SAS - ikke servering av mat innenlands?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av benair, 28. juni 2022.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,436
    Bonuspoeng:
    183
    TRD-OSL i går. De som satt i pluss fikk utdelt frokostboks. Vet ingenting om innholdet, fordi jeg satt på go.
    OSL-TRD fikk ikke med meg hvorvidt det var business as usual, men overhørte en flyvertinne si til noen foran meg "beklager, det er tomt for potetgull, mange vil ha og vi tar faktisk ikke med over 70 poser på en tur".
    Jeg selv bestilte en smoothie, men det hadde de ikke lastet ombord fordi en passasjer en meget allergisk mot mango var forklaring. OK greit, da ble det cola på meg... i go, med diamantfordel.
    Personen i nabosetet kjøpte seg noen nøtter. Så de hadde helt klart en del ting ombord.

Eddie47 liker dette
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,072
    Bonuspoeng:
    293
    Satt i Plus OSL-BGO midt på dagen i går. Der var det vanlig utvalg av måte snacks og drikke. Så i hvert fall cashewnøtter, kvikk lunsj og potetgull i tillegg til IPA og brus.

3. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Har hatt mange domestic turer trd-osl-tos-bdu de siste ukene, og noen cph-bru også. Ikke opplevd noe unormalt på servering selv om jeg har fått noen trussel-SMS om problemer med catering.
    Men så er «normal» servering heller ikke noe man går og fantaserer om, hvis ikke halvfrosne industri-piroger er drømmematen :confused:

EndreD, themichael and holmen like this.
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,014
    Bonuspoeng:
    293
    En kan bare drømme om den tiden da SAS og Braathens konkurrerte med å overgå hverandre med mattilbudet innenriks.
    Billettprisen var jo lik …
    I en periode reiste jeg en del mellom OSL og BOO/TOS, da hadde sekretæren min (man hadde slikt i gamle dager) beskjed om å booke Braathens nordover for der var det varm middag på ettermiddagsflyene.

EndreD, EgilSk, themichael and 6 others like this.
  5. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Full servering osl-trd i dag i plus, selv om jeg synes litt synd på sidemannen som akkurat hadde våknet, spurte hva han kunne få, og derimot fikk et bryskt svar tilbake: «Det har jeg ikke tid til, se på menyen».

Lurer på om tiden går saktere i Asia, hvor de får til et varmt måltid på samme tid…

Trd-aes nå, hvor jeg hadde booket den beste plassen i crj900. Nemlig 1A.

Nå sitter jeg og sutrer på 5A, gjør meg klar til null servering, og lurer på hvordan forklaringen til gate-agent om at crew har blokkert seteraden, henger sammen med at det sitter en person på 1A.

Ikke at det egentlig betyr så mye på en 45 min flight, men mange bekker små gjør en stor å.

Jeg er diamant og flyr plus pro, men hvis det er en pandion her inne som tok setet mitt, så bøyer jeg meg selvsagt ærbødig i støvet.

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,072
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har akkurat kommet hjem fra Asia og kan fortelle at tiden der gikk alt for fort.

Grooo, EndreD, tobeornot999 and 4 others like this.
  7. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    +1

8. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    +2 :)

9. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Da spørs det vel om det står på serveringsviljen til SAS.

Hvem skulle trodd…

10. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk i dag svar på claim sendt inn på den første her, og 1 min etterpå svar på en tilsvarende claim jeg sendte inn i september, fikk 1500 ekstrapoeng for hver av de.

democomputer and themichael like this.
  11. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,029
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor henvendte du deg? Gullpost?

K

12. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    democomputer liker dette
  13. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    32,575
    Bonuspoeng:
    183
    Sendte inn klage 8.Nov og i dag fikk jeg svar:
    The goodwill points of 4000 Eurobonus Points are offered for lack of meal and beverage service as our apology towards situation.
    Dette var for 2 passasjerer.

Kristian, holmen and Upsaker like this.
  14. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,740
    Bonuspoeng:
    183
    Kan se ut som om SAS har tatt unna en del klager fra i fjor høst nå. Fikk svar forrige dagen på klage sendt inn i starten av november for manglende servering på flight 30.oktober innenriks. De la seg flat og gav tilbud om 4000 EB-poeng som kompensasjon, takket ja til poengene og dagen etter var de på plass på kontoen

Kristian liker dette
  15. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,029
    Bonuspoeng:
    183
    Sendte krav 29. november for tre serveringsløse turer.
    "Dear K,

Thank you for your continued patience.

On behalf of SAS, I would like to sincerely apologize for the lack of food and beverage service during your flights.

As a compensation due to the inconvenience this has caused, I have transferred EBP 6 000 to your EuroBonus account.

We hope to welcome you back on board again soon.
    "

Ikke noe spørsmål om det var det jeg ville ha eller om jeg var fornøyd. Ser SAS kaster terning når de bestemmer komp. Jaja. Poeng på konto.

K

16. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,684
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring over hva som er å forvente av servering på OSL - KRS i Sas Plus?

17. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    reiset nettopp med SAS fra Oslo til Kristiansand. Fikk kun en kopp kaffe, ingen tralle med sjokolade, Wasa knekkebrød, eller kalde drikker. Egentlig ganske så skuffende.

18. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Du skal ikke kimse av en kaffe. Dro t/r OSL-TRD med DY forrige helg for å opprettholde status etter match. Der forsvant CC foran i det vi lettet, never to be seen again. Det samme på returen, bortsett fra at de da dukket opp igjen etter ti min for å samle søppel (søppel etter hva?), samtidig som kapteinen takket for turen og ønsket oss velkommen tilbake. Omtrent 30 min før vi skulle lande i Oslo...

19. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Ja Norwegian har aldri servert noe på ruter i Sør-Norge, så hadde ikke forventet det. Reiser jeg i SAS Plus hadde jeg forventet noe mer

Rscott liker dette
  20. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Og da avslørte jeg vel hvor lite jeg har flydd rødnese det siste tiåret :)

Del denne siden