SAS Eurobonus points dump!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av John in The Tower, 06. febr 2024.

1. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Er det bare meg eller prøver SAS desperat å få medlemmene til å kvitte seg med drøssevis av poeng uten å få noe tilbake?
    Conscious Flyer og Destination Unknown virker for meg som et forsøk på å få medlemmene til å bruke poeng på kampanjer med null innhold. Det er ikke til å stikke under en stol at Eurobonus, dets medlemmer og poeng er verdt millioner/milliarder av kroner. Jo mindre poeng utestående hos medlemsbasen jo bedre for Skyteam/SAS ved overføring.
    Mulig jeg er paranoid men er det flere som føler SAS prøver å lure oss til å tømme EB konton før den overføres til Skyteam?

tobeornot999 and Feqzz like this.
  2. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,151
    Bonuspoeng:
    113
    Neh, fint for folk å ha ulike måter å bruke poengene på. Har selv bevitnet at folk har kjøpt drikke på flyet for poeng. Ikke alle som har fokus på verdi og lange, rare turer.

AirMags, Teknolai, Frode789 and 2 others like this.
  3. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det har jeg også opplevd. Hva faen, liksom. Får vondt i magen av å se så dum bruk av poeng.

eventyrer, Jeanette, MarkSS and 2 others like this.
  4. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke gjør det. Det at det finnes de som bruker poeng slik, betyr bare at de drar ned gjennomsnittskostnaden for poengene hos SAS, slik at vi som vet hvor verdien ligger får holde på som vi gjør så lenge som vi gjør :cool:

OyvindN, eventyrer, Gribb and 6 others like this.
  5. Alekseolsen

Alekseolsen Medlem

Likes mottatt:
    184
    Bonuspoeng:
    43
    Alternativet for disse er nok gjerne at poengene går ut på dato - så selvom verdien er ræva ser jeg greia.

Jeg har nok fort 500 hotellovernattinger selv (siden 2014..) jeg strengt tatt ikke har fått noe som helst fornuftig ut av.

EndreD, magnusant and Nordlands like this.
  6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,383
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er vel ikke denne flyturen noe verre bruk av poeng enn det eurobonusshoppen, hotellrom eller kjøp av varer ombord er. Synes ikke det trengs å krisemaksimere av den grunn

NoLimit liker dette
  7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    For noen år siden så arrangerte ruter i Oslo uspesifiserte turer for prisen av en vanlig bussbillett. Vi endte bl.a. på Fetsund lenser med gjeddeburger og et sted utenfor asker med et maritimt museum. Det var rett og slett kjempegøy å gjøre noe vi aldri hadde vært med på.

Hvis SAS gjør noe like glimrende, med en europahelg og noen aktiviteter så er dette en stjerne i min bok, og viser litt at de kanskje bryr seg litt om å gi medlemmene noen opplevelser.

Jeg har også vært med på kino og øya-vorspiel med DNB og det var også veldig stas.

Hvis planen var å tappe medlemmene for poeng så må det nok uspesifiserte fly hver dag i et år.. minst. Det er tross alt bare 200-300-ish som får bli med, avhengig av flytype. I hele skandinavia.

Earl, AirMags, EndreD and 7 others like this.
  8. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,883
    Bonuspoeng:
    93
    Syntes dette er et flott og kult reklame stunt fra SAS som jeg håper det blir flere av. Dette har naturligvis ingenting med å minske gjeldsforpliktelsen som poengene er for SAS. Da måtte det gått mange fly :) Er rimelig sikker på at de som er heldige og får bli med på dette får goder og hyggelige opplevelser som langt overgår verdien av 30k poeng. SAS regner nok med at det også bli veldig mye hyggelig omtale av dette stuntet. Da er de villig til å bruke litt av «kassen». Skal ikke se bort fra at det blir et besøk til ny eier med litt VIP opplevelser.

petrate, EndreD, Berlioz and 3 others like this.
  9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,383
    Bonuspoeng:
    183
    Med 180 pax så er det «bare» 5,4 mill poeng som blir brukt. Er vel flere her inne som sitter på en binge over millionen, så for SAS så blir det nok bare et piss i havet

Cumulus liker dette
  10. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg håper du har rett

phileas liker dette
  11. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,242
    Bonuspoeng:
    183
    De fleste desinasjoner har innhold, jeg har reist til mange plasser der folk tror jeg er sprø, og har hatt fantastiske opplevelser der. Hvor mange av dere har vært i Tajikistan? ... Ikke mange, så hva hadde dere tenk hvis SAS hadde sendt dere dit på sparket?

OyvindN, eventyrer and NoLimit like this.
  12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var på verdensutstillingen i Dubai og reiselysten ble ikke akkurat noe mindre etter å ha vært innom diverse "ukjente" land.

Hadde dratt med åpent sinn!

Del denne siden