SAS Gold- og Business-loungene blir slått sammen til én den 1. oktober 2025

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av interface87, 26. mai 2025.

1. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    https://www.sassalesinfo.com/travel-extras/lounges/sas-lounges

Vi er glade for å kunngjøre en endring: den 1. oktober 2025 slår vi sammen våre Gull- og Business-lounger til én.

Ved å samle disse loungene på Arlanda, København og Oslo, frigjør vi ikke bare mer plass og flere sitteplasser, men vi tilpasser også den totale opplevelsen for bedre å gjenspeile vårt nye tilbud for forretningsreiser i Europa.

Med denne endringen vil vi tilby et mer romslig, tilgjengelig og innbydende miljø, som gjør hvert loungebesøk enda mer behagelig.

EndreD, Kalsnes, McBuljo and 6 others like this.
  2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Liker hvordan der ordlegger seg som at dette blir en forbedring for EBGkunder:p

Kommer vel sikkert en EBD avdeling i stedet som det ryktes om?

magnusant and EndreD like this.
  3. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Først dette, og så ny endring hvor gamle EBG-lounge blir EBD-lounge for å "tilpasse seg tilbakemeldinger"?

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Tja. Det blir vel litt både og. Ofte er det jo bedre plass i businessloungen enn gull-loungen og hvis servicenivået blir som gull eller bedre og antall gjester som har tilgang gjennom billetten går ned så kan det jo kalles en forbedring.

Pluss at hvis SAS utvider Loungetilgang ute i verden pga overgangen til business så blir det nok tilgang med gull og.

Teknolai, Ololsen, Kalsnes and 3 others like this.
  5. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan jo faktisk bli et løft også for EBG kunder når loungene slåes sammen. Fra oktober vil det sikkert bli langt færre passasjerer i Business delen (enn så lenge er Business billettene veldig høy priset). Nåværende TP Corporate vil da også selges for Economy, Premium og Business, så mange bedriftsreisende vil ikke lengre reise i noe bedre enn Economy (dersom jeg kjenner reisepolicien til 90% av bedriftene rett). Da tenker jeg at det blir langt mindre travel i loungen og det virker logisk å slå sammen loungene for bedre utnyttelse av plassen man har.

SAS jobber også allerede med oppgradering av tilbudet. Sist jeg var i utenlandsloungen i Oslo var jeg overrasked over at dem hadde en skikkelig varmrett (en velsmakende thaigryte med mye kylling inni, pluss tydelig oppgradert salatutvalg). Da jeg snakket med betjeningen og ga et kompliment for maten sa hun at dem fikk mer å rute med fra 1. mai og at dem skal utarbeide et mer variert meny fremover.

Teknolai, yki, OyvindN and 17 others like this.
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Enda en "forbedring"... Kan ikke tenke meg at det blir til det bedre.
    Det var bedre før. Gullstua på 00 tallet, det var tider det.

epsen123, tafta, tobeornot999 and 4 others like this.
  7. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,027
    Bonuspoeng:
    183
    Blir jo overrasket om dette oppleves som en voldsom forbedring. Men som andre har nevnt så synes jeg loungen har vært hakket hyggeligere siste måneden. Bedre varmmat, kylling og mer spennende salatbar, en flaske tanqueray...

Mest spent på hva som kommer ut av diamantsatsningen, de hadde jo voldsomt med ideer i det diskusjonsforumet de inviterte til i vinter. Hvis de hører på det som fikk mest åtgaum der blir det bordservering og bartender og kontorer :D

K

8. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,044
    Bonuspoeng:
    293
    Utrolig å prøve å selge dette inn som en forbedring, men det er vel for å komme i takt med eierne

epsen123 and tobeornot999 like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    AF og KLM har ingen skiller på sine lounger?

10. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,044
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke på de jeg har prøvd, men det er jo ikke store utvalget jeg har vært innom

tobeornot999 and RoadKing like this.
  11. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Nå glemmer du altså bevisst det ene bordet de har i noen av loungene sine (f.eks. i München), som er forbeholdt La Première eller Flying Blue Platinum-medlemmer, gjerne adskilt fra resten av loungen med et luksuriøst sperrebånd. :D

Teknolai, The_Dude, Earl and 4 others like this.
  12. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,044
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke vært innom de, men kom nå på at de har 2 stoler bak ett sperreband på kontraktsloungen i Dublin med samme formål:)

tobeornot999 liker dette
  13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,059
    Bonuspoeng:
    183
    Er som centurion loungen i New York og det:p Bak ett sperrebånd hvor det nesten ikke er lys har de reservert noen bord for centurion. Bare tull:p Men jeg og @Kjetil L fikk heldigvis plass mens vi holdt på å dø av kjedsomhet :rolleyes:

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel også ganske vanlig i lufthansagruppen sine lounger på flyplasser de ikke har First Class-lounge

15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,003
    Bonuspoeng:
    293
    I AF Loungen på LAX har de egen avdeling for La Premiere bak lukket dør til høyre for resepsjonen.
    Inne i den store Loungen er det et område som er reservert for de med de mest glinsende kortene hos KLM og AF .. kanskje tilsvarende Pandion ?

McBuljo and RoadKing like this.
  16. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,679
    Bonuspoeng:
    93
    De har også eget lokale bak baren på loungen i Washington

RoadKing liker dette
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,344
    Bonuspoeng:
    293
    "Vi er glade for å kunngjøre" er flybransje språk for "Vi vet gullkundene vil hate dette, men....."

Konklusjonen her er jo bare at alle med access får dårligere lounge, uansett om de er EBG/EBD/EBP eller en tilfeldig C class passasjer.

Merkelig avgjørelse fra SAS.

Jeg tror absolutt ikke de gamle gullstuene blir EBD+ lounge. Såååå mange tipp topp premiums har de ikke, så husleien og kostnadene med å gjøre noe ekstra på mat/vin taler i mot.

epsen123 liker dette
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,344
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, jeg har vært innom i gullstue noen ganger i mai på OSL og CPH og ikke akkurat merket forbedringer.

Kliss likt, er vel mer dekkende. 2 supper, hvor en er god og en vond (potet-suppe anyone?). Samt kald mat nesten uten mulighet for protein.

Men om det går mot bedre mat, er det strålende!

epsen123 liker dette
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,344
    Bonuspoeng:
    293
    Haha, minner meg på det som skal være HEL flagship lounge for Finnair også. 2-3 utrivelige bord bak sperrebånd for Lumo. Uten egen mat/vin.

Wiolenze liker dette
  20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter denne avgjørelsen 100%, klart business passasjer skal få beste tilbud.

Jeg håper de snarest benytter anledningen til å optimalisere plassbruk når totalarealet er større.

Det eneste som stod i veien for denne beslutningen var vel at Star differensierte loungepriser og at Plus hadde tilgang.

Teknolai and haakonks like this.

Del denne siden