SAS Julekalender 2025

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av steve0, 01. des 2025.

1. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    93
    Får man ikke ofte registert EB-nr uansett, slik at man får fordeler og kan få tellende legs? Mener å ha hørt at noen bare sperrer for mottak av bonuspoeng, men at alt annet er likt.

2. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Du får tellende flyvninger selvom du ikke opptjener bonuspoeng iflg diamantmailen.

RescueMe and tobeornot999 like this.
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    SK-IT står i bakgrunnen, og det ville det vært direkte overraskende om det *ikke* er mulig å legge inn EB nummer på et PNR man har i eget navn...

Det betyr jo ikke nødvendigvis at det er OK å gjøre ut fra company policy :p

Siden @Fleksnes sier det teller som flyvning uansett om man sparer opp vanlige poeng eller ikke, er jo spørsmålet avklart når det gjelder nivåpoengene.

4. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Igjen har det lønt seg å betale litt ekstra for fleksible hotell-bookinger, 2 uker i Marbella i julen booket om til denne kampanjen, samme hotell, samme rom, ikke ekstra pris, bare ekstra poeng :)

Travellingalf, Gribb, Skarven and 2 others like this.
  5. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Det store spørmålet, med tanke på SK IT / analytics, er om man kan fly 10 bonus legs og få de 15k poengene. Vi aner ikke hvordan de teller, eller hva de teller. Blir spennende å se om det kommer en egen counter - så tester vi.

Nordlands, Skarven and holmen like this.
  6. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    611
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig spent på den ltg trekningen og hvordan det registreres. En datter kunne sikkert tenkt seg LTG. Teller det f.eks om om hun er logget inn og poeng trekkes fra hennes konto om jeg reiser i helgen? Hva om det trekkes poeng fra min konto og hun flyr? Og leiebil, booke fra hennes konto i mitt navn (hun er 13 år).?

ser det fortsatt er nesten like mye ledige bonusreiser for helgen nå som i dag tidlig

7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,713
    Bonuspoeng:
    113
    Om bonus fly teller på 10-gir-15k hadde vært greit å vite. Spesielt siden de har rabatt på bonusbilletter

Nordlands liker dette
  8. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Håper også noen får det avklart, har planlagt 11 leg med SK i perioden 15.01-31.03 hvorav 3 er del av bonus-booking.

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    De trenger jo absolutt ikke å gjøre ting likt denne gangen, men da de matchet kort (som var raust av dem) til gull med krav om et antall betalte legs var det ingen counter.

Tror neppe de gjør en synlig counter denne gangen heller - de er ikke store fans av programmering med tilhørende kostnader generelt. Og her er det snakk om relativt få (i prosent av 7 mill medlemmer) som går for påmelding + premie.

Jeg tror/antar/håper de snakker om 10 legs, for det redder gull nok et år for meg som egentlig styrer unna sas hver gang jeg kan. Men likevel trenger dem innimellom :p

The_Dude liker dette
  10. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,773
    Bonuspoeng:
    113
    Denne kalenderen redder meg i et år/periode uten reising grunnet lang permisjon fra jobben fra februar til slutten av november.
    Jeg har allerede planlagt en liten tur til usa i mars, kombinert med en jobbreise i januar/februar så trenger jeg kun 4 legs i perioden januar - mars for å sikre gullet. :)

EndreD liker dette
  11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk stokket om en del hotellbestillinger. Taper litt på flash sale viatrumf-->SAS, men nivåpoeng som kommer inn tilsvarer fort en MR til USA, som betyr litt mer i år siden jeg har bestemt meg for stempel nr 5 av 10 på diamantkortet.

EndreD and Spielhaug like this.
  12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,713
    Bonuspoeng:
    113
    Med lifetime diamond som en mulighet så er det jo greit å holde rekka ja? :) Jeg er 2 år unna LTG, og vet ikke om jeg orker satse på LTD. Har blitt veldig glad i diamantfordelen av å endre fly samme dag og drikke i go, men det krever mye å opprettholde det. Har råd til å kjøpe meg en del drikke resten av livet

Last edited: 06. des 2025
  13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,713
    Bonuspoeng:
    113
    Når man bor på hilton via sas-og-hotels.com, er det noen sjans for å få det tilknyttet hotels.com og/eller hilton honors?

14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    Du bytter bort Hotels.com-opptjening mot ekstra Eurobonus-poeng. Sier også fra deg mulighet for opptjening av Hilton-poeng.

https://www.hilton.com/en/help-center/reservations/third-party-website-booking/

Spielhaug liker dette
  15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Når bokføres poengene fra SAS by hotels.com?

Skal bo i sommer, og får nok poengene etter sommeren vil jeg tro. Men vil de bokføres på dato for oppholdet, eller når de utbetales?

Vurderer å flytte en booking til denne kampanjen, men hvis poeng bokføres på dato for utsjekk, så dropper jeg det. Hvis det er på dato de kommer inn, er det verdt det for min del tenker jeg...

16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,529
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det vel ingen som vet ennå? Hvis det tar like lang tid som Hotels gjennom Viatrumf, så går det jo minst et halvt år.. Blir vanskelig å time opptjening med disse poengene.

17. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Ja nettopp. Og hvis jeg da får nivåpoeng for en kvalifiseringsperiode jeg er ferdig med grace, og med de poengene går opp i nivå. Vil SAS da være tro med det og gi høyere nivå...?

Føler det er litt gamble her for min del. Holder meg til trumf si 10% enn så lenge.

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,529
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro nivåpoeng krediteres den datoen de kommer inn, ikke dato for oppholdet. Men jeg kan jo ta feil.

SundalBonus liker dette
  19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,863
    Bonuspoeng:
    183
    Flere som ikke får bookingbekreftelse fra SAS by hotels.com?

20. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    553
    Bonuspoeng:
    93
    40 % på bonusbilletter til USA og Canada - gjelder dette «kjøp for poeng» eller rene bonusbilletter? Hvis førstnevnte, hva er normal utsalgspris?

På rene bonusbilletter er det jo ikke mye å velge i :p

Del denne siden