Jeg ble kansellert fra London til OSL sist helg også. Samt enda en avgang.
Dette er bare det evinnelige SAS maset om at de har 30+ fagforeninger de ikke blir enige med. Kommer aldri til å slutte fordi avtaler fra 1960-2010+ står ved lag.
SÅ glad jeg er ferdig med å bruke opp billig-flights jeg kjøpte fra dem i januarsalg nå. Man kan jo aldri stole på SAS.
Kun andre selskaper igjen for meg nå, etter EBG også er sikret frem til høst 2027. Nyttig å ha de sjeldne gangene det må bli SAS.
Villig til å vedde en god kasse vin på at det blir komplett stopp igjen i 2027, når pilot-avtalen går ut. De samme pilotene konket jo nesten hele selskapet ved streik og full stopp for et par år siden, og er sikkert like sure i 2027.
8 av 10 flights jeg tok siste 3 mnd med dem hadde trøbbel og delays (OSL-LHR eller motsatt), og folk ombord gråt fordi de mistet flyet videre til sør amerika fra LHR. Jeg kunne tildels trøste dem fordi jeg vet mye detaljer om LHR, og transfers pluss raskeste vei. Men likevel.
Minst 1000 flights innstilt i april, sier de nå:
https://www.vg.no/nyheter/i/M7nk4B/sas-direktoeren-minst-1000-avganger-innstilles-i-april
Edit: Kan legge til at SAS Connect (det irske selskapet) er fullt integrert i SAS også nå. De var bra før. Men skiten renner nedover. Sist flight satt en av de ansatte på klappsete integrert i den ene toalett døren hele tiden etter service og spilte mobilspill. De hadde derfor sperret dette toalettet (døren sa occupied uten at noen var inne) for bruk i en A320, hvor alle i hele eco class hadde tilgang til kun 1 toalett istedet for 2.
Vis alt...