Booket om en flight i går kveld via reisebryå. Flight oppdaterte seg i app, men fikke opp checking-mulighet. Løsningen var å gå på web å sjekke inn der isteden. Fikk da opp BP i app.
Kan du utdype hvem du kontaktet i SAS som faktisk skjønte hva problemet var? Prøvde med gull-mailen, og de skjønner ingen ting, selv etter at de har koblet inn tredjeparter (de sa ikke hvem, men kanskje noen i SK IT) Irriterende for jeg får ikke endret betalingskort for TPC - det må gjøres på web og kun der. Men å logge inn er altså umulig, fra mobil integrert nettleser, Chrome på mobil og PC samt Edge. SAS sitt eneste råd var nettopp annen nettleser + slett cookies. Hadde selvsagt testet begge deler allerede før jeg kontaktet dem
Hei, Det var en oppegående person via EBD prioritering på vanlig telefonnr, og løsningen viste seg å være å endre EB-kontoen min til en annen av mine e-post adresser, slik at ‘online-kontoen’ ble liggende igjen mot min opprinnelig e-post adresse. Fungerte med en gang det var gjort. Vil nok senere forsøke å knytte min opprinnelige e-post adresse tilbake til EB-kontoen.
PS. Jeg har også bedriftskode knyttet mot EB-kontoen min, men det var ikke den koblingen som var problemet. DS
Takk for oppdatering. Min SAS konto har ikke virket på web I flere uker nå. Og ja, jeg kan avansert IT. Gull-mailen klarer ikke å koble meg opp med noen som forstår problemet. Dermed får jeg ikke tilgang til egen konto på web (app fungerer, men har begrensede muligheter) og det varer og varer. Vurderer klage til nemd. Får bla ikke sjekket om jeg kan kjøpe turer hos ST partnere for 100000+ poeng på konto. Skulle også endret betalingskort på TPC - det er kun mulig på web. Skandale, er egentlig ordet. Jeg slenger ikke ut det lett, men om man som SAS lever av å by på fly via online tjenester, er jo dette helt krise.
Jeg snakket med en danske på telefon, EBD, og vedkommende svarte at Travel Pass med samme e-post tuklet det til med systemet. Så det virker som om de som er berørt har TP av et eller annet slag som skaper kvalme i IT-systemet. De henviste saken videre til en IT-avdeling og jeg skulle få tilbakemelding etter et par dager, har enda ikke hørt noe og problemet er fortsatt ikke løst, men det virker som om de er klar over problemstillingen. Sendte først en e-post til Diamond-mailen som henviste til telefon, men at det var et kjent problem...
Har TPC med samme mail adresse, ja. Så det kan være en forklaring. Bare SK-IT som selger mye online, og samtidig klarer å fucke opp fordi kunden kjøper flere produkter fra SAS. Som altså selv har valgt å distribuere produktene på flere IT plattformer. Har gitt opp å få fornuftig svar fra EBG mailen, kansellerte 6 TPC bestillinger som kom opp neste 2 uker, og kjøper flyreiser hos et seriøst flyselskap istedet. Norwegian har supre IT systemer
Utfordringen min er at barnas 3xEB konti/nummer er knyttet opp mot samme online-konto, de harr ikke egne konti ennå. Klarer SAS IT å ordne dette?
Kan du ikke opprette egne epost kontoer til barna? Jeg har opprettet til alle mine tre. [email protected]. Så endrer du på barnas EB konto til riktig. Så kan ungene få epostkontoen når de blir gamle nok.
Det kan jeg jo sikkert, men skal det egentlig være nødvendig all den tid det er SAS IT som sliter? ? Løsningen har fungert eksemplarisk frem til for en mnd siden.
Jeg synes det hørtes ut som en ryddig ting å gjøre uansett, så hvis det gjør at du løser problemet med SAS IT for nå så ser jeg ikke helt hvorfor du skal være så sta på å beholde oppsettet ditt bare fordi det har fungert tidligere. Mulig jeg er skadet som IT-ansvarlig for hele den utvidede familien.. men jeg tenker selv å opprette egen epost for mine barn så fort de har fått navnet sitt. Rett og slett for å blokkere adressen og kunne lage kontoer i deres navn frem til de vil ta over ansvaret for epost-kontoen og tilknyttede kontoer selv.
Update: ble mystisk kastet ut av også appen (som har virket til nå). Skjønte derfor at de hadde gjort noen endringer på sin side. Passord-reset på web, og så sannelig virket både web og app slik det skal. Det tok dem bare 8 dager å ordne, via gull-mail
Dagens SKIT: Jeg opplever at sas skal innom auth0.com avogtil når jeg skal logge inn. Men det fremstår som litt tilfeldig om/når. Det er jo slitsomt både med passord-manager som ikke kjenner igjen url og med passkey. Noen som har satt opp passkey og har funnet muligheter for å redigere/slette/legge til ny? Prøvde å få Ture til å sette meg over til et menneske, men den krevde at jeg skulle logge inn, og det var jeg allerede... K
Opplever noen at SAS award gir null treff på deres sider, mens det vises mye tilgjengelighet via Awardfares? Får selvsagt masse røde bokser. Er det bare cookies, billetter som Awardfares innbiller seg finnes eller noe annet rusk bak der? Edit: Finner disse rene SAS-flyvningene via Partnersøk.
Om du logger inn med brukernavn og passord, får du vel spørsmål om å opprette passkey hvis du ikke har en fra før? Skjedde i alle fall meg, og har virket etterpå, fordi man alltid kommer innom den SAS-interne auth siden først. Men mulig jeg misforstår problemet?
Usikker på problemet selv. Men jeg har et par ganger kommet innom auth0.com, ikke auto.flysas.com, og da har passnøkkel ikke fungert. Klarte faktisk å komme i dialog med chat på sas.no og fikk hjelp av noen som hadde dialog med it. Men som en del av løsningen måtte jeg logge ut, og da røk chatten… Gadd ikke en gang til d det krevde masse krangling med ture ai for å komme gjennom til en person Har slettet passnøkkel men har foreløpig ikke fått laget ny. Men har heller ikke sett noe til auth0 så da går det kanskje over. K
Bare jeg som ikke ser noe som er endret? Uskyldig SAS-IT-feil, eller noe som kan ha reelle konsekvenser jeg ikke har skjønt?
Finner du noe avvik om du sammenligner med tidligere tilsendt billett? Så lenge det ikke er snakk om kansellering og ombooking virker det som at SAS viser gjeldende tidspunkt for både opprinnelig og foreslått avgang.