Same day change i appen krasjer også. Sier det ikke er ledige seter på fly i morgen, men ved forsøk på booking er det mye ledig...
Det er bare å konstatere at det er umulig å booke reiser med SAS ved mindre en bruker en OTA som mellomledd nå, så dette kan ikke pågå lenge, for dette er Complete meltdown fra SAS sin side, ikke mulig å fikse noe i deres systemer, ikke mulig å ringe kunderservise heller, så har du ett fly som får i morgen "Tough Luck!"
Sliter med å få igjennom noen søk i det hele tatt... Andre? Ser til og med ut som awardfares sliter litt.
Flysas.com har fungert sånn tålig gjennom helgen, men nå går det i spinn der også. Naturlig at Awardfares også sliter da den slår opp flyvinger via nettsidene til SAS.
Snakket med kundeservice angående denne, de flights som var ledige i appen sa kunderservice ikke var ledige. (Overbooking) prøvde så bytte til forslagene som kundeservice kom opp med og de fightene fungerte også i appen. Tipper det kan være noe her? Foresten så klarte ikke kundeservice unngå gebyr for ombooking, var enig med meg men fikk opp gebyr(Bonusreise) selv om han var enig. Løste seg ved at jeg fikk booket om forslaget han sa var ledig i appen men ingen andre var faktisk ledig.
Hmm... Nå har den svenske siden lagt på røret også virker det som... Søker og søker i en evighet (3-5 min) før den kommer med en velkjent Hoppsan! Ett fel har inträffat Ett fel inträffade när din bokning behandlades. Gå tillbaka och börja om igen .
Gjorde en award-bestilling i går hvor Skatter og avgifter skulle være 153 EUR, men ble trukket 307 EUR Noen som har erfaring med lignende og vet om det løser seg av seg selv eller en må ta kontakt med SAS?
Gjorde akkurat det samme. Booket en bonusbilett til Kix, skatter og avgifter satt til 1 295 SEK men ble trukket det dobbelte...
Booket med et av selskapene som tar dobbel poengpris? Det har vært flere rapporter som kan tyde på at SAS har vært litt for ivrige med togangen.
Ja, det var anbefalingen fra agent på chatten også. Fikk bekreftet at det laveste beløpet var det riktige, så har det i det minste skriftlig. Dette er KLM og SAS, så skal ikke være noen dobling.
Hvist man først skal betale "feil pris" så er det nesten billigere å gå til elkjøp og kjøpe en brukt iPhone. -------- https://www.elkjop.no/product/outlet/demo-iphone-15-5g-smarttelefon-128gb-bla/736103
Partnersøk på SAS.no funker ikke og det er kun én bokstav SAS trenger å endre for å fikse denne feilen. De har kodet at språkkoden for norsk er no, men den er jo nb (norsk bokmål). Derfor søket funker på f.eks. sas.se. Spoiler: RegEx Siden SK-IT ikke har klart å fikse dette på en drøy uke har jeg laget en midlertidig løsning: Logg inn på sas.no Gå til sas.no/booking/award/flights Åpne utviklerterminal i nettleseren Windows/Linux: F12 or Ctrl + Shift + I Mac: Cmd + Option + I Se etter "Console" hvis den ikke kommer opp automatisk Lim inn følgende kodesnutt i utviklerterminalen og trykk enter I Chrome måtte jeg skrive "allow pasting" i terminalen også trykke enter for å få lov til å lime inn koden Trykk så OK for å få bort feilmeldingen. Du kan nå søke som før Spoiler: Kodesnutt Code: const OriginalXHR = window.XMLHttpRequest; class CustomXHR extends OriginalXHR { setRequestHeader(name, value) { if (name === "locale") { value = "no"; } return super.setRequestHeader(name, value); } } window.XMLHttpRequest = CustomXHR; OBS! Du bør aldri lime inn noe i utviklerterminalen med mindre du forstår hva koden du limer inn gjør. Du kan potensielt gi noen andre tilgang til din SAS-konto. Koden over endrer kun "locale" parameteren fra nb til no som jeg tror de fleste vil klare å lese. Ellers fint om noen andre med teknisk bakgrunn kan bekrefte at denne kodesnutten er "trygg".