SAS Business Class i Europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henrik Olsen, 15. april 2025.

1. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    547
    Bonuspoeng:
    93
    Reiste AMS–OSL i kveld
    komforten satt som den skulle
    servicen fløt lett forbi

varm mat, enkel og god
    glasset fylt igjen og igjen

2. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    547
    Bonuspoeng:
    93
    Tilbake på Sala VIP Costa Blanca og tenker akkurat det samme, litt flaut for SAS at dette er bedre enn alle flaggskip-loungene deres, selv på siste påskedag hvor det går fort unna med mat og vin.

Tips til de som ikke er her så ofte: Om køen står ut døra kan man gå forbi på venstre side om man reiser business, egen priority-kø/skranke.

Last edited: 06. april 2026
    petrate and tobeornot999 like this.
  3. baniii

baniii Nytt Medlem

Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde en svært god opplevelse på en CRJ fra CityJet på ARN-BGO i påsken.
    Topp mat, servert på porselen. Champagnen ble poppet. Barna fikk gave og håndskrevet brev. Bare velstand.

Tenk det.

EndreD, Teknolai, benair and 5 others like this.
  4. Mobiltelefon

Mobiltelefon Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Jau, er jo smak og behag men jeg synes nå at Sala VIP er en kjipere lounge enn de SAS har på hubbene sine i Skandinavia.

5. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    547
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, utvalget var 4-5 ulike rødvin, inkl. Protos, 4-5 ulike hvitvin, god vin, bar-utvalg, flere forskjellige gode varmretter (bl.a. skikkelig god kjøttgryte og god pasta-rett med kjøttsaus) i tillegg til mange forskjellige kalde, nok til å lage seg litt god tapas. God mat. Det som var tomt ble fyllt på igjen raskt. Sittekomfort ganske likt. Kan ikke si jeg har opplevd tilsvarende tilbud på SAS loungene, ikke sjelden ganske begredelig i forhold. Men hva man har hatt av opplevelser og hva man legger vekt på kan selvsagt være forskjellig.

Last edited: 07. april 2026
    Storbaba liker dette
  6. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    116,102
    Bonuspoeng:
    350
    Ja og nei tenker nå jeg.
    Jeg er veldig ofte i Sala vip på ALC. Loungen er jo litt stusseligere design og komfortmessig, men bortsett fra innimellom når SAS slår litt på stortromma synes jeg utvalget er godt både mat og drikkemessig.

Men i 2027 åpner ny lounge på ALC etter den brant. Dagens er jo bare midlertidig. Da blir det nok betydelig bedre og tre-fire ganger så stor plass.

Storbaba liker dette
  7. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,593
    Bonuspoeng:
    113
    Har vi lounge i ALC? Bare for EBG+ eller biz-passasjerer? Far flyr den ruten ofte og er sjelden mer enn EBS, men flyr ofte biz for go-bonusbilletter som jeg betaler, så pluss om han da har tilgang på lounge.

8. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    116,102
    Bonuspoeng:
    350
    Biz med SAS har tilgang uavhengig av status

Neonex liker dette
  9. Mobiltelefon

Mobiltelefon Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    OK, da må jeg kanskje gi meg, det høres jo unektelig veldig bra ut. Da vi var der i fjor sommer, var utvalget begrenset til tørrfor, noen ulike yoghurter/dessertpuddinger og 2–3 typer vin, så det var ikke akkurat noe å hoppe i taket for.

Jeg har dog bare vært der én gang, så grunnlaget for å uttale meg er begrenset, men opplevelsen stemmer ganske godt overens med de andre Sala VIP-loungene vi har besøkt rundt omkring i Spania.

10. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,366
    Bonuspoeng:
    293
    Loungene på de større spanske flyplassene virker som de er drevet av det lokale svaret på Select Service Partner på norske flyplasser. OSLounge i Oslo, North Sea lounge i SVG osv.

Men det er en bra ting!

Service og mat er jevnt over bra, og Sala VIP Pau Casals på BCN feks er en av favorittene mine i Spania. De har en veldig bra en (VIP Formentor) på PMI også.

Del denne siden