SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

  1. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,956
    Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har klart å skru av pushmeldinger for HVER ENESTE innlogging på den nye nettsiden? Jeg har jo definitivt de cookies de trenger siden jeg slipper å verifisere at jeg er "human" hver gang. I-lands problem javisst, men det gjør vondt langt inn i OCD-en min å få totalt meningsløse pushmeldinger.
     
    Last edited: 29. juni 2025
    biaop, runguru, Teknolai and 2 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,289
    Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Den nye nettsiden er enn så lenge skikkelig ræva, spør du meg.
    Jeg finner ikke det jeg leter etter, samtidig som ting ikke funker.

    På forsiden vises neste reise, for min del på fredag.
    upload_2025-7-1_9-24-58.png
    Jeg vil gå inn på denne bookingen, og prøver å trykke på den. Men nei da, det går ikke an. Man kan trykke på "Legg til bag", "Legg til sete" eller "Legg til måltid", men det er ingen av de tingene jeg vil.

    Det viser seg at jeg kommer til samme sted uansett hvilken av disse jeg trykker på. Som jo også er litt rart.

    Jeg er logget inn, ellers kunne jeg ikke ha sett bookingen. (Håper jeg)

    Men, hvis jeg går inn på bookingen, så får jeg ikke gjort noe, for SAS mener at jeg må logge inn..
    upload_2025-7-1_9-27-26.png

    Setekartet kan heller ikke vises. Og alt er ALT FOR HVITT! (Kan man velge mørkt tema noe sted? Alle oppegående mennesker har jo mørkt tema på alt.. ;))

    Heldigvis er appen (enn så lenge) god.

    /Rant over (for denne gang)
     
    Spielhaug, Kristian, Rscott and 3 others like this.
  3. Rapolo

    Rapolo Veteran

    Innlegg:
    2,023
    Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Er det bare hos meg den nye nettsiden fortsatt er helt forferdelig treg? Noen tips til å få fart på sakene?
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,289
    Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Tar 2 minutter å logge ut!!
     
    biaop and Rapolo like this.
  5. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    1,448
    Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk schedule change notifikasjon i app på torsdag, gikk inn og godkjente endring ganske raskt på nettside. Ringte inn på fredag og etterlyste utstedelse av oppdatert billett, agent kunne visst ikke se at jeg allerede hadde godkjent endring - deretter sendt til utstedelse. Ny pdf mottatt i ettermiddag, blir spennende med 26 timer i Beijing :)

    Men også: nå nettopp fikk jeg epost om schedule change på samme reise, som jeg tror gjelder samme endring og bare er 4 dager forsinket.. Alt ser ok ut ellers hos sas og hos korean air, utenom at jeg måtte legge inn EB-nr på nytt.
     
    biaop liker dette
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,564
    Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    Booket en reise i går. Etter inntasting av kredittkort så kom det en takk for booking, vi kunne ikke ta betalt akkurat nå men du får en mail snarlig. Eller noe i den dur. Tok dessverre ikke bilde.

    Det kom ikke noen mail, og hverken chat eller kundeservice kunne si noe om hvor bookingen tok veien. Og i mellomtiden gikk prisen opp.

    Booket på nytt i dag
     
    biaop and Nordlands like this.
  7. Ololsen

    Ololsen Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    7,410
    Bonuspoeng:
    163
    Tidligere har det vært mulig å sett menyen ombord i long haul 10 dager før avreise, men det finner jeg ikke lenger. Nok en konsekvens av ny nettside?
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    16,215
    Likes mottatt:
    884,015
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er sikkert veldig enkel i hodet, men så langt har jeg funnet det jeg trenger på den nye nettsiden.
    Alt virker helt greit..

    Det eneste er at jeg får melding på telefonen når noen logger seg inn på nettsiden..
     
