SAS - ikke servering av mat innenlands?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av benair, 28. juni 2022.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,708
    Likes mottatt:
    6,242
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å vite dette, da vet vi at det ikke er noe vits i å betale for SAS Plus lengre :)
     
    Frode789, themichael and SVG_flyer like this.
  2. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Kun kaffe og te på SK4031 fredag og SK4042 i går, samt SK319 sist søndag... Huff og huff.
     
  3. themichael

    themichael Veteran

    Innlegg:
    1,684
    Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Har man gullkort+ i lomma, så var det vel aldri noe vits å betale for Plus i Europa...med mindre man absolutt hadde behov for statuspoengene eller ved sjeldne kampanjer/prisfeil der differansen i pris var små?

    Har man behov for fleksibilitet så still det seg kanskje litt annerledes.
     
    magnusant liker dette
  4. themichael

    themichael Veteran

    Innlegg:
    1,684
    Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er dem i hvert fall greit nok til å informere folk om manglende catering på forhånd (reise i morgen TRD-OSL-KRS):

    upload_2022-11-13_21-8-13.png

    Har man egentlig rett til kansellering av turen pga manglende catering? Turen er bestillt i Go, men jeg er EBD og har dermed egentlig drikke inkludert. Turen skal avbestilles uansett, men jeg venter gjerne til etter avgangstida, slik at jeg eventuell er heldig og får gratis avbestilling ved irrops.
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    4,188
    Likes mottatt:
    11,382
    Bonuspoeng:
    183
    Har en reise i ettermiddag i Go, og fikk igår kveld 3 (!!) SMS med beskjed om at de dessverre ikke kunne tilby catering.
    Ingen info om hvilken flygning det gjaldt, litt som med kanselleringer :confused:
     
  6. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    1,448
    Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan være flere. Jeg fikk 2 av 3 idag, i plus, uten sms på forhånd:
    SK4173 - ingen servering, skyldte på defekt vannkoker
    SK278 - kun kaffe og te
    SK4124 - normal servering
     
    Last edited: 16. nov 2022
  7. Joraun

    Joraun Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    SK4111 og SK362 hadde i går vanlig servering, til tross for at jeg fikk meldingen om ingen catering dagen før (kan meldingen være rettet mot en senere bestilling? Har neste flyvning TRD-OSL 25.Nov)
     
    Last edited: 16. nov 2022
  8. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    1,448
    Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke de sender melding om slikt før dagen før. Kan være flybytte (eller at de har fått fikset ev. problem), jeg fikk melding dagen før og voucher fra skranke i HEL for 1 mnd siden, men så på flightradar at flyet ble byttet og riktig nok var det full servering likevel.
     
    tobeornot999 and Joraun like this.
  9. tmolvik

    tmolvik Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen servering verken BGO-OSL i går eller SK283 idag. Ref tidligere post skulle ny leverandør begynne med catering ut fra Oslo idag 16/11, så det har hvertfall ikke skjedd.

    Har heller ikke fått noen forhåndsmelding på noen av dem, men det er jo litt "artig" at de i disse meldingene skriver "unforseen circumstances" når det har pågått i over en måned...
     
    sutenai liker dette
  10. themichael

    themichael Veteran

    Innlegg:
    1,684
    Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Til dem som har bestilt Plus og ikke fikk servering, så synes jeg det er greit å vite om følgende saksnummerene hos flyklagenemnda:

    2020-01858
    2021-00900

    I begge tilfeller har folk bestilt Plus billetter under pandemien, da SAS reklamerte for servering ved bestilling, selv om det ikke lengre var noe servering om bord.

    Nemnda anbefalte å utbetale 20 Euro erstatning i begge saker (og det ligger sannsynligvis flere slikte saker der ute). Om det nå er lønnsomt å bruke tid på å klage for 20 Euro er da selvfølgelig noe annet, men egentlig bør oppførselen fra SAS overfor sine C-klasse kundene ikke aksepteres.
     
    Nordlands liker dette
  11. tmolvik

    tmolvik Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    De har vel også stengt det meste av café-lounger utenom Oslo (om ikke alle), så det begynner å bli lite verdi i Plus-billetten til slutt...

    Jeg har sendt en klage på cateringen til dem og tenkte å foreslå en kompensasjon på 600EB-poeng (samme som de tar betalt for en boks) per drikke jeg ikke har fått som EBD på de seks siste turene uten catering. Får nok ikke noe som helst og det er mer prinsippett enn pengene, men som deg så mener jeg at det må sies ifra ellers blir det bare en oppfordring til å fortsette sånn.
     
    tobeornot999, Earl, Eddie47 and 2 others like this.
  12. themichael

    themichael Veteran

    Innlegg:
    1,684
    Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Vanlig servering på både SK341 TRD-OSL og SK1455 OSL-CPH i dag. Sistnevnte fly også med veldig hyggelig crew.

    IMG_20221119_071711471.jpg

    IMG_20221119_102306494.jpg
     
    Earl, obay and Upsaker like this.
  13. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    93
    Hovedproblemet til SAS er at de ikke har dynamisk visning av tilgjengelig tjenester ved bestilling. Det hadde ikke kostet mange timer utvikling å sikre at det ble vist "Snacks og drikke" heller enn "Mat og drikke" på de strekningene det gjelder f.eks., men de velger å selge seg inn på noe de vet de ikke levere. Å annonsere det samme til absolutt alle flygninger og så håpe at kundene forstår hva som gjelder til en hver tid er på grensen av svindel i mine øyne....

    Det hadde heller ikke kostet de mye å vise fast track og lounge som fordel kun på avganger fra flyplasser der dette finnes, men nok en gang, det gidder de ikke.... Og ikke få meg i gang på haugen av ansvarsfraskrivelser som står nederst på bookingsiden. Man får bare håpe at kundene forsetter å klage og melde inn SAS så de kanskje etter hvert ser verdien i å være ærlige....
     
    runguru, Frode789, Eddie47 and 4 others like this.
  14. tmolvik

    tmolvik Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Ja utfordringen er jo at man etterhvert er blitt så vant med dette fra SAS at man ikke gidder å klage lenger og da oppnår de jo akkurat det de ønsker...
     
  15. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,287
    Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    SK4425 på fredag og nå SK4432 servering på plass
     
    RoadKing liker dette
  16. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    836
    Likes mottatt:
    1,265
    Bonuspoeng:
    93
    sutenai liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,923
    Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,923
    Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Ny
    Er en gjeng som skal til Gran Canaria på lørdag. Noen som vet om det er servering (det lille som er) som normalt på denne ruta?
     
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,393
    Likes mottatt:
    115,777
    Bonuspoeng:
    350
    De lengste turene blir prioritert, og det var full rulle med servering på de flightene forrige uke
     
    RoadKing and Spielhaug like this.
  20. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, fikk dette på en e-post fra pressekontakt Tonje Sund.

    "De som flyr SAS Plus eller har forhåndsbestilt mat om bord vil da få tilsendt matkupong som kan benyttes før avreise. Mvh Tonje Sund"
     

Del denne siden