Har man gullkort+ i lomma, så var det vel aldri noe vits å betale for Plus i Europa...med mindre man absolutt hadde behov for statuspoengene eller ved sjeldne kampanjer/prisfeil der differansen i pris var små? Har man behov for fleksibilitet så still det seg kanskje litt annerledes.
Nå er dem i hvert fall greit nok til å informere folk om manglende catering på forhånd (reise i morgen TRD-OSL-KRS): Har man egentlig rett til kansellering av turen pga manglende catering? Turen er bestillt i Go, men jeg er EBD og har dermed egentlig drikke inkludert. Turen skal avbestilles uansett, men jeg venter gjerne til etter avgangstida, slik at jeg eventuell er heldig og får gratis avbestilling ved irrops.
Har en reise i ettermiddag i Go, og fikk igår kveld 3 (!!) SMS med beskjed om at de dessverre ikke kunne tilby catering. Ingen info om hvilken flygning det gjaldt, litt som med kanselleringer
Det kan være flere. Jeg fikk 2 av 3 idag, i plus, uten sms på forhånd: SK4173 - ingen servering, skyldte på defekt vannkoker SK278 - kun kaffe og te SK4124 - normal servering
SK4111 og SK362 hadde i går vanlig servering, til tross for at jeg fikk meldingen om ingen catering dagen før (kan meldingen være rettet mot en senere bestilling? Har neste flyvning TRD-OSL 25.Nov)
Tror ikke de sender melding om slikt før dagen før. Kan være flybytte (eller at de har fått fikset ev. problem), jeg fikk melding dagen før og voucher fra skranke i HEL for 1 mnd siden, men så på flightradar at flyet ble byttet og riktig nok var det full servering likevel.
Ingen servering verken BGO-OSL i går eller SK283 idag. Ref tidligere post skulle ny leverandør begynne med catering ut fra Oslo idag 16/11, så det har hvertfall ikke skjedd. Har heller ikke fått noen forhåndsmelding på noen av dem, men det er jo litt "artig" at de i disse meldingene skriver "unforseen circumstances" når det har pågått i over en måned...
Til dem som har bestilt Plus og ikke fikk servering, så synes jeg det er greit å vite om følgende saksnummerene hos flyklagenemnda: 2020-01858 2021-00900 I begge tilfeller har folk bestilt Plus billetter under pandemien, da SAS reklamerte for servering ved bestilling, selv om det ikke lengre var noe servering om bord. Nemnda anbefalte å utbetale 20 Euro erstatning i begge saker (og det ligger sannsynligvis flere slikte saker der ute). Om det nå er lønnsomt å bruke tid på å klage for 20 Euro er da selvfølgelig noe annet, men egentlig bør oppførselen fra SAS overfor sine C-klasse kundene ikke aksepteres.
De har vel også stengt det meste av café-lounger utenom Oslo (om ikke alle), så det begynner å bli lite verdi i Plus-billetten til slutt... Jeg har sendt en klage på cateringen til dem og tenkte å foreslå en kompensasjon på 600EB-poeng (samme som de tar betalt for en boks) per drikke jeg ikke har fått som EBD på de seks siste turene uten catering. Får nok ikke noe som helst og det er mer prinsippett enn pengene, men som deg så mener jeg at det må sies ifra ellers blir det bare en oppfordring til å fortsette sånn.
Vanlig servering på både SK341 TRD-OSL og SK1455 OSL-CPH i dag. Sistnevnte fly også med veldig hyggelig crew.
Hovedproblemet til SAS er at de ikke har dynamisk visning av tilgjengelig tjenester ved bestilling. Det hadde ikke kostet mange timer utvikling å sikre at det ble vist "Snacks og drikke" heller enn "Mat og drikke" på de strekningene det gjelder f.eks., men de velger å selge seg inn på noe de vet de ikke levere. Å annonsere det samme til absolutt alle flygninger og så håpe at kundene forstår hva som gjelder til en hver tid er på grensen av svindel i mine øyne.... Det hadde heller ikke kostet de mye å vise fast track og lounge som fordel kun på avganger fra flyplasser der dette finnes, men nok en gang, det gidder de ikke.... Og ikke få meg i gang på haugen av ansvarsfraskrivelser som står nederst på bookingsiden. Man får bare håpe at kundene forsetter å klage og melde inn SAS så de kanskje etter hvert ser verdien i å være ærlige....
Ja utfordringen er jo at man etterhvert er blitt så vant med dette fra SAS at man ikke gidder å klage lenger og da oppnår de jo akkurat det de ønsker...
I følge frequentflyer.no er ny dato for bytte av cateringsselskap satt til 15. desember og man skal tydeligvis få kupong man kan bruke på flyplassen som erstatning frem til det. Finner ingen andre kilder på dette https://frequentflyer.no/2022/11/21...cateringleverandor-er-utsatt-til-15-desember/
Ny Er en gjeng som skal til Gran Canaria på lørdag. Noen som vet om det er servering (det lille som er) som normalt på denne ruta?
Hei, fikk dette på en e-post fra pressekontakt Tonje Sund. "De som flyr SAS Plus eller har forhåndsbestilt mat om bord vil da få tilsendt matkupong som kan benyttes før avreise. Mvh Tonje Sund"