  9. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forsøker å booke en CT-reise for meg selv (altså 50 % rabatt), men poengprisen endrer seg ikke når jeg huker av for bruk av CT. Forsøkt både den nye nettsiden og app. Noen med samme erfaring?
     
  10. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,709
    Likes mottatt:
    6,242
    Bonuspoeng:
    183
    Det går ikke ann å booke SAS Bonus reiser fra KRS til BKK i noen som helst form, men det dukker opp på partner awards, men jeg vil jo ikke betale den prisen for å fly sas :confused:
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,626
    Likes mottatt:
    5,875
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøker å endre en reise med SAS med det går ikke. Får samme feilmelding igjen og igjen. "Noe gikk dessverre galt. Last inn siden på nytt." Ærlig talt - nå må SAS ta seg sammen. Alt for mange brutte løfter, "forbedringer" og IT-systemer og kundeservice som ikke fungerer. De må da se dette selv??
     
  12. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    529
    Likes mottatt:
    642
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøker å legge til biodrivstoff på den nye nettsiden, men får bare legge til for hele reisen. Er det ikke mulig å legge inn spesifikt for tur og retur lengre?
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,289
    Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vel aldri vært mulig?
     
  14. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    529
    Likes mottatt:
    642
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det jeg som husker feil, har sikkert bare hatt enkeltreiser tidligere. Takk for oppklaring!
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,289
    Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan legge til ny biofuel ved hver mellomlanding, og før hjemreisen, men jeg vet ikke om det gir steg lenger? (Gjorde det tidligere iallfall)
     
  16. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,709
    Likes mottatt:
    6,242
    Bonuspoeng:
    183
    Tror SAS har gitt opp å fikse IT-Problemene fra KRS når det gjelder SAS Bonus reiser til BKK, så jeg har sagt opp MC Premium slik at det ikke skulle bli trekt ett nytt årsgebyr på det kortet. Så lenge de har dette problemet blir det bare tull av meg å beholde de kredittkortet der.
     
    Last edited: 01. aug 2025
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    5,769
    Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    Generelt umulig å bestille TPC reiser etter ny webside.

    Fungerer sånn tålelig via litt fikling i app, men ikke på web.

    Reise admin for bedrift fungerer heller ikke.
     
  18. Rapolo

    Rapolo Veteran

    Innlegg:
    2,023
    Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Du får kun 1 steg per PNR, så det holder å kjøpe 1 steg for bookingen din. Hadde en reise i april hvor jeg hadde gjort som vanlig og ba diaman-mailen om å legge til manglende steg, men da sa de at det er maks 1 per PNR. Det er slik det har vært beskrevet siden oppstart, men lenge fikk man potensielt flere steg om man kjøpte biofuel i flere omganger. Alternativet nå blir å booke 2x enveis heller enn t/r om man går all in på concious traveller.


    Hva med å booke, for deretter å ringe dem for å prøve å få korrigert prisen om det kun er SK-flighter?
    Lar det seg ikke gjøre kan du alltids kansellere innen 24 timer.

    Nå slår jeg kanskje inn en åpen dør, men har du gitt beskjed om problemet med booking fra KRS til SAS på en ryddig måte slik at de forstår poenget?

    Da jeg tipset SAS om mulig feil i poengtabellene tok det mindre enn 48 timer før det var fikset.
     
    holmen liker dette
  19. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,709
    Likes mottatt:
    6,242
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har prøvd, men etter 30+ forsøk og trolig utallige andres forsøk fra KRS så ser det ut som at SAS ikke er i stand til å fikse feilen, og da har jeg som resultat gitt opp SAS Premium før de trakk årsgebyget, ingen poeng for meg når en får denne feilmeldingen uansett hva en gjør.

    Screenshot_20250801_190915_SAS.jpg
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,289
    Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Funker for meg, på nettsiden.
    Screenshot_20250801-205213.png

    Har du meldt fra om dette til SAS, eller bare klager her og på Facebook?
     
    Rapolo liker dette

Del denne siden