere. Når jeg ikke ønsker re-routing, og så lenge endringen er stor nok til å oppfylle vilkårene i EU261 er eneste gjenværende mulighet å la være å sjekke inn/reise. Jeg selv velger å ordne annet fly selv, og ta imot 250EUR fra SAS pr person. Alternativet er å kontakte dem og be om BA istedet. Men BA774 er også generelt full hver søndag jeg er der (sånn ca 3 av 4 søndager i måneden) Mitt problem sist søndag var derfor at BA var utsolgt før SAS kansellerte. Tro meg, jeg tar BA any-day over SAS av flere grunner enn bare kanselleringer. ....og jeg sitter snart på siste BA fly fra London nå i kveld istedet. Har heldigvis fleksibel jobb og kan jobbe remote underveis.
Ser SAS kansellerer morgenflyet SVG-ABZ (Aberdeen) hver eneste dag for tiden. Hvilken rerouting tilbyr de?