Uskyldig kode det der, gjør det den skal, og ikke mer. Minner meg forøvrig på at javascript er fandens oldemor.
Noen som har funnet en workaround på 86000 sekunders timeout? Ser jo ut som de følger bruker siden det ikke hjelper å bytte pc eller nettleser.
OK, fikk lov til å søke i dag.. Ren spekulasjon: Unngå å søke fra delt IP (feks fra jobb e.l) da det kan være en quota per IP eller subnet, og "smitter" over på innlogget bruker når du søker og IP-kvotaen er oppbrukt.
Funker på den svenske siden hos meg også. Men nå får jeg ikke opp "Mine reiser" på noen av nettsidene.
Jeg har laget en Chrome-extension som automatisk bytter ut .no med .se i URLer som inneholder "sas.no/booking/award" Når man trykker på bookinglenker for awardsiden til SAS fra for eksempel awardfares.com blir man automatisk omdirigert til sas.se og slipper feilmeldingen fra .no-siden. Installasjon i Chrome: 1. Last ned `sas-partner-award-fix.zip` 2. Pakk ut zip-filen til en mappe der den ikke blir slettet eller forsvinner 3. Åpne Chrome 4. Gå til `chrome://extensions/` 5. Skru på "Utviklermodus" (Developer mode) øverst til høyre 6. Klikk "Last inn upakket utvidelse" (Load unpacked) 7. Velg mappen der du pakket ut filene 8. Viktig: Logg inn på sas.se (utvidelsen fungerer kun når du er innlogget) 9. Ferdig! Utvidelsen er nå installert og klar til bruk ✈️
Stakkars SAS IT, de har jaggu mye gammel dritt å hanskes med. På den nye, vakre hjemmesiden prøver de nå med å få opp støtte til bedrifter, noe som er på tide da jobbreiser er en vesentlig del av omsetningen til bolaget. Her er en link: https://www.sas.no/bedriftsprogram/travel-pass-produkter/ Legg spesielt merke til muligheten til å betale med Diners. Til den yngre garde her, så er det et kredittkort som SAS sluttet å støtte for 8-9 år siden. Det gir oss voksne litt #NOSTALGI men kanskje ikke det man bør ha på en salgsside til bedrifter?
Mistenker at det fortsatt finnes noe rundt Diners for bedrifter. Hos min arbeisgiver (stor nordisk bedrift) ligger det inne i reiseportalen at flyreiser belastes vårt "bedriftskredittkort Diners Club"
Ref Wikipedia (og de skal man jo stole på ) så heter det: I Skandinavia er det den svenske banken SEBs datterselskap SEB Kort AB, som har rettighetene for drift av kortet. I oktober 2018 kunngjorde SEB at de har tatt en beslutning om å avvikle sine Diners Club-kort i Norden fra og med 31. mai 2019 på grunn av lav etterspørsel.[2]Tipper det er flere store nordiske bedrifter som sliter med "teknisk gjeld"
Problemer med innlogging idag? Får ikke logget med mitt passord. Etter noen forsøk ble brukeren sprerret.
Spent på hva som skjer etter midnatt, da skal en del ting skje, får håpe at det går bra at ikke hele systemet krasjer. Følg nøye med da, sprøe datafeil som han utnyttes kan dukke opp da, så vær på #Error Fare vakt da
I mangel av spenning i hverdagen så leverer alltid SAS litt knyttet til hvilken feil de vil servere.... i dag fikk sas.no for seg at jeg måtte logge inn for å gjøre et vanlig søk, selv om jeg var logget inn, etterfulgt at spenstige feilmeldinger... prøvde så å bruke den nye nøkkelen som var opprettet for smoooth innlogging, men den var opprettet for en annen url enn sas nå prøvde å få meg til å logge inn via, så den nektet.... endte opp med at jeg logget ut for å kunne søke, hurra!
Den nye "hovednøkkelen" er jo bare masete. Satte opp denne på Jobb-PC i går, siden jeg var på jobb. Men, om jeg prøver å logge inn på SAS.no på telefonen, så må jeg bruke Jobb-PCen for å få inn fingeravtrykket.. Dette henger tydeligvis sammen med Windows Hello, som rullet ut mulighet for passnøkkel for ikke lenge siden. Hvordan går jeg frem for å kunne bruke fingeravtrykk på telefonen i stedet? Den har jeg jo alltid med meg, så det kan jeg leve med. (Android)
Jeg velger å bruke "Fortsett uten hovednøkkel" valget. Tenker det er lurt inntil dette med passkey på sas-sidene blir litt mer modent.
Tydeligvis. Jeg slettet hovednøkkel igjen (etter at jeg endelig fant ut hvordan), så nå er det passord igjen.
Man kan legge passkeys i de fleste Password Managers, da fungerer de på tvers av enhetene man har satt opp sin Password Manager på. Jeg bruker 1Password til dette, tror den hadde passet deg også